خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۵۰ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۵۰ میلیون تومان

بهترین گوشی موبایل تا ۵۰ میلیون تومان چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که هنگام خرید گوشی باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید تا بتوانید دستگاه متناسب با نیازهای خود را خریداری کنید.

۱۹ خرداد ۱۴۰۳

گوشی‌های بازه ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان اکثرا مدل‌های پرچمدار از برند سامسونگ، اپل، شیائومی، هواوی و دیگر موارد هستند که تقریبا سطح عملکرد یکسانی دارند.

مشاهده لیست قیمت روزانه گوشی از جی‌اس‌ام

در این راهنمای خرید به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل تا ۵۰ میلیون تومان می‌پردازیم که در تیر ماه ۱۴۰۳ از ارزش بالایی برخوردارند. همچنین باید بگوییم که دستگاه‌های معرفی شده در این فهرست بر اساس نوع کاربری مرتب شده‌اند تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

معرفی بهترین گوشی‌های بازار تا ۵۰ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۵۰ میلیون تومان شامل دستگاه‌های پرچمداری می‌شود که از نظر سخت افزار، صفحه نمایش، دوربین و پشتیبانی نرم‌افزاری عملکرد کاملا بی‌نقصی دارند. اگر کاربری هستید که به دنبال بهترین در تمامی زمینه‌ها هستید، پس بازه ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان برایتان مناسب خواهد بود.

فهرست بهترین گوشی‌های بازار تا ۵۰ میلیون به شرح زیر است:

اگر به دنبال گوشی جمع‌وجور و با کیفیت هستید؛ سامسونگ گلکسی S23

اولین گوشی از سری S23 سامسونگ با دستگاه کامپکت Galaxy S23 آغاز می‌شود؛ گوشی از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برد و کیفیت ساخت بالایی دارد.

این گوشی در ابعاد ۱۴۶.۳ در ۷۰.۹ میلی‌متر ساخته شده و از ضخامت ۷.۶ میلی‌متر بهره می‌برد؛ چنین ابعادی باعث می‌شود به‌خوبی در دست قرار بگیرد.

قیمت روز گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳

در بخش صفحه نمایش این پرچمدار شاهد پنل Dynamic AMOLED 2X هستیم که از نظر کیفیت و عمق رنگ واقعا عملکرد بی‌نظیری دارد. این پنل حداکثر وضوح +Full HD با میزان روشنایی ۱۷۵۰ نیت ارائه می‌دهد که تقریبا برای تمامی کارهای مولتی مدیا کافی است.

همچنین نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز تطبیقی هم ویژگی به حساب می‌آید که هم منجر به روان‌تر شدن عملکرد و هم مصرف انرژی بهینه‌تر می‌شود.

در بخش سخت افزار گلکسی S23 باید به تراشه اختصاصی کوالکام برای سامسونگ اشاره کنیم؛ اسنپدراگون هشت نسل دو که به راحتی از پس تمامی کارهای سنگین برمی‌آید.

با این حال، این گوشی به علت ابعاد کمی که دارد نمی‌تواند از باتری‌های بزرگ استفاده کند؛ باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که اگر استفاده سنگینی از آن نداشته باشید می‌تواند تا یک روز کاری شما را همراهی کند.

اگر دوربین و کیفیت عکاسی برایتان اهمیت دارد؛ هواوی میت ۵۰ پرو

گوشی‌های هواوی همیشه در زمینه دوربین عملکرد بهتری نسبت به سایر برندها دارد و این موضوع را با سری پرچمدارهای میت ثابت کرده است.
گوشی هواوی میت ۵۰ پرو یکی از پرچمدارهای این برند است که با وجود گذشت دو سال از عمر آن همچنان یکی از بهترین دوربین‌های بازار دارد.

در پنل پشتی این گوشی سه بیرون‌زدگی لنز مشاهده می‌شود که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال، دوربین ۶۴ مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳.۵ برابری و ۱۳ مگاپیکسل اولتراواید. دوربین سلفی هم از حسگری ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده که عکس‌های بسیار باکیفیتی ثبت می‌کند.

قیمت روز گوشی موبایل هواوی میت ۵۰ پرو

نمایشگر اولد ۶.۷۴ اینچ میت ۵۰ پرو توانایی نمایش محتوا با رزولوشن ۱۲۱۲ در ۲۶۱۶ پیکسل دارد که می‌تواند تا یک میلیارد رنگ نیز نمایش دهد. نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز هم عملکرد روان و سریعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی میت ۵۰ پرو از شارژ سریع ۶۶ وات پشتیبانی می‌کند و در کمتر از چهل و پنج دقیقه گوشی را به شارژ کامل می‌رساند.
در نهایت قدرت پردازش این پرچمدار توسط تراشه اسنپدراگون هشت پلاس نسل یک تامین می‌شود که به راحتی می‌تواند از پس امور روزانه یا اجرای بازی‌های سنگین برآید.

اگر به دنبال بهترین گوشی تاشو هستید؛ سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵

گوشی‌های تاشو طی سال‌های اخیر به‌علت ساختار خاص و طراحی جذاب توانسته‌اند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. یکی از بهترین گوشی‌های تاشویی که می‌توانید تا ۵۰ میلیون تومان خریداری کنید، سامسونگ Galaxy Z Flip 5 نام دارد و در صورتی خرید این دستگاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم که از ساختار معمولی گوشی‌های موبایل در بازار خسته شده‌اید و به دنبال تجربه جدیدی هستید.

زد فلیپ ۵ سامسونگ به نمایشگری تاشو مجهز شده که ابعاد آن در حالت باز شده به ۶.۷ اینچ می‌رسد. پنل Foldable Dynamic AMOLED 2X به‌کار رفته در این دستگاه حداکثر وضوح +Full HD را ارائه می‌دهد که با توجه به ساختار دستگاه نکته منفی به حساب نمی‌آید.

قیمت روز گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵

نرخ‌نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از استاندارد +HDR10 و بیشینه روشنایی ۱۷۵۰ نیت از نکات مثبت این پنل هستند. همچنین در بخش جلویی دستگاه هم شاهد قرارگیری نمایشگر ۳.۵ اینچ سوپر امولد با رزولوشن ۷۲۰ در ۷۴۸ پیکسل هستیم که کاربردهای متنوعی دارد و به جذابیت گوشی تاشوی سامسونگ افزوده است.

شرکت کره‌ای برای سخت افزار Z Flip 5 به سراغ تراشه اسنپدراگون هشت نسل دو رفته است که از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 740 بهره می‌برد. برخورداری از چنین تراشه‌ای باعث شده که این دستگاه به عنوان قدرتمندترین گوشی تاشو هم شناخته شود.

در بخش پشتی زد فلیپ ۵ دو حسگر دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته که عکس‌های باکیفیتی ثبت کرده و می‌توانند اکثر نیازهای کاربران را برطرف کنند. برای سلفی گرفتن در حالت باز شده هم این امکان را خواهید داشت از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی استفاده کنید.

گوشی‌های تاشو به‌رغم ساختار خود نمی‌توانند باتری‌های بزرگی داخل خود جای دهند و عموما ماندگاری پایینی دارند و این موضوع برای گلکسی Z Flip 5 هم صدق می‌کند.

گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵ با بهره‌گیری از باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای گذراندن یک روز کامل به حداقل ۲ بار شارژ با توجه به استفاده کاربر نیاز دارد. این باتری می‌تواند با حداکثر توان ۲۵ وات شارژ شود؛ اما آداپتور آن را باید به‌صورت جداگانه خریداری کنید.

انتخاب جایگزین؛ موتورولا موتو Razr 40 Ultra

اگر به‌دنبال ماندگاری باتری بیشتر، شارژ سریع‌تر و صفحه نمایش باکیفیت‌تر هستید، پیشنهادمان به شما خرید موتورولا ریزر ۴۰ اولترا است.
این گوشی تاشو موتورولا با وجود اینکه در بخش سخت افزار ضعیف‌تر از زد فلیپ ۵ عمل می‌کند، اما ویژگی‌های آن در سایر زمینه‌های موجب شده تا خرید آن را پیشنهاد کنیم.

ریزر ۴۰ اولترا به صفحه نمایش بزرگ ۶.۹ اینچ مجهز شده که رزولوشن +Full HD دارد و می‌تواند محتوای در حال نمایش را ۱۶۵ بار در ثانیه به‌روزرسانی کند. همچنین این نمایشگر می‌تواند تا ۱۴۰۰ نیت روشن شود که کاملا برای کار کردن زیر نور مستقیم خورشید مناسب است.

گوشی موتورولا ریزر ۴۰ اولترا

نمایشگر ثانویه هم از پنل AMOLED بهره می‌برد که می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را نمایش دهد و همچنین از نرخ‌نوسازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند که در هیچ گوشی تاشویی چنین مشخصاتی را مشاهده نخواهید کرد.

در قلب این دستگاه از تراشه اسنپدراگون هشت پلاس نسل یک استفاده شده؛ تراشه‌ای ۴ نانومتری که هم مصرف انرژی پایینی دارد و هم قدرت بالایی دارد. در کل ریزر ۴۰ اولترا از قدرت کافی برای انجام تمامی تسک‌های سنگین و سبک برخوردار است و عملکرد آن ناامیدتان نخواهد کرد.

در کنار نمایشگر ثانیه، دو بیرون‌زدگی لنز به چشم می‌خورد که دوربین‌های این دستگاه را تشکیل می‌دهد که شامل حسگر ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید برای دوربین دوم می‌شود.

در کنار اینکه می‌توانید با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی از خودتان عکس بگیرید، این امکان را خواهید داشت تا با دوربین‌های اصلی هم اقدام به عکاسی سلفی کنید.

باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هم ماندگاری بهتری از زد فلیپ ارائه می‌دهد و از شارژ سریع با حداکثر توان ۳۰ وات هم پشتیبانی می‌کند.

اگر به دنبال گوشی همه فن حریف هستید؛ شیائومی ۱۴

یکی از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید تا ۵۰ میلیون تومان خریداری کنید، شیائومی ۱۴ است که از نظر سخت افزار، دوربین، صفحه نمایش و باتری عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با رقبای خود دارد.

قیمت گوشی شیائومی ۱۴

در بخش صفحه نمایش این پرچمدار می‌توان به پنل ۶.۳۶ اینچ از نوع LTPO OLED اشاره کرد که وضوح ۱۲۰۰ در ۲۶۷۰ پیکسل دارد و می‌تواند تا ۳۰۰۰ نیت روشنایی تولید کند. همچنین این نمایشگر از نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کرده تا عملکرد روان و سریعی ارائه دهد.

قلب تپنده این Xiaomi 14 تراشه قدرتمند اسنپدراگون هشت نسل سه است که عمکلرد بسیار پایداری دارد و می‌تواند به راحتی از پس امور روزمره یا اجرای بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا برآید.

 در پنل پشتی این گوشی می‌توان به ماژول دوربین سه‌گانه اشاره کنیم که شامل سه حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنزهای عریض، اولتراواید و تله‌فوتو می‌شود. همچنین دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این دستگاه هم می‌تواند ویدیوهایی با حداکثر وضوح 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

در نهایت باید بگوییم که باتری این دستگاه ظرفیت ۴۶۱۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که اگر استفاده‌های سنگین نداشته باشید می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد. همچنین شیائومی ۱۴ از شارژ سریع ۹۰ واتی پشتیبانی می‌کند که برای شارژ کامل به کمتر از ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

سخن آخر

در این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید در بازه ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان خریداری کنید، پرداختیم. این دستگاه‌ها بر اساس کاربری تفکیک شده‌اند و ارزش خرید بالایی دارند. به‌نظر شما بهترین گوشی تا میلیون تومان چیست؟ در بخش نظرات می‌توانید نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تاشوی سامسونگ تا ۵۰ میلیون تومان چیست؟

بهترین گوشی تاشو سامسونگ تا ۵۰ میلیون تومان بدون شک گلکسی زد فلیپ ۵ است که از نظر سخت افزاری تقریبا رقیبی ندارد.

بهترین گوشی تا ۵۰ میلیون تومان از نظر دوربین چیست؟

هواوی میت ۵۰ پرو به علت برخورداری از دوربین‌های باکیفیت و الگوریتم پردازش تصویر حرفه‌ای عکس‌های بسیار باکیفیتی می‌گیرد و تا ۵۰ میلیون تومان کمتر گوشی توانایی رقابت با آن را دارد.