خانهمقاله‌ها
پیکسل در برابر آیفون: نبرد تمام قد گوشی‌های هوشمند

پیکسل در برابر آیفون: نبرد تمام قد گوشی‌های هوشمند

جنگ سیستم عامل های بین گوگل و اپل به بخش سخت افزاری کشیده می‌شود.

۲۶ بهمن ۱۴۰۲

اندروید و iOS محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند در جهان هستند که عملاً کل بازار گوشی‌های هوشمند را در برگرفته اند. بنابراین منطقی است که سازندگان اندروید و iOS نیز گوشی‌های هوشمندی بسازند که تمام جزئیات را برای یک تجربه شگفت‌انگیز از گوشی‌های هوشمند به درستی اجرا کند. اما وقتی به فراتر از سیستم‌عامل آن‌ها نگاه می‌کنید، آیفون دقیقاً چگونه در مقابل پیکسل قرار می‌گیرد؟ ما آیفون و پیکسل را در زمینه‌های مختلف مقایسه می‌کنیم تا بفهمیم این دو گوشی‌ هوشمند چگونه با یکدیگر رقابت می‌کنند

آیفون در مقابل پیکسل: مجموعه محصولات

هم اپل و هم گوگل از فلسفه مشابهی برای ادامه فروش گوشی های قدیمی خود حتی زمانی که گوشی های جدیدتر عرضه می شوند، پیروی می کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا لیست خوبی از گزینه‌ها بدون نیاز به معرفی بیش از حد گوشی های همراه در یک سال داشته باشند. هنگامی که گوشی همراه جدیدی معرفی می شود، تلفن قدیمی تخفیف دائمی دریافت می کند و به عنوان بخشی از خط تولید جدید باقی می ماند، و یکی از تلفن های قدیمی تر حذف می شود. 

pixel 8  iphone hardware.jpg

آیفون در اصل دارای سه خط تولید است: آیفون SE، آیفون پایه و آیفون پرو. آیفون SE از یک برنامه آرام چند ساله پیروی می کند و هر از چندگاهی به روز می شود. آیفون پایه و آیفون پرو سالانه به روز می شوند. آنها همچنین در دو اندازه عرضه می شوند: یک اندازه پایه و یک نوع بزرگتر. وقتی این سری به‌روزرسانی می‌شود، اپل معمولاً فقط آیفون‌های قدیمی با اندازه معمولی را نگه می‌دارد.

خط تولید آیفون در حال حاضر شامل گوشی های زیر می شود: 

  • آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس
  • آیفون 15 و آیفون 15 پلاس 
  • آیفون 14
  • آیفون 13 
  • آیفون SE

گوگل هم دارای سه خط تولید تلفن معمولی است: Pixel A، Pixel پایه و Pixel Pro. هر سه به‌صورت سالانه به روز رسانی می‌شوند، هرچند سری A به‌طور جداگانه از دو مورد دیگر به‌روزرسانی می‌شود. گوگل همچنین دارای یک گوشی تاشو به شکل Pixel Fold است که اپل رقیب مرتبطی برای آن ندارد.

مجموعه پیکسل در حال حاضر شامل تلفن های زیر است: 

  • پیکسل فولد
  • پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو 
  • پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو
  • پیکسل 7a 
  • پیکسل 6a

هر دو خط دارای گزینه های زیاد در رنج قیمتی گسترده ای هستند، بنابراین می توانید تلفنی را که برای نیازهای شما بهترین است، تهیه کنید.

آیفون در مقابل پیکسل: سخت افزار

هم iPhone و هم Pixel تلاشش زیادی برای آشنا نگه داشتن تلفن‌ها و تجارب ثابت در نسل‌ها انجام می‌دهند. شما تغییرات عمده ای را در محصولات جدید سالیانه پیدا نخواهید کرد. درعوض، در صورت تعویض مکرر گوشی، ویژگی ها به‌آرامی تغییر یافته و به‌روزرسانی می‌شوند تا تجربه ارتقای منسجم و یکپارچه‌ای را به شما ارائه دهند.

چند نسل است که اپل و گوگل از تراشه های ساخت خودشان در گوشی هایشان استفاده می کنند. در آیفون‌ها، تراشه‌های سری A اپل را می‌بینید که آخرین آنها تراشه‌های اپل A17 پرو است که در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به کار برده شده است. همچنین تراشه‌های Tensor گوگل را نیز در پیکسل‌ها خواهید یافت که آخرین آن‌ها Tensor G3 است که در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو یافت می‌شود. تراشه های سری A اپل عملا بهترین سیلیکون هایی هستند که این روزها می توانید برای یک گوشی هوشمند پیدا کنید.

در حالی که پردازنده کوالکام سری 8 اسنپدراگون تفاوت عملکرد زیادی با آن ندارد، اپل همچنان پیشتاز باقی می ماند. اگر به دنبال گوشی قدرتمندی هستید که بتواند تمام کارهایی را که میخواهید با آن انجام دهید به خوبی انجام دهد و همه آن ها را با سرعت انجام برساند، آیفون با سیلیکون اپل باید یکی از انتخاب های اصلی شما باشد.

اپل بهترین سیلیکون را در گوشی های هوشمند دارد، در حالی که قدرت گوگل در عملکرد هوش مصنوعی اش نهفته است. از سوی دیگر، تراشه های تنسور گوگل نقطه قوتشان در عملکرد هوش مصنوعی است. گوگل نسخه‌های کوچک‌شده مدل‌های هوش مصنوعی خود را مستقیماً روی TPU روی SoC اجرا می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد از بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی، بدون نیاز به اتصال به اینترنت استفاده کنید.

 برعکس، عملکرد محاسباتی کلی Tensor با اختلاف خوبی از سری اسنپدراگون 8 عقب است و گوگل اصلا حتی از بازی به عنوان یکی از ویژگی های پیکسل نام نمی برد. اگر به دنبال عملکرد خالص یا چیزی برای نیازهای بازی خود هستید، آیفون‌ها در اینجا یک برنده محسوب میشود. گوگل برای کارهای مرتبط با هوش مصنوعی پیشتاز است، بنابراین اگر زیاد از آن ها استفاده می کنید، پیکسل انتخاب بهتری است.

آیفون در مقابل پیکسل: دوربین

 در کمال تعجب، آیفون و پیکسل در مورد دوربین، برابر هستند. هر دو شرکت تجربه shoot and forget را در اولویت قرار می دهند و ترجیح می دهند برای تکمیل سخت افزار خود، به الگوریتم های نرم افزاری تکیه کنند. شما هیچ وقت نمی‌بینید که هیچ یک از شرکت‌ها به خاطر برگه مشخصات، سنسوری با مشخصات سنگین یا اجزایی با به روزترین تکنولوژی را انتخاب کنند.

iphone pixel camera.jpg

 در واقع، بسیار معمول است که مشخصات دوربین تنها تغییرات جزئی کمی را در طول نسل‌ها داشته باشد. در حالی که سنسورها و مشخصات خاص بسته به اینکه کدام دو گوشی را با هم مقایسه می کنید متفاوت است، تنظیمات کلی دوربین های هر دو کمپانی به طرز شگفت انگیزی مشابه است.

مدل پایه پیکسل و آیفون دارای یک دوربین اصلی استاندارد و یک دوربین فوق عریض در پشت است. در مقایسه آیفون 15 با پیکسل 8، دوربین های اصلی دارای تعداد MP بالا و دیافراگم های باز هستند و مجهز به فناوری فوکوس خودکار و لرزشگیر تصویر هستند. دوربین فوق عریض دارای تعداد MP متوسط‌تر و دیافراگم باریک‌تر است، اگرچه پیکسل 8 دارای فوکوس خودکار است در حالی که آیفون 15 اینگونه نیست. به طور مشابه، دوربین جلو دارای تعداد MP متوسط و دیافراگم باریک است. در مقایسه آیفون 15 پرو مکس با پیکسل 8 پرو، دوربین های اصلی استاندارد دارای تعداد MP بالا و دیافراگم باز هستند

. Pixel 8 Pro با استفاده از سنسورهای با رزولوشن بالا، دوربین اولتراواید و تله فوتو بهتری دارد، در حالی که iPhone 15 Pro Max به مگاپیکسل اهمیت زیادی نمی‌دهد. هر چند کیفیت دوربین سلفی در هر دو چندان بالا نیست. هم اپل و هم گوگل به شدت به عکاسی محاسباتی متکی هستند، جایی که نرم افزار بخش سنگین کار را انجام می دهد. الگوریتم نرم‌افزاری برتر آنها باعث می‌شود که گوشی‌های گذشته و حال آن‌ها همچنان رقبای برتر برای بهترین دوربین هایگوشی‌های هوشمند باشند. با این حال، وقتی صحبت از کنترل کاربران به میان می آید، تنها گوگل پیکسل 8 پرو را به حالت دوربین دستی مجهز کرده است. تلفن‌های قبلی در سری Pixel و همه آیفون‌ها با حالت تنطیم دوربین به حالت دستی عرضه نمی‌شوند.

آیفون در مقابل پیکسل: نمایشگر 

هر دو شرکت دارای فلسفه های مشابهی در زمینه ی نمایشگر نیز هستند. شما در این گوشی ها نمایشگرهای عالی دارید، اما آنها بهترین نمایشگرها  نیستند. آن‌ها کارشان را انجام میدهند، اما از نظر قدرت، حداقل روی کاغذ، مشخصات فک براندازی ندارند.

 آیفون 15 و آیفون 15 پلاس دو گوشی هوشمند معمولی هستند که همچنان با نمایشگرهایشان همچنان در نرخ تازه سازی 60 هرتز باقی مانده اند. حتی گوشی های اندرویدی ارزان قیمت نیز نرخ تازه سازی 90 هرتز را به عنوان حداقل خود تعیین کرده اند. می‌توان گفت که انیمیشن‌های iOS در پنهان کردن نرخ تازه‌سازی پایین از دید مصرف‌کننده معمولی کار بسیار خوبی انجام می‌دهند (و همچنین اکثر مردم نمی‌توانند متوجه نرخ تازه‌سازی شوند یا به این مسئله اهمیت زیادی نمی‌دهند). 

display.jpg

همچنین این تلفن ها قابلیت نمایشگر همیشه روشن را نیز ندارند. خوشبختانه، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس دارای نرخ تازه سازی 120 هرتزی و عملکرد نمایشگر همیشه روشن هستند. آیفون تنها گوشی هوشمند مدرنی است که در عصر 60 هرتز گیر کرده است، در حالی که پیکسل ها حداقل 90 هرتز را به عنوان حداقل نرخ تازه سازی خود دارند.

همه گوشی‌های سری آیفون 15 دارای Dynamic Island هستند که نام تجاری اپل برای فضای درون نمایشگر برای دوربین جلو و سایر سنسورها است. اپل همچنین از دو اندازه استفاده می کند: یکی معمولی با صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED و دیگری Plus/Max با صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED. این شرکت همچنین به نسبت تصویر 19.5:9 پایبند بوده و این گوشی‌ها را به یکی از عریض‌ترین گوشی‌های موجود تبدیل کرده است. خوشبختانه، گوگل برای نمایشگرهای OLED خود بهتر عمل می کند. حتی پیکسل 7a که قدیمی تر است دارای صفحه نمایش 90 هرتزی است، در حالی که نسل فعلی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو دارای نرخ به روز رسانی 120 هرتز هستند. پیکسل 8، کوچکتر و دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی است، در حالی که پیکسل 8 پرو، بزرگتر و دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است.

 Pixel 8a هنوز معرفی نشده است، اما اطلاعات فاش شده نشان می دهد که می تواند صفحه نمایش 6.1 اینچی 90 هرتزی داشته باشد. گوگل نسبت تصویر 20:9 را برای خط تولید خود در نظر گرفته است که دستگاه ها را باریک تر و بلندتر می کند و در دست گرفتن آن ها را آسان تر میکند. همه گوشی های اخیر گوگل دارای قابلیت نمایشگر همیشه روشن هستند.

آیفون در مقابل پیکسل: باتری

 اپل و گوگل در مورد باتری و شارژ از یک فلسفه پیروی می کنند. تلفن‌های آن‌ها با باتری‌هایی عرضه می‌شوند که می‌توان آن‌ها را از نظر ظرفیت فیزیکی «کافی» توصیف کرد (اپل حتی به خود زحمت نمی‌دهد ظرفیت آن را فاش کند). اما به لطف بهینه‌سازی نرم‌افزار، این شرکت‌ها می‌توانند در مورد اکثر محصولاتشان به مصرف‌کنندگان وعده دوام عمر باتری را برای تمام روز بدهند. در واقع، بهینه‌سازی‌های آیفون 15 پلاس و آیفون 15 پرو مکس حتی به آن‌ها اجازه می‌دهد به عمر باتری چند روزه دست پیدا کنند. با این حال، سرعت شارژ تلفن‌های هر دو شرکت پایین‌ترین سرعت در صنعت موجود است و هیچ کدام تمایلی به تغییر این موضوع نشان نمی‌دهند.

Pixel-8-Pro-vs-iPhone-15-Pro-Max-connected-over-USB-top-down-view-scaled-840w-472h.jpg

 دیگر شرکت‌های تلفن، به‌ویژه برندهای چینی، از شارژ سریع استفاده میکنند و می‌توانند سرعت شارژ را تا 150 وات ارائه دهند که می‌تواند گوشی‌ها را با باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی در حدود 20 دقیقه به طور کامل شارژ کند، درحالی که شارژ کامل باتری آیفون‌ها و پیکسل‌ها بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد و کاربرانشان با شارژ شبانه این گوشی‌ها به صلح رسیده‌اند. هیچ یک از این دو، دیگر شارژر را به همراه گوشی های خود ارائه نمی کنند. بنابراین، اگر هر یک از تلفن ها را انتخاب کنید، آماده باشید که کمی ولخرجی کنید و یک شارژر خوب تهیه کنید.

آیفون در مقابل پیکسل: نرم افزار امنیت و اکوسیستم 

وقتی صحبت از نرم افزار می شود، همه از قبل تصمیم خود را گرفته اند. یا عاشق اندروید هستید یا iOS. تفاوت های زیادی بین این دو سیستم عامل وجود دارد، اما هر دو به هدف رضایت مشتری دست پیدا کرده اند. به طور کلی، iOS یک سیستم‌عامل بدون اشکال در نظر گرفته می‌شود، در حالی که اندروید، به‌ویژه در پیکسل‌ها، این برچسب را کسب نکرده است. پیکسل‌ها به‌طور خاص در مورد کسب باگ‌های جدید در کنار دریافت ویژگی‌های جدید بدنام هستند، و ما عادت کرده‌ایم که تجربه پیکسل در زمان راه‌اندازی نسبت به چند ماه آینده بسیار متفاوت باشد.

security.jpg

 اپل تا حد زیادی تجربه کاربری ثابتی را برای آیفون‌ها فراهم می‌کند، حتی اگر به اندازه اندروید دارای ویژگی‌های کامل نباشد. iOS ساده است و گزینه های محدودی را در اختیار کاربران قرار می دهد و آنها از آن راضی هستند. اندروید جهان را باز می کند و کاربران در آن سوی طیف برای گوشی های خود ارزش قائل هستند. شایان ذکر است که iOS تا حد زیادی از گنجاندن هوش مصنوعی در خود اجتناب کرده است. به عنوان یک پلتفرم گسترده، اندروید نیز تاکنون از هوش مصنوعی دور مانده است، اما گوگل بسیاری از ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی را به Pixel UI اضافه کرده است که تجربه پیکسل را به طور قابل توجهی ارتقا داده است.

گوگل رهبر فعلی بازار برای به روز رسانی نرم افزار است، در حالی که اپل هیچ قولی در این باره نمی‌دهد. اگر برای پشتیبانی نرم افزار در یک بازه طولانی ارزش قائل هستید، گوگل رهبر فعلی بازار برای به روز رسانی نرم افزار است (همبسته با سامسونگ). در سری پیکسل 8، گوگل وعده هفت سال به روز رسانی را داده است. اپل به طور معمول پادشاه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در نظر گرفته می‌شد، اما این شرکت در واقع متعهد به تعداد زیادی به‌روزرسانی یا سال‌ها پشتیبانی از آیفون‌ها نیست. آیفون ها برای مدت طولانی (اغلب تا شش سال) پشتیبانی نرم افزاری را دریافت می کنند. با این حال، اپل دیگر نمی تواند یک رهبر بازار بدون وعده صریح ارائه پشتیبانی نرم افزاری به مدت هفت سال در نظر گرفته شود.

pixel 8.jpg

در مورد امنیت، هر دو آیفون و پیکسل وظیفه شان را به خوبی انجام می دهند. گوگل به سرعت هر مشکل امنیتی ای را که در پلتفرم اندروید و دستگاه‌های پیکسل ظاهر می شود برطرف کرده است. اپل نیز این کار را به خوبی انجام می‌دهد، به علاوه مزیت استفاده از اکوسیستم بسته را نیز دارد که برای سو استفاده کنندگان استفاده از آن سخت‌تر است. آیفون در اینجا برتری حاشیه ای دارد، اگرچه همانطور که گفته شد پیکسل ها نیز عملکرد بسیار خوبی دارند. 

وقتی صحبت از اکوسیستم میشود، آیفون در این رده بر پیکسل‌ها پیروز می‌شود. آیفون با iOS مرکز تجربه اپل را تشکیل می دهد و لوازم جانبی انحصاری مانند اپل واچ به تجربه آیفون اضافه می کند. اپل همچنین دارای ایرپاد، آی پد، هوم پاد و مک است که همگی به خوبی آیفون و یکدیگر را تکمیل می کنند. تجربه اکوسیستم اپل زمانی می‌درخشد که دستگاه‌هایی فراتر از آیفون داشته باشید، و حتی طرفداران سخت‌کوش اندروید هم قبول می‌کنند که اپل دیوار چهار شانه خود را به خوبی حفظ می‌کند.

 آیفون همچنین دارای MagSafe است که باعث ایجاد یک اکوسیستم لوازم جانبی منحصر به فرد می شود که دیگر سازندگان اندروید قادر به تکرار آن نبوده اند. در مقابل، گوگل نیز سخت تلاش کرده است تا اکوسیستم پیکسل را بسازد، اما سیستم باز اندروید، این چشم انداز را کمی چالش برانگیزتر می کند. تلفن‌های پیکسل نه تنها باید با محصولات اکوسیستم Pixel مانند Pixel Buds، Pixel Watch و tablet Pixel به خوبی کار کنند، بلکه باید با سایر لوازم جانبی و محصولات سازگار با اکوسیستم گسترده‌ی اندروید نیز به خوبی کار کنند. راه حل هایی مانند جفت سریع استفاده از طیف گسترده ای از هدفون های محبوب را با پیکسل (و سایر تلفن های اندرویدی) آسان تر کرده است. 

iphone.jpg

کار مداوم با راه‌حل‌هایی مانند Nearby Share (که اخیراً به Quick Share تغییر نام داده است) اشتراک‌گذاری فایل‌ها را با سایر تلفن‌های Android و حتی رایانه‌های شخصی Windows برای تلفن‌های Pixel آسان‌تر می‌کند. بنابراین، اکوسیستم پیکسل را می توان به طور قابل توجهی گسترده تر از آیفون ها در نظر گرفت، اما نه به طور عمیق و به هم مرتبط.

پیکسل ها می توانند از طبیعت باز اندروید برای اکوسیستم خود بهره ببرند. اکوسیستم فراتر از سخت افزار است، و همان فلسفه های اساسی برای برنامه ها و خدمات  نیز وجود دارد. همه برنامه‌های اپل در iOS به‌طور خاص برای کارکرد عالی روی آیفون طراحی شده‌اند، و اغلب متوجه می‌شوید که اپل برای توسعه حتی یک برنامه اندروید (مانند مورد FaceTime) تلاشی نمیکند.

 از سوی دیگر، گوگل برنامه‌ها و سرویس‌های خود را نه تنها برای پیکسل‌ها و پلتفرم گسترده‌ی اندروید، بلکه در بیشتر موارد برای iOS نیز توسعه می‌دهد. بنابراین، این سرویس‌ها به‌طور مستقل عمل می‌کنند و هیچ مزیت ذاتی ویژه برای پیکسل‌ها ندارند. برای کاربرانی که نمی‌خواهند برای همیشه خود را به سخت‌افزار Google قفل کنند، پیکسل تجربه‌ای متعادل را ارائه می‌دهد. اگر برای شما سخت نیست که برای چندین دهه به یک شرکت وفاداری کنید، اپل یک تجربه اکوسیستمی بی نظیر را ارائه می‌دهد.

آیفون در مقابل پیکسل: ارزش برای پول 

برای قضاوت در مورد این دو از نظر فاکتور "ارزش برای پول" آنها، باید سه زیر مجموعه بسازیم: بودجه، زیر پرچمدار و پرچمدار. مسلماً، ارزشی که از تلفن خود دریافت می کنید، به میزان زیادی به انتظارات شما، میزان پرداختی شما و میزان ارزشی که برای آن پول قائل هستید بستگی دارد. با این حال، ما می توانیم یک ترند عمومی در این مورد در نظر بگیریم. در بخش بودجه، اپل آیفون های قدیمی تر و آیفون SE را دارد که با سری پیکسل A رقابت می کنند. من استدلال می کنم که iPhone SE ارزش زیادی برای پول ندارد، زیرا جمعیتی بسیار خاص از کاربران را هدف قرار می دهد که نیازهای آنها با اکثریت متفاوت است. آیفون‌های قدیمی‌تری که اپل همچنان به فروش آن‌ها ادامه می‌دهد (مانند آیفون 13 در حال حاضر) با قیمت‌های پایین‌تر ارزش بالایی دارند، اما سری Pixel A اغلب محصول جدیدتر با تجربه بهتر و پشتیبانی طولانی‌تر ارائه می‌دهند.

ezgif-4-9ea55fc794.jpg

 پیکسل در بخش زیر پرچمدار ارزش پولی بالایی دارد. آیفون پایه هم همینطور است، اما با مصالحه هایی همراه است که ترازو را به نفع گوگل منحرف می کند. پیکسل ها به طور کلی ارزش بهتری نسبت به آیفون دارند. در بخش پرچمدار، آیفون های پرو و پرو مکس اپل نسبت به کاری که انجام می دهند بسیار گران هستند. پیکسل‌های پرو نیز گران هستند، اما با پولی که می‌پردازید، چیزهای بیشتری دریافت می‌کنید، و توجیه هزینه کمتر برای محصولی که دریافت می‌کنید آسان‌تر است. 

بنابراین به طور کلی، پیکسل‌ها نسبت به آیفون‌ها ارزش بیشتری را برای پول ارائه می‌کنند، اما توزیع یکنواختی در میان خط تولید ندارند. فراتر از خرید، آیفون‌ها به دلیل تقاضایی که برای آیفون‌های کار کرده وجود دارد، ارزش بیشتری نسبت به پیکسل‌ها حفظ می‌کنند. اما برای ارتقاء دهنده‌های مکرر، Google نیز زمانی همچنین معاملات خوبی را برای پیکسل‌های کار کرده خود (و حتی آیفون‌های کارکرده) ارائه می‌کند. گوگل قول داده است که قطعات یدکی را به مدت هفت سال برای پیکسل های اخیر در دسترس قرار دهد. اپل چنین وعده‌هایی را نمی‌دهد، اما از شبکه تعمیرات گسترده‌تر و دسترسی آسان‌تر به قطعات برای مدل‌های پشتیبانی‌شده فعلی سود می‌برد. 

در مورد هزینه، تعمیر آیفون‌ها معمولاً گران‌تر است، اما تعمیر پیکسل‌ها هم چندان ارزان نیستند. هم اپل و هم گوگل کیت های خود تعمیری را ارائه می دهند، اما کیت های اپل برای اکثر کاربران غیرعملی هستند.

آیفون در مقابل پیکسل: برنده در پایان، کدام یک بهتر است: آیفون یا پیکسل؟ 

پاسخ به این سوال، متأسفانه، چندان هم ساده نیست. اینکه کدام یک از اینها برای شما بهتر است کاملاً به چیزهایی که از تلفن خود انتظار دارید، ترجیحات و تعصبات شما و اینکه چقدر مایلید برای همه اینها هزینه کنید بستگی دارد. در مقایسه مشخصات، پیکسل اغلب دارای نمایشگرهای بهتر، هوش مصنوعی بیشتر، دوربین بهتر برای عکاسی و عمر طولانی‌تر است. آیفون اغلب دارای تراشه بهتر، دوربین بهتر برای فیلمبرداری، عمر باتری بهتر، سخت افزار بهتر و اکوسیستم اپلیکیشن بهتر است. به طور کلی تر، آیفون ها برای کاربرانی که نمی خواهند توجه زیادی به گوشی خود داشته باشند، گزینه های خوبی ارائه می کنند. آیفون‌ها می‌توانند کار را انجام دهند، و این کار را بدون اهمیت دادن به برگه مشخصات انجام می‌دهند.

ezgif-4-63d51f4cd2.jpg

 تجربه اپلیکیشن نیز در آیفون ها بهینه‌تر است و این تجربه اکوسیستمی مزایای زیادی دارد، حتی اگر در باغ دیواری اپل محبوس بمانید. از سوی دیگر، تلفن‌های پیکسل برای کاربرانی که می‌خواهند به روش‌های معنی‌داری با گوشی خود درگیر شوند، اما روی مشخصات زیاد وسواس نداشته باشند، عالی هستند. پیکسل‌ها تجربه‌های لذت‌بخشی را ارائه می‌کنند که فراتر از برگه مشخصات است، اما می‌دانید که در کنار آن، آخرین تکنولوژی را در برگه مشخصات دریافت نخواهید کرد. پیکسل ها همچنین با تمام آزادی و باز بودن یستم عامل اندروید عرضه می شوند و برای بسیاری از کاربران، این هر کاستی ای را جبران می کند.