جی اس ام: اگر هنگام شنیدن خبر تولید یک گجت جدید نامهای بزرگ این صنعت در ذهن شما یادآورد میشود، درباره گجتهای پوشیدنی باید انتظار شنیدن نام برندهای ورزشی پشت این محصولات را نیز داشته باشیم. پس از برند نایکی، حالا آدیداس هم شانس خود را در ورود به این بازار امتحان میکند.
آدیداس دستبند miCoach را در همایش تکنولوژیهای پوشیدنی ۲۰۱۴ که هفته گذشته در شهر سن فرانسیسکو برگزار شد معرفی کرد. این دستبند قابلیت اندازه گیری کالری سوزانده شده، ضربان قلب، مسافت طی شده، تعداد قدمها و دیگر پارامترهای ورزشی را دارد و در دو رنگ سفید و مشکی به بازار عرضه خواهد شد. در مورد جنس آن گفته شده که از نوعی سیلیکن نرم ساخته خواهد شد و از این نظر شبیه به فیول بند نایکی خواهد بود. برای نمایش اطلاعات روی دستبند از چند ردیف LED رنگی همانند فیول بند استفاده شده که میتوانند با شدت فعالیت شما تغییر رنگ دهند.
اگرچه این اولین ورود آدیداس به بازار گجتهای پوشیدنی نیست اما این شرکت اعلام کرده که دستبند جدید خود را طوری طراحی کرده که مشتری آن مانند کاربران گجتهای پوشیدنی اندرویدی فقط افرادی نیستند که برنامههای ورزشی پیچیده را دنبال میکنند. بلکه آدیداس به دنبال جذب کاربرانی که خیلی در قید و بند برنامههای منظم ورزشی نیستند نیز هست.
به گفته Paul Gaudio مدیر بخش دیجیتال آدیداس، دستبند miCoach تنها برای ورزشکاران متعصب نیست. بلکه این دستبند میخواهد کاربران را به فعال بودن و فعالیت بیشتر بدنی تشویق کند.
این دستبند که ۱۹۹ دلار قیمت گذاری شده پیش بینی میشود در اواخر ماه آینده میلادی به بازار عرضه شود.