مزاحمان تلفنی به یک تا شش ماه زندان محکوم میشوند
گروه خبری GSM: مدیرعامل مخابرات تهران هشدار داد: هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاههای مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، بنا به رای مراجع قضایی، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.
محمد روحاللهی- مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران- به ایسنا گفت: صاحب امتیاز هر خط تلفن، از نظر قانون مسؤل استفادههای احتمالی از تلفن است و آگاهی نداشتن او از بهرهبرداری افراد دیگر از خط تلفن برای ایجاد مزاحمت، مسؤلیت او رانفی نخواهد کرد.
وی ادامه داد: بنابراین توصیه جدی شرکت مخابرات استان تهران به همه مشترکان تلفن ثابت، این است که به افراد ناآشنا و غیر معتمد اجازه بهرهبرداری از تلفن خود را ندهند و علاوه بر این به اعضای خانواده و به ویژه کودکان و نوجوانان شیوه استفاده درست از این امکان ارتباطی را آموزش دهند.
او به تشریح مجازات مزاحمان پرداخت و اظهار کرد: بر اساس قوانین شرکت مخابرات ایران، هرکس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد برای بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینههای مربوطه خواهد بود.
برای بار دوم پس از کشف، ارتباط تلفنی مزاحم به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم سپردن تعهد از سوی مشترک و پرداخت هزینههای مربوطه خواهد بود و برای بار سوم شرکت، ارتباط تلفنی مزاحم را به طور دایم قطع و به جمعآوری مصوبات تلفن اقدام کرده و ودیعه مربوطه به مشترک را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران تاکید کرد مشترکان در صورت شمارهگیری اشتباه تلفن خود را با عذرخواهی قطع کنند، زیرا ممکن است در سیستم مزاحمیابی مخابرات تماس با عنوان مزاحمت تلقی شود. او تصریح کرد: علاوه بر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ، سه مرکز مخابرات بعثت (مخابرات منطقه پنج)، شهید فرد اسدی (مخابرات منطقه شش) و پیروزی (مخابرات منطقه سه) آماده پاسخگویی و پیگیری مشکلات تمام مشترکان در ارتباط با مزاحمتهای تلفنی هستند.
گروه خبری GSM: مدیرعامل مخابرات تهران هشدار داد: هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاههای مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، بنا به رای مراجع قضایی، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.
محمد روحاللهی- مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران- به ایسنا گفت: صاحب امتیاز هر خط تلفن، از نظر قانون مسؤل استفادههای احتمالی از تلفن است و آگاهی نداشتن او از بهرهبرداری افراد دیگر از خط تلفن برای ایجاد مزاحمت، مسؤلیت او رانفی نخواهد کرد.
وی ادامه داد: بنابراین توصیه جدی شرکت مخابرات استان تهران به همه مشترکان تلفن ثابت، این است که به افراد ناآشنا و غیر معتمد اجازه بهرهبرداری از تلفن خود را ندهند و علاوه بر این به اعضای خانواده و به ویژه کودکان و نوجوانان شیوه استفاده درست از این امکان ارتباطی را آموزش دهند.
او به تشریح مجازات مزاحمان پرداخت و اظهار کرد: بر اساس قوانین شرکت مخابرات ایران، هرکس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد برای بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینههای مربوطه خواهد بود.
برای بار دوم پس از کشف، ارتباط تلفنی مزاحم به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم سپردن تعهد از سوی مشترک و پرداخت هزینههای مربوطه خواهد بود و برای بار سوم شرکت، ارتباط تلفنی مزاحم را به طور دایم قطع و به جمعآوری مصوبات تلفن اقدام کرده و ودیعه مربوطه به مشترک را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران تاکید کرد مشترکان در صورت شمارهگیری اشتباه تلفن خود را با عذرخواهی قطع کنند، زیرا ممکن است در سیستم مزاحمیابی مخابرات تماس با عنوان مزاحمت تلقی شود. او تصریح کرد: علاوه بر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ، سه مرکز مخابرات بعثت (مخابرات منطقه پنج)، شهید فرد اسدی (مخابرات منطقه شش) و پیروزی (مخابرات منطقه سه) آماده پاسخگویی و پیگیری مشکلات تمام مشترکان در ارتباط با مزاحمتهای تلفنی هستند.