خانهاخبار
قاب Nikola Labs از امواج رادیویی سر گردان برای شارژ کردن گوشی شما استفاده می کند

قاب Nikola Labs از امواج رادیویی سر گردان برای شارژ کردن گوشی شما استفاده می کند

نویسنده مهمان: دکتر راب لی، بنیانگذار Nikola Labs گفته است چیزی در حدود 97 درصد از انرژی گوشی های هوشمند صرف ایجاد داده ها و ارتباطات صوتی به وسیله فرکانس های رادیویی می شود. اما این استارت آپ آمریکایی مدعی شده است که توانسته با تولید یک قاب 99 دلاری برای آیفون، قدرت این امواج رادیویی را مهار کرده و از هدر رفتن آنها جلوگیری کند.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

نویسنده مهمان: دکتر راب لی، بنیانگذار Nikola Labs گفته است چیزی در حدود 97 درصد از انرژی گوشی های هوشمند صرف ایجاد داده ها و ارتباطات صوتی به وسیله فرکانس های رادیویی می شود. اما این استارت آپ آمریکایی مدعی شده است که توانسته با تولید یک قاب 99 دلاری برای آیفون، قدرت این امواج رادیویی را مهار کرده و از هدر رفتن آنها جلوگیری کند. بر خلاف دیگر راه حل های مرتبط با این موضوع (مثل سیستم انتقال برق فرا صوت که شرکت uBeam تاکنون برای ساخت آن مبلغ 13 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است) هیچ منبع تغذیه ای وجود ندارد که نیازی به حضور کاربر در محدوده آن باشد. نتیجه نهایی قابی است که به آرامی و آهستگی توان تلف شده آیفون شما را گرفته و از آن برای شارژ کردن گوشی استفاده می کند.

 

image


عملکرد این قاب به شکلی نخواهد بود که گوشی خالی از شارژ شما را به طور کامل شارژ کند. فرآیند جذب امواج و تبدیل آنها به برق تنها می تواند میزان شارژ آیفون را 30 درصد افزایش دهد آن هم بصورت بسیار آهسته. به علاوه این یک فعالیت Passive یا غیر فعال است و تا مادامی که این قاب به گوشی وصل باشد عمل خواهد کرد، بنابراین از لحاظ نظری شارژ باتری شما کندتر خالی خواهد شد. فقدان یک باتری داخلی برای ذخیره مقداری از انرژی تبدیل شده در قسمتی از قاب، به این معنی است که قاب Nikola Labs به طور قابل توجهی کوچتر از قاب های معمولی Mophie آیفون خواهد بود. همانطور که اطلاع دارید شرکت Mophie قاب هایی برای آیفون تولید می کند که درون آن یک پاور بانک تعبیه شده و می تواند در هنگامی که روی گوشی قرار دارد باتری آیفون را به میزان قابل قبولی شارژ کند.

 

image


شهرت دکتر لی بعنوان ریس سابق مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه ایلالت اوهایو به این استارت آپ اعتبار ویژه بخشیده است. این تکنولوژی مستقیما از دل گروه مهندسی دانشگاه اوهایو بیرون آمده است و به همین علت، Nikola Labs یک مجوز انحصاری از دانشگاه در اختیار دارد تا این ایده را به یک محصول پول ساز تبدیل کند. به طور قطع نمی توان گفت که این وسیله چقدر می تواند خوب کار کند اما بر اساس آنچه که دیده ایم شانس موفقیت این وسیله را بعنوان یک فناوری مدرن بسیار کم پیش بینی خواهیم کرد. این پروژه از ماه آینده برای جذب سرمایه در Kickstarter قرار خواهد گرفت و جزئیات بیشتری از این وسیله جانبی فوق العاده در دسترس ما خواهد بود و به زودی خواهیم فهمید که این وسیله چقدر با استقبال مواجه خواهد شد.

 

منبع: Engadget
 

در همین رابطه:

شارژ بی سیم دستگاه ها به سادگی وصل شدن به یک شبکه وای فای

 



جدیدترین‌ اخبار

اپل قصد تولید سری آیفون ۱۶ پرو در کشور هند را دارد

اخیرا گزارشی درباره احتمال تولید سری آیفون ۱۶ پرو در کشور هند منتشر شده است.

بیشتر بخوانید
اوپو پد ۳ با مشخصات سخت افزاری مشابه وان پلاس پد پرو عرضه خواهد شد

یکی از افشاگران شناخته شده چینی به تازگی گزارشی درباره تبلت جدید شرکت اوپو را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید
مفهوم امتیاز انرژی (Energy Score) در ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی

با ساعت هوشمند سامسونگ، امتیاز انرژی خود را محاسبه کرده و به کمک هوش مصنوعی، توصیه‌های شخصی برای بهبود سبک زندگی دریافت کنید.
 

بیشتر بخوانید