خانهمقاله‌ها
کدام‌یک بهتر است: نقشه‌های اپل یا نقشه‌های گوگل؟

کدام‌یک بهتر است: نقشه‌های اپل یا نقشه‌های گوگل؟

در حالی که نقشه‌های اپل شروع بدی را تجربه کرد، اما در طی این سال‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی را داشته است. از طرف دیگر نقشه‌های گوگل دارای ویژگی‌هایی بود که از همان ابتدا ترجیح بسیاری از کاربران بود. حال بیایید ببینیم که این دو چه ویژگی‌هایی دارند.

۱۴۰۲/۱۲/۱۳

نقشه‌های اپل حدود ۱۳ سال و نیم است که راهنمایی‌های ناوبری را برای کاربران محصولات این شرکت ارایه می‌دهد و از آن زمان تاکنون موارد زیادی در مورد این برنامه تغییر کرده است. با این حال، طبق داده‌های Canalys، اکثریت قریب به اتفاق آیفون‌های کشور آمریکا هنوز نقشه‌های گوگل را به ‌عنوان جایگزینی برای نقشه‌های اپل دانلود می‌کنند، به جای اینکه از نقشه‌های خود اپل که از پیش روی آیفون آنها نصب شده است، استفاده کنند. 

امروز ویژگی‌های این دو رقیب را برای شما بیان می‌کنیم، اما قضاوت در مورد اینکه کدام‌یک بهتر از دیگری است با خود شما.

کدام‌یک بهتر است: نقشه‌های اپل یا نقشه‌های گوگل؟

 

نقشه‌های اپل که در سپتامبر ۲۰۱۲ (شهریور ماه ۱۳۹۱) راه‌اندازی شد، به سرعت به دلیل داشتن داده‌های نقشه برداری ناقص و نادرست مورد انتقاد قرار گرفت که برخی از کاربران آیفون را در مسیرهای خطرناک سوق داد. مدیر عامل اپل تیم کوک، یک عذرخواهی عمومی نادر به دلیل ناامیدی که مشتریان ایجاد کرد، ارایه کرد و اسکات فورستال، مدیر بخش iOS تنها یک ماه بعد از کار برکنار شد.

از آن زمان اپل با ایجاد ویژگی‌های جدید و تصحیح خطاهای طولانی، پیشرفت‌های قابل توجهی در نقشه‌های اپل ایجاد کرده است. 

اطلاعات ترافیکی بی‌درنگ و گزینه‌های ناوبری برای عابران پیاده در سال ۲۰۱۳ به نقشه‌ها اضافه شد. در سال ۲۰۱۵ نقشه‌های اپل با گزینه «Nearby» به‌روزرسانی شد، ویژگی که نقاط مورد علاقه محلی و مسیرهای حمل و نقل را در تعداد معدودی از شهرها ارایه می‌داد.

در اوایل سال ۲۰۲۰ اپل بازنگری نقشه‌های خود را در آمریکا تکمیل کرد و جزییات بیشتری از جمله ساختمان‌های به روز شده، پارک‌ها، زمین‌های ورزشی، استخرها و موارد دیگر را اضافه کرد. 

ویژگی نگاه به اطراف در شهرهای منتخب مشابه نمای خیابان گوگل است و نقشه‌های به‌روز شده از آن زمان به بعد در کشورهای بیشتری منتشر شده است. در iOS 15، اپل جهت‌های پیاده‌روی همه‌جانبه‌ای را که در واقعیت افزوده نشان داده شده‌اند، راهنماهای انتخاب شده برای شهرهای منتخب، به‌روزرسانی‌های حمل ‌و نقل در زمان واقعی، و جزییات بیشتر جاده را برای ناوبری بهبود یافته معرفی کرد. 

در iOS 16 مسیریابی چند مرحله‌ای را به دست آورد و در iOS 17، اپل امکان بارگیری نقشه‌ها را برای استفاده آفلاین فراهم کرد؛ کاری که کاربران نقشه‌های گوگل برای مدتی طولانی می‌توانستند انجام دهند.

مقایسه نقشه اپل با نقشه گوگل

 

آیا پیشرفت‌های تدریجی اپل به اندازه‌ای بوده است که در نظر کاربران برابر با نقشه‌های گوگل در نظر گرفته شود؟ البته توسعه دهندگان گوگل با تماشای تکامل تدریجی نقشه‌های اپل بیکار ننشسته‌اند. 

گوگل چندین پیشرفت را با هدف غنی‌سازی تجربه کاربر از طریق فناوری هوش مصنوعی پیشرفته و ابزارهای تجسم فراگیرتر معرفی کرده و حتی یکی دو برگی از کتاب اپل برداشته است!

یکی از به‌روزرسانی‌های قابل توجه اخیر در این زمینه، نمای همه جانبه برای مسیرها است که پیش‌نمایش جامعی از سفر کاربر، چه در حال رانندگی، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری را ارایه می‌دهد. 

این ابزار که سال گذشته راه‌اندازی شد، میلیاردها نمای خیابان و تصویر هوایی را برای ایجاد یک نمایش دیجیتالی پیچیده از جهان ترکیب می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد به صورت بصری در مسیرهای دوچرخه، پیاده‌روها، تقاطع‌ها و فضاهای پارک در مسیر خود حرکت کنند. 

همچنین دارای یک اسلایدر زمان پویا است که نشان می‌دهد چگونه شرایطی مانند کیفیت هوا و آب و هوا در طول روز تغییر می‌کند و به کاربران کمک می‌کند تا سفرهای خود را با دقت بیشتری برنامه‌ریزی کنند.

یکی دیگر از پیشرفت‌های قابل توجه، ادغام لنز در نقشه‌ها است، که تکامل یافته‌ای از ویژگی جستجو با نمای زنده است. 

با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، «لنز در نقشه» به کاربران کمک می‌کند تا با ارایه اطلاعاتی در مورد امکانات اطراف مانند دستگاه‌های خودپرداز، ایستگاه‌های حمل‌ و نقل و گزینه‌های غذاخوری، موقعیت‌های خود را در مکان جدیدی دریافت کنند. این ویژگی از آن زمان به بیش از ۵۰ شهر گسترش یافته است.

نقشه‌های گوگل همچنین به‌روزرسانی‌هایی را ارایه کرده است تا نقشه‌های ناوبری را بیشتر منعکس‌کننده شرایط دنیای واقعی کند. 

این موارد شامل نمایش دقیق‌تر و واقعی‌تر ساختمان‌ها و هدایت خطوط بهبود یافته در بزرگراه‌ها است. برای دارندگان خودروهای برقی، نقشه‌های گوگل همچنین اطلاعاتی درباره ایستگاه‌های شارژ، از جمله جزییات سازگاری، سرعت شارژر و آخرین زمان استفاده را ارایه می‌دهد.

تصویری از نقشه گوگل و کاربردهای مختلف آن

 

با وجود این پیشرفت‌های همزمان در نقشه‌های گوگل، اثر ترکیبی آن‌ها باعث نمی‌شود که کاربران تحت تاثیر ویژگی‌های جدید نقشه‌های اپل قرار نگیرند. 

بر اساس گزارش‌ها، نقشه‌های اپل به‌ طور فزاینده‌ای توسط کاربران به دلیل نمای مرتب‌تر آن در مقابل طراحی درهم نقشه‌های گوگل توصیه می‌شود.

اما نکته اینجاست که احتمالا به دلیل شروع بد نقشه‌های اپل، هنوز هم بسیاری از کاربران به آن دید خوبی ندارند، اما به نظر می‌رسد تلاش‌های مداوم اپل برای بهبود این برنامه به معکوس کردن برخی از این نظرات کمک کرده است. 

کریگ فدریگی، مدیر بخش نرم‌افزار اپل در WWDC 2023 گفت: «نقشه‌های اپل راه طولانی را طی کرده‌اند و مردم این را به خوبی می‌دانند».

حال با این تفاسیر شما کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟ نقشه‌های اپل یا نقشه‌های گوگل؟

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)