خانهمقاله‌ها
اپل واچ روشن نمی‌شود؛ مشکل کجاست؟

اپل واچ روشن نمی‌شود؛ مشکل کجاست؟

اگر به تازگی با مشکل روشن نشدن اپل واچ روبرو شده‌اید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. روش‌های مختلفی را با هم برای حل این مشکل مرور خواهیم کرد.

۱۶ خرداد ۱۴۰۳

مدل‌های مختلف اپل واچ از امکانات خوب و متنوعی در حوزه ثبت و ضبط فعالیت‌های ورزشی و مواردی از این قبیل برخوردار هستند. اما اگر اپل واچ روشن نشود، هیچ یک از امکانات و قابلیت‌های آن قابل استفاده نخواهد بود. در این گونه مواقع، چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

اپل واچ الترا

چرا برخی مواقع اپل واچ روشن نمی‌شود؟

اگر به صورت روزانه از اپل واچ برای ثبت و ضبط فعالیت‌های ورزشی خود استفاده می‌‌کنید، خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن آن مسلما بسیار آزار دهنده خواهد بود. خوشبختانه برخی روش‌ها برای حل این مشکل وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مشکلاتی مانند تمام شدن شارژ باتری، وجود مشکل در شارژر یا حتی ایراد نرم‌افزاری می‌تواند موجب روشن نشدن اپل واچ شود.

اپل واچ

چگونه مشکل روشن نشدن اپل واچ را حل کنیم؟

در ادامه راه حل‌هایی را با هم مرور خواهیم کرد که می‌توانید به کمک آن‌ها، اپل واچ را مجددا روشن کرده و از آن استفاده کنید.

قدم اول: میزان شارژ باتری اپل واچ را چک کنید. به عنوان پیش پا افتاده‌ترین گزینه، باید به اتمام شارژ اپل واچ اشاره کنیم. لذا برای رفع این مشکل اپل واچ خود را به شارژر متصل کرده و ببینید واکنشی از آن دریافت می‌کنید یا خیر. البته اگر شارژ باتری به طور کامل تخلیه شده باشد، برخی مواقع ممکن است اپل واچ تا چند دقیقه نسبت به اتصال به شارژر از خود واکنشی نشان ندهد. لذا در این مرحله باید کمی صبور باشید. اگر باز هم واکنشی از اپل واچ مشاهده نکردید، توصیه می‌کنیم از شارژر دیگری (اگر در دسترس است) استفاده کنید. ممکن است شارژر شما دچار مشکل شده باشد.

قدم دوم: اگر اپل واچ شارژ نمی‌شود، ممکن است شارژر شما ایراد داشته باشد. لذا آداپتور و کابل شارژ را مورد بررسی قرار دهید و ببینید آیا صدمه‌ای به آن‌ها وارد شده است یا خیر. همچنین سعی کنید پشت بدنه اپل واچ را نیز تمیز کنید. چرا که ممکن است ذرات گرد و غبار یا کثیفی‌های دیگر، مانع اتصال شارژر با بدنه شده باشد. اگر از شارژرهای دیگر برای شارژ کردن اپل واچ استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم گزینه اورجینال را مورد استفاده قرار داده و ببینید مشکل شارژ و روشن شدن اپل واچ حل می‌شود یا خیر.

قدم سوم: اگر اپل واچ همچنان روشن نمی‌شود، ممکن است مشکل نرم‌افزاری رخ داده باشد. برای رفع این مشکل باید اپل واچ را فورس ریستارت کنید. بدین منظور دو دکمه کنار بدنه را به صورت همزمان فشار داده و بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شود.

قدم چهارم: در نهایت اگر اپل واچ هنوز روشن نمی‌شود، بدنه آن را به منظور بروز صدمه یا ضربه مورد بررسی قرار دهید. اگر همه چیز سالم بود، در صورت امکان به اپل استور یا به تعمیرکاران متخصص مراجعه کرده و دیوایس را برای بررسی سخت‌افزاری به آن‌ها بسپارید.

برچسب‌ها: