خانهاخبار
گوشی های همراه قاچاق ، دچار اختلال می شوند .

گوشی های همراه قاچاق ، دچار اختلال می شوند .

رئیس مرکز هماهنگی امور بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از وجود گوشی های تلفن همراه قاچاق در بازار خبر داد و گفت : برای برخی از فروشندگان گوشی تلفن همراه قاچاق ، تشکیل پرونده داده ایم .
۱۳۸۵/۸/۱۹
 
به گزارش گروه خبری GSM ، محمد حسن نعمت اللهی در گفتگو با مهر گفت : مأمورین این سازمان در استان تهران تنها برای برخی از فروشندگان این گونه گوشی های همراه تشکیل پرونده داده اند .
به گفتۀ نعمت اللهی ، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان نمایندۀ وزارت بازرگانی برای جلوگیری از توزیع و فروش گوشی های تلفن همراه قاچاق نیز اقداماتی از جمله اطلاع رسانی انجام داده است .
وی خاطر نشان کرد : با هماهنگی های صورت گرفته با ناجا ، قرار شده است که نظارت بر توزیع این محصولات در واحدهای صنفی توسط مأمورین بازرسی سازمان حمایت صورت گیرد تا از بروز هر گونه ناهماهنگی جلوگیری و تنها یک سازمان به صورت غیرقضایی عهده دار این مسئولیت شود .
نعمت اللهی از متقاضیان خرید گوشی تلفن همراه درخواست کرد هنگام خرید به کد 15 رقمی حک شده برروی سه قسمت بسته مقوایی ، بدنۀ گوشی (در قسمت باتری) و قسمت نرم افزاری آن دقت لازم را به عمل آورده و در صورت مطابقت آن ها نسبت به خرید گوشی اقدام کنند .
نعمت اللهی افزود : در قسمت نرم افزاری ، خریداران با وارد کردن رمز ستاره ، مربع ، 06 و مربع در صورت نمایش کد 15 رقمی و عدم مطابقت آن با قسمت های یاد شده از خرید گوشی های تلفن همراه قاچاق خودداری کنند .
وی همچنین تأکید کرد : خریداران ، تنها از نمایندگی های معتبر نسبت به خرید گوشی تلفن همراه مورد نظر خود اقدام کنند و از خرید گوشی های با گارانتی های متفرقه خودداری نمایند .
لازم به ذکر است ، گوشی هایی که کد 15 رقمی آن ها تغییر کرده باشد ، در آینده ای نزدیک دچار اختلال خواهند شد چرا که ارتباط آن ها توسط سیستم مخابراتی قطع می شود .
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)