خانهمقاله‌ها
چگونه عملکرد وب‌کم را در ویندوز ۱۰ و ۱۱ تست کنیم؟

چگونه عملکرد وب‌کم را در ویندوز ۱۰ و ۱۱ تست کنیم؟

در این مطلب نحوه تست عملکرد وب‌کم در کامپیوتر‌های ویندوزی را به شما نمایش خواهیم داد.

۲۹ بهمن ۱۴۰۲

تماس‌هایی ویدیویی که از جمله تکنولوژی‌های نسبتا قدیمی محسوب می‌شوند؛ در دوران پاندمی از محبوبیت بیشتری برخوردار شدند و پس از پایان این دوران نیز همچنان عده زیادی از کاربران این پلتفرم‌ها را برای برگزاری جلسات کاری یا کلاس‌های آنلاین مورد استفاده قرار می‌دهند. همانطور که می‌دانید؛ وب‌کم نقش بسیار مهمی در برگزاری تماس‌ها و کنفرانس‌های ویدیویی دارد و بدون استفاده از آن، مخاطب قابلیت مشاهده تصویر شما را نخواهد داشت.

cam main.jpg

خوشبختانه، تمامی لپ‌تاپ‌های امروزی دارای وب‌کم هستند و کاربران کامپیوتر‌های شخصی نیز امکان تهیه وب‌کم‌ به صورت جداگانه را دارند. در ادامه این مطلب، نحوه تست عملکرد وب‌کم در کامپیوتر‌های با ویندوز ۱۰ و ۱۱ را به شما نمایش خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

 

چگونه عملکرد وب‌کم را در ویندوز ۱۰ و ۱۱ تست کنیم؟

برای تست عملکرد وب‌کم در کامپیوتر‌های با ویندوز ۱۰ و ۱۱، ابتدا روی منوی استارت کلیک کنید. در سیستم عامل ویندوز ۱۱، این دکمه در قسمت میانی تسک‌بار پایین قرار دارد و در ویندوز ۱۰ نیز می‌توان دکمه منوی استارت را در بخش سمت چپ تسک‌بار پیدا کرد.

cam 1.jpg

در بخش نوار جستجو، عبارت Camera را وارد کنید و سپس وارد اپلیکیشن Camera شوید. این اپلیکیشن به صورت پیش فرض روی تمامی کامپیوتر‌های با ویندوز ۱۰ و ۱۱ نصب شده است.

cam 2.jpg

در صورتی که وب‌کم شما مشکل خاصی نداشته باشد؛ پس از باز شدن این اپلیکیشن امکان مشاهده تصویر خود را خواهید داشت. لپ‌تاپ‌ها همچنین عمدتا دارای چراغ کوچکی در کنار وب‌کم خود هستند که شما را از فعال بودن آن مطلع می‌کنند. اپلیکیشن دوربین ویندوز به کاربران اجازه گرفتن عکس، ضبط ویدیو و همچنین اسکن کد‌های QR را می‌دهد.

cam 3.jpg

اگر پس از ورود به این اپلیکیشن وب‌کم شما فعال نمی‌شود؛ توصیه می‌کنیم تا تنظیمات آنتی‌ویروس خود را بررسی کنید. برخی از آنتی‌ویروس‌ها جهت افزایش امنیت کاربر، دسترسی اپلیکیشن‌ها به وب‌کم را مسدود می‌کنند. در صورتی که باز هم مشکل شما حل نشد؛ درایور‌های مربوط به وب‌کم خود را چک کرده و آخرین نسخه آنها را از طریق بخش آپدیت‌های ویندوز دانلود کنید.