خانهاخبار
اپراتورهای ایران برای همگام شدن با دنیا با موانع رو به رو هستند

اپراتورهای ایران برای همگام شدن با دنیا با موانع رو به رو هستند

گروه خبری GSM: یک کارشناس حوزه بازار تلفن همراه گفت که اپراتورهای تلفن همراه در ایران برای همگام شدن با صنعت مخابرات و بازار جهانی با مشکلات و موانع فنی زیادی روبرو هستند.
۹ دی ۱۳۸۶

گروه خبری GSM: یک کارشناس حوزه بازار تلفن همراه گفت که اپراتورهای تلفن همراه در ایران برای همگام شدن با صنعت مخابرات و بازار جهانی با مشکلات و موانع فنی زیادی روبرو هستند.

" شهاب محمودی" کارشناس حوزه بازار تلفن همراه به خبرگزاری موبنا گفت: در حالی که برخی از کشورها برای پذیرش گوشی های نسل چهارم تلفن همراه آماده می شوند، در ایران هم چنان از نسل دوم گوشی ها استفاده می شود.

وی در عین حال گفت استقبال کاربران از گوشی های نسل سومی (3G) در بازار ایران روبه افزایش است.

وی تصریح کرد : نسل سوم گوشی های تلفن همراه روز به روز قدرتمندتر شده و عرضه گوشی های مختلف با ظاهری زیبا و امکانات بالا توانسته نظر اکثر مصرف کنندگان را به این فناوری جذب کند.

وی افزود: در زمان حاضر مدل های مختلفی از مارک های معروف جهانی مانند سونی اریکسون و نوکیا در بازار تهران موجود است که از سوی اکثر متقاضیان مورد استقبال واقع شده است.

وی با اشاره به پیشرفت در حوزه نسل سوم گوشی های تلفن همراه پیش بینی کرد که با ادامه این روند طی سال های آینده ، گوشی های نسل دومی از بازار حذف شود.

محمودی با بیان این که کاربرد گوشی های نسل سوم در ایران مانند گوشی های نسل دوم است،افزود:به عنوان مثال k810 یك گوشی نسل سوم تلفن همراه محسوب می شود اما به دلیل خدمات محدود اپراتورهای موجود در ایران، كاربر ان نمی توانند از تمامی قابلیت های آن استفاده كنند.

گوشی های نسل سوم از امکان پشتیبانی از خدمات GPRS و MMS برخوردارند که در زمان حاضر برخی از این سرویس ها در شبکه فتلفن همراه کشور قابل دریافت هستند .

به گفته وی ، ژاپن و کشورهای پیشرفته اروپایی اکنون در حال آماده شدن برای استفاده از شبکه های نسل چهارم هستند و برای عقب نماندن از قافله پیشرفت صنعت مخابرات، باید روند توسعه شبکه مخابرات در ایران شتاب بیشتری یابد.

نسل چهارم تلفن همراه مجهز به شبكه وای مكس، ارسال فایل های تصویری و ویدیویی(در حال حرکت) با سرعت بسیار بالا است.

این نسل تلفن همراه به كاربران امكان می دهد كه فایل ها ی پر حجم ویدویی را به صورت زنده و با سرعت بالا از یک گوشی به گوشی دیگر انتقال دهد.

 

               



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید