تبلیغات موبایلی رقیب دیگر رسانهها میشود
گروه خبری GSM: برخی کارشناسان معتقدند که شرکت مخابرات ایران با ارسال پیامهای مختلف تبلیغاتی برای مشترکان تلفنهمراه به نوعی رقیب نشریات و روزنامهها شده است.
محمدرضا احمدیزاده – کارشناس ارشد ارتباطات- با این استدلال که خوانندگان روزنامه بسیار کمتر تمایل به خواندن آگهی تبلیغاتی دارند و معمولا به صورت گذرا آن را میخوانند به موبنا گفت: کاربران تلفنهمرا پیامهای کوتاه را حتی برای کنجکاوی حداقل یکبار میخوانند و قطعاً تأثیر گذاری آن بر مخاطب به مراتب بیشتر از روزنامههاست.
وی با اشاره به مرامنامه انجمن بازاریابی در کشورهای توسعه یافته -که بر اصل حق انتخاب مصرفکننده تأکید دارد- ادامه داد: به این شکل مصرفکنندگان باید موافقت خود را برای پیوستن هب کارزار تبلیغاتی ابراز کرده باشند و هرگاه نیز بخواهند از آن بیرون بروند، باید این موضوع را اعلام کنند.
احمدیزاده تصریح کرد: تحقیقات یکی از انجمنهای بازاریابی با تلفنهمراه در غرب نشان داده که آگهی دهندگانی که به مصرفکننده حق انتخاب دریافت پیامکوتاه تبلیغاتی را میدهند، نتیجه بهتری دریافت میکنند.
او تصریح کرد: البته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش اعلام کرده بود کسانی که نمیخواهند این گونه آگهیهای تبلیغاتی را روی موبایل خود دریافت کنند، میتوانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی، تقاضای قطع ارسال این پیامها را ارایه دهند.
گروه خبری GSM: برخی کارشناسان معتقدند که شرکت مخابرات ایران با ارسال پیامهای مختلف تبلیغاتی برای مشترکان تلفنهمراه به نوعی رقیب نشریات و روزنامهها شده است.
محمدرضا احمدیزاده – کارشناس ارشد ارتباطات- با این استدلال که خوانندگان روزنامه بسیار کمتر تمایل به خواندن آگهی تبلیغاتی دارند و معمولا به صورت گذرا آن را میخوانند به موبنا گفت: کاربران تلفنهمرا پیامهای کوتاه را حتی برای کنجکاوی حداقل یکبار میخوانند و قطعاً تأثیر گذاری آن بر مخاطب به مراتب بیشتر از روزنامههاست.
وی با اشاره به مرامنامه انجمن بازاریابی در کشورهای توسعه یافته -که بر اصل حق انتخاب مصرفکننده تأکید دارد- ادامه داد: به این شکل مصرفکنندگان باید موافقت خود را برای پیوستن هب کارزار تبلیغاتی ابراز کرده باشند و هرگاه نیز بخواهند از آن بیرون بروند، باید این موضوع را اعلام کنند.
احمدیزاده تصریح کرد: تحقیقات یکی از انجمنهای بازاریابی با تلفنهمراه در غرب نشان داده که آگهی دهندگانی که به مصرفکننده حق انتخاب دریافت پیامکوتاه تبلیغاتی را میدهند، نتیجه بهتری دریافت میکنند.
او تصریح کرد: البته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش اعلام کرده بود کسانی که نمیخواهند این گونه آگهیهای تبلیغاتی را روی موبایل خود دریافت کنند، میتوانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی، تقاضای قطع ارسال این پیامها را ارایه دهند.