خانهمقاله‌ها
با کاربرد‌های تاچ آی‌دی در کامپیوتر‌های مک آشنا شوید!

با کاربرد‌های تاچ آی‌دی در کامپیوتر‌های مک آشنا شوید!

در ادامه این مطلب، کاربرد‌های اصلی تاچ آی‌دی در کامپیوتر‌های مک را به شما نمایش خواهیم داد.

۲۹ بهمن ۱۴۰۲

تاچ آی‌دی که نام اختصاصی اپل برای سنسور اثر انگشت در محصولات خود است؛ در دستگاه‌هایی مانند مک‌بوک‌ها‌، آیپدها و برخی از مدل‌های مجیک کیبورد دیده می‌شود. این روش امنیت بیومتریک در سیستم عامل macOS، کاربرد‌هایی فراتر از سهولت پروسه لاگین را ارائه می‌دهد و در بسیاری از بخش‌ها، تعامل با این سیستم عامل را ساده‌تر می‌کند.

touch main.jpg

در این مطلب آموزشی، قصد داریم تا نگاهی به تمامی کاربرد‌های تاچ‌ آی‌دی در کامیپوتر‌های مک بیاندازیم. بنابراین اگر از کاربران سیستم عامل macOS هستید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

 

تمامی کاربرد‌های تاچ‌ آی‌دی در کامپیوتر‌های مک

 

استفاده از تاچ‌ آی‌دی برای آنلاک، لاگین و سوییچ سریع بین یوزر‌ها

touch login.jpg

کاربرد اصلی تاچ آی‌دی، آنلاک کردن و لاگین سریع در کامپیوتر‌های مک بدون نیاز به ورود پسوورد است. البته باید گفت که برای استفاده از این سنسور امنیت بیومتریک، کاربران باید در ابتدا یک پسوورد را برای یوزر خود انتخاب و تعریف کنند.

تاچ‌ آی‌دی همچنین به افرادی که به صورت مشترک از یک کامپیوتر استفاده می‌کنند؛ اجازه سوییچ سریع بین یوزر‌ها را نیز می‌دهد. برای استفاده از این ویژگی، کاربر باید انگشت خود را به مدت چند ثانیه روی دکمه تاچ آی‌دی قرار داده و سپس آن را فشار دهد.

در صورتی که قابلیت سوییچ سریع بین کاربران برای شما کار نمی‌کند؛ ابتدا به منوی تنظیمات دستگاه مراجعه کنید و در بخش Touch ID & Password از فعال بودن گزینه Use Touch ID for fast user switching مطمئن شوید.

 

استفاده از تاچ آی‌دی برای دانلود اپلیکیشن‌ها یا خرید از طریق اپ استور

touch store.jpg

برای نصب اپلیکیشن‌های جدید یا خرید آنها از طریق اپ استور، کاربران دستگاه‌های اپل مجبور به وارد کردن رمز عبور اکانت خود هستند. خوشبختانه، امکان استفاده از روش‌های امنیت بیومتریک نیز برای انجام این کار وجود دارد و کاربران می‌توانند با قرار دادن انگشت خود روی سنسور تاچ آی‌دی، اپلیکیشن‌ها جدید اپ استور را روی کامپیوتر‌ خود نصب کرده و یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای را تایید کنند.

 

استفاده از تاچ آی‌دی برای درج خودکار یوزرنیم و پسوورد در وب‌سایت‌ها

touch autofill.jpg

تاچ آی‌دی همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا در حین استفاده از سافاری یا سایر مرورگر‌های وب، یوزرنیم و پسوورد‌های ذخیره شده خود را به ساده‌ترین شکل ممکن وارد کنند. برای استفاده از این قابلیت، کافی است روی فیلد مربوط به یوزر‌نیم و پسوورد در وب‌سایت مورد نظر کلیک کنید و پس از انتخاب اکانت، انگشت خود را روی دکمه تاچ آی‌‌دی قرار دهید.

 

استفاده از تاچ آی‌دی برای پرداخت به وسیله اپل پی

touch pay.jpg

سرویس اپل پی که در سال‌های اخیر شاهد افزایش محبوبیت آن در سطح جهان هستیم؛ امکان پرداخت هوشمند و مستقیم با استفاده از تاچ آی‌دی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. متاسفانه، این سرویس در کشور ما قابل استفاده نیست.