خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۱۵ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی بازار تا ۱۵ میلیون تومان چیست؟ در این مقاله به معرفی بهترین گوشی‌های موبایلی که می‌توانید بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان خریداری کنید، می‌پردازیم.

توجه کنید که فهرست بهترین گوشی‌های ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان در تیرماه ۱۴۰۳ به‌روزرسانی شده تا به جدیدترین دستگاه‌های بازار دسترسی داشته باشید.

۲۰ فروردین ۱۴۰۳

با توجه به نوع برند، سخت افزار، نرم افزار، صفحه نمایش و طراحی، قیمت گوشی‌های موبایل متفاوت است. برندهایی نظیر سامسونگ و شیائومی هم با تولید محصولات مختلف، دست کاربران در این کالای محبوب و اساسی باز گذاشته‌اند.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ

با این حال، این تنوع بالا می‌تواند پیامدهای منفی هم داشته باشد؛ چرا که در برخی از مدل‌ها شاهد شباهت در بخش سخت افزار یا قابلیت‌های نرم افزاری هستیم و چنین شرایطی، به‌طور قطع انتخاب را برای خریداران سخت می‌کند. به همین منظور، در ادامه متناسب با هر کاربری، به معرفی بهترین گوشی‌های بازه قیمتی مذکور در مقابلتان قرار خواهد گرفت.

فهرست بهترین گوشی‌های موبایل تا ۱۵ میلیون تومان

اگر به دنبال گوشی با طراحی زیبا و کارایی بالا هستید؛ Motorola Moto Edge 40 Neo

فرقی نمی‌کند که قصد خرید چه گوشی را داشته باشید، به‌طور قطع طراحی ظاهری آن حرف اول را می‌زند. موتو اج ۴۰ نئو یک میان‌رده خوش قیمت از شرکت محبوب موتورولا است که از طراحی زیبایی بهره می‌برد. کیفیت ساخت مورد دیگری است که هنگام به‌دست گرفتن این محصول آن را احساس خواهید کرد.

گوشی موتورولا موتو edge 40 neo

در پنل جلویی این میان‌رده نمایشگری ۶.۵۵ اینچ از نوع P-OLED قرار دارد که از رزولوشن +Full HD بهره می‌برد. از دیگر نکات مثبت این صفحه نمایش می‌توان به نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و لبه‌های منحنی اشاره کرد.

به غیر بخش طراحی، موتو Edge 40 Neo از مشخصات فنی مطلوبی بهره می‌برد. در قلب این میان‌رده تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7030 به‌کار رفته است که شامل پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC3 می‌شود. این تراشه گزینه مناسبی برای انجام کارهای روزمره و نیمه سنگین به‌شمار می‌رود.

در پنل پشتی اج ۴۰ نئو یک ماژول دوربین دوگانه به چشم می‌خورد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی می‌شود. حفره پنل جلویی هم از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

در نهایت موتورولا از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در گوشی جذاب خود استفاده کرده که قابلیت شارژ با حداکثر توان ۶۸ وات دارد. اگر طراحی زیبایی و خوش دستی اولویت مهمی برایتان به حساب می‌آید، گوشی موتورولا موتو Edge 40 Neo انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

اگر دوربین و پشتیبانی نرم افزاری برایتان اهمیت دارد؛ سامسونگ گلکسی A35

گلکسی A35 جدیدترین میان‌رده سامسونگ است که بسیاری از مشخصات فنی خود را از گلکسی A54 به ارث برده است.

گوشی موبایل گلکسی A35

در بخش پنل جلویی Galaxy A35 یک نمایشگر ۶.۶ اینچ بدون ناچ از نوع Super AMOLED قرار گرفته که از وضوح +Full HD و نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین این پنل می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت روشن شود که برای کار کردن زیر نور مستقیم خورشید کاملا مناسب به حساب می‌آید.

سامسونگ A35 از تراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده می‌کند؛ تراشه‌ای که شامل یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 می‌شود.

در پنل پشتی A35 هم می‌توان سه لنز دوربین را مشاهده کرد که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو. حفره داخل نمایشگر هم از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

در نهایت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این میان‌رده می‌تواند تا یک روز کامل شارژدهی داشته باشد. با این حال، سرعت شارژ مجدد دستگاه با توجه به توان ۲۵ واتی چندان مطلوب نیست و باید آداپتور آن را هم جداگانه خریداری کنید.

اگر کیفیت صفحه نمایش برایتان اهمیت دارد؛ آنر X9a

بسیاری از کاربران به دنبال گوشی هستند که صفحه نمایش باکیفیت داشته باشد. به همین علت با بودجه ۱۵ میلیون تومان این امکان را خواهید داشت تا Honor X9a را خریداری کنید.

قیمت گوشی موبایل آنر ایکس ۹ ای

این میان‌رده از طراحی بسیار زیبا و چشم‌نوازی بهره می‌برد و پنل خمیده قرار گرفته در جلوی آن هم باعث افزایش زیبایی آن شده است. این گوشی از صفحه نمایشی ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED بهره می‌برد و می‌تواند نرخ‌نوسازی را تا ۱۲۰ هرتز افزایش دهد. همچنین این پنل قابلیت به نمایش کشیدن یک میلیارد رنگ را دارد تا تجربه بصری بسیار خوبی را برای کاربران رقم بزند.

در قلب این دستگاه تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ به‌کار رفته که از قدرت مناسبی برای استفاده‌های روزمره برخوردار است. در پنل پشتی هم می‌توان به دوربین‌های سه‌گانه آنر X9a اشاره کرد که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌شود.

در بخش جلویی هم دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است که می‌تواند ویدیوهایی با حداکثر وضوح FullHD ضبط کند. در نهایت این میان‌رده جذاب به باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که با استفاده‌های روزمره می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد.

اگر باتری و دوربین برایتان اهمیت دارد؛ سامسونگ گلکسی A34

یکی از بهترین میان‌رده‌هایی که می‌توانید تا ۱۵ میلیون تومان بخرید، گلکسی A34 است. این میان‌رده از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که در کمتر دستگاه این بازه قیمتی شاهد آن هستیم.

قیمت روز گوشی سامسونگ

در بخش نمایشگر Galaxy A34 یک پنل Super AMOLED با وضوح +Full HD قرار گرفته که از نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز هم برخوردار شده است. میزان روشنایی ۱۰۰۰ نیت و محافظ گوریلا گلس نسخه ۵ از دیگر نکات مثبت نمایشگر Galaxy A34 هستند.

در قلب تپنده این گوشی موبایل تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ قرار گرفته که کاملا توانایی پاسخ به دستورات کاربران را دارد. پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 هم مجموعه سخت‌افزاری این دستگاه را تکمیل می‌کنند.

پنل پشتی Samsung Galaxy A34 از سه لنز دوربین میزبانی می‌کند که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو.

وظیفه تامین انرژی این میان‌رده خوش قیمت هم برعهده باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند با استفاده‌های روزمره تا یک روز دوام بیاورد. همچنین باید بگوییم که این دستگاه از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند که آداپتور آن را باید جداگانه خریداری کنید.

سخن آخر

در مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان سعی کردیم تا دستگاه‌هایی را معرفی کنیم که ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانند نیازهای کاربران را برطرف کنند.

دستگاه‌هایی که در بازه قیمتی ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان قرار گرفته‌اند، گزینه مناسبی برای کاربری‌های نیمه سنگین و روزمره هستند و از نظر دوربین هم عملکرد مطلوبی دارند. به‌نظر شما بهترین گوشی که می‌توانید تا ۱۵ میلیون تومان چیست؟ در بخش نظرات می‌توانید پاسخ خود با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان از ماندگاری باتری چیست؟

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو با برخورداری از باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ماندگاری باتری بالایی دارد و می‌تواند با استفاده‌های سبک تا ۱ روز شارژ نگه‌دارد.

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان از نظر آپدیت‌های نرم افزاری چیست؟

اگر پشتیبانی نرم افزاری و تعداد آپدیت‌ها برایتان اهمیت دارد، سامسونگ گلکسی A54 گزینه مناسبی به حساب می‌آید. این میان رده تا ۵ سال آپدیت‌های نرم افزاری دریافت می‌کند که شامل ۴ نسخه از سیستم‌عامل اندروید و تا ۵ سال هم به‌روزرسانی‌های اینترنتی می‌شود.