خانهمقاله‌ها
از مک مینی جدید چه می‌دانیم؟

از مک مینی جدید چه می‌دانیم؟

اپل حدود ۲ سال است که دستگاه کوچک دسکتاپ خود را به‌روزرسانی نکرده است، بنابراین انتظار می‌رود که در حال توسعه نسل بعدی آن باشد.

۴ خرداد ۱۴۰۳

اپل در تلاش است تا کل خط مک را با تراشه‌های سری M4 به‌روزرسانی کند؛ بر همین اساس مک مینی می‌تواند در اواخر سال ۲۰۲۴ به‌روزرسانی شود. انتظار می‌رود اپل برای این محصول از تراشه M3 صرف‌نظر کند و به طور مستقیم از M2 به M4 برود.

مک مینی جدید

این راهنما همه چیزهایی را که تاکنون در مورد به‌روزرسانی مک مینی می‌دانیم، برای شما بیان می‌کند.

طراحی

اپل سال‌هاست که طراحی مک مینی را تغییر نداده است و هیچ شایعه‌ای هم مبنی بر به‌روزرسانی طراحی آن در سال ۲۰۲۴ وجود ندارد. این شرکت زمانی که در سال ۲۰۲۳ مک مینی را به‌روزرسانی کرد، آن را کمی ضخیم‌تر و سبک‌تر کرد و همین تغییر جزیی در طراحی باعث شد تا احتمالا برای مدل ۲۰۲۴ نیز استفاده می‌شود.

مینگ چی کو تحلیلگر معروف محصولات اپل در ژانویه (دی ماه ۱۴۰۲) بود که گفت که مک مینی جدید بعدی همان طراحی قبلی را خواهد داشت. در سال ۲۰۲۱، شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل در حال کار بر روی یک مک مینی با صفحه پلکسی گلس و سایر تغییرات طراحی است، اما این موضوع هرگز محقق نشد.

مک مینی کوچک‌ترین و قابل حمل‌ترین دستگاه رومیزی اپل است که ابعاد آن ۵۰ سانتی‌متر مربع با ۳٫۵ سانتی‌متر ضخامت است. این دستگاه برای اتصال به صفحه ‌نمایش، صفحه ‌کلید و ماوس مستقل است و به همراه آن هیچ لوازم جانبی در جعبه عرضه نمی‌شود.

چیپست M4

مک مینی به تراشه‌های M4 و M4 Pro اپل مجهز خواهد شد و این شرکت به طور کامل از سری M3 برای مک مینی صرفن‌ظر کرده و از M2 به M4 می‌رود.

اپل تراشه M4 را در آیپد پرو معرفی کرد و این تراشه بر اساس فناوری نسل دوم ۳ نانومتری ساخته شده است. در مقایسه با تراشه M2، تراشه M4 عملکرد پردازنده ۵۰ درصد سریع‌تر و عملکرد رندر تا ۴ برابر سریع‌تر را ارایه می‌دهد.

تراشه M4 دارای یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای و یک گرافیک ۱۰ هسته‌ای است. البته نسخه‌ای از M4 با پردازنده مرکزی ۹ هسته‌ای وجود دارد، اما بعید است که اپل از آن در مک مینی استفاده کند، زیرا آن را برای آیپد پرو و ​​مک بوک ایر آینده رزرو می‌کند.

همچنین یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای پیشرفته‌تر برای آن وجود دارد و گرافیک آن هم از ویژگی ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند، ویژگی که در تراشه M2 موجود نیست. به گفته اپل، موتور عصبی موجود در تراشه M4 یک قدرت مطلق برای هوش مصنوعی است.

از طرفی ما هنوز جزییاتی در مورد M4 Pro نمی دانیم زیرا انتظار نمی رود این تراشه تا اواخر امسال عرضه شود.

تاریخ عرضه

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، مک مینی در کنار مدل‌های مک ‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در اواخر سال ۲۰۲۴ به‌روزرسانی می‌شود.

مک مینی آخرین بار در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ماه ۱۴۰۱) به‌روز شده است، بنابراین از به‌روز‌رسانی آن نزدیک به دو سال می‌گذرد. اپل اغلب در ماه اکتبر یا نوامبر (مهر ماه یا آبان ماه) به‌روزرسانی‌های مک را انجام می‌دهد، بنابراین می‌توانیم مک مینی M4 را در آن بازه زمانی ببینیم.

برچسب‌ها: