خانهمقاله‌ها
هشدار آلارم آیفون چه زمان‌هایی غیر فعال خواهد شد؟

هشدار آلارم آیفون چه زمان‌هایی غیر فعال خواهد شد؟

اگر از زنگ آلارم آیفون برای بیدار شدن از خواب استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را با دقت تا انتها بخوانید.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوشی‌های قدیمی نوکیا یک ویژگی فوق‌العاده خوب داشتند: حتی با وجود خاموش بودن گوشی، زنگ آلارم آن‌ها به صدا درمی‌آمد. اما آیا آیفون‌های مدرن نیز از این قابلیت برخوردار هستند؟

آیا زنگ آلارم آیفون در صورت خاموش بودن گوشی فعال خواهد بود؟

خیر! اگر آیفون خود را در هنگام خوابیدن خاموش کنید، زنگ آلارم تنظیم شده به صدا در نخواهد آمد. اگر قصد دارید صدای زنگ آلارم را بشنوید، باید گوشی خود را روشن نگه دارید. باید بدانید حتی اگر گوشی شما در حالت سایلنت باشد، یکی از حالت‌های Focus (مانند حالت Sleep) فعال باشد یا روی حالت Do Not Disturb باشد، زنگ آلارم به صدا درخواهد آمد.

آيا در صورت پایان یافتن شارژ باتری، زنگ آلارم فعال خواهد ماند؟

خیر! اگر شارژ آیفون شما در طول زمان خوابیدن به پایان برسد، زنگ آلارم به صدا در نخواهد آمد.

آیفون‌ها توانایی زیادی در نگهداری شارژ باتری از خود نشان می‌دهند. پس اگر شارژ گوشی شما در هنگام خواب ۲۰ درصد است ( در صورتی که حداکثر ۸ ساعت نیاز به خوابیدن داشته باشید)، می‌توانید مطمئن باشید که آيفون تا زمان بیدار شدن شما روشن مانده و زنگ آلارم به صدا در خواهد آمد. اما اگر شارژ گوشی شما ۵ درصد باشد، احتمال روشن ماندن آن تا صبح و شنیده شدن صدای آلارم بسیار کم خواهد بود.

آیا حالت سایلنت باعث شنیده نشدن صدای آلارم می‌شود؟

خیر! صدای زنگ آلارم غیر از خاموش شدن گوشی، در هر صورتی شما را از خواب بیدار خواهد کرد.

1-silent-mode.jpeg

آیا با فعال بودن Do Not Disturb، زنگ آلارم باز هم شنیده خواهد شد؟

بله! فعال بودن Do Not Disturb یا هر یک از حالت‌های Focus (حتی حالت Sleep) نمی‌توانید روی این فعالیت تأثیر گذاشته و به این ترتیب مطمئن باشید که زنگ آلارم در موعد مقرر به صدا در آمده و شما را بیدار خواهد کرد. ویژگی Do Not Disturb یا حالت‌های مختلف Focus تنها مخصوص نوتیفیکیشن‌ها بوده و تأثیری روی آلارم نخواهند گذاشت.

آیا با خاموش بودن صفحه گوشی، آلارم به صدا درمی‌آید؟

بله! خاموش بودن صفحه نمایش یک واکنش طبیعی گوشی‌های هوشمند برای کاهش مصرف شارژ است. تا زمانی که صفحه نمایش شما با هر واکنشی مجددا به حالت طبیعی باز گشته و روشن شود، صدای زنگ آلارم در زمان تعیین شده شنیده خواهد شد و تنها در صورت خاموش بودن گوشی، این پروسه متوقف می‌شود.

عملکرد تایمرها به چه صورت خواهد بود؟

تایمرها نیز مانند آلارم عمل خواهند کرد. به این ترتیب اگر یک تایمر را تنظیم کرده و آیفون شما خاموش شود، در صورت به پایان رسیدن زمان این تایمر صدایی پخش نخواهد شد. اما به محض روشن شدن مجدد آیفون، صدای تایمر شنیده شده به شما در خصوص از دست دادن این گزینه اطلاع داده می‌شود.

برچسب‌ها: