خانهمقاله‌ها
۱۰ ویژگی iOS 17 که کمتر کسی می‌داند

۱۰ ویژگی iOS 17 که کمتر کسی می‌داند

جدیدترین سیستم عامل گوشی‌های اپل که مدتی است عرضه شده، ویژگی‌های ریز و درشت بسیاری دارد که البته موارد زیادی هم هستند که از آنها اطلاع نداریم.

۱۴۰۲/۱۰/۴

iOS 17 چند ماهی است که در دسترس قرار گرفته اما ویژگی‌های جدید زیادی در این آپدیت هستند که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین تنظیمات مخفی و ترفندها و تغییرات کوچکی وجود دارند که ممکن است از آنها اطلاع نداشته باشید. بنابراین بد نیست که نگاهی به این ویژگی‌های کمتر شناخته شده iOS 17 بیاندازیم.

iOS-17-features.jpeg

۱- پیام‌ها: اگر دکمه «+» را در برنامه پیام‌ها نگه دارید، می‌توانید برای ارسال تصویر به طور مستقیم به انتخابگر عکس بروید که سریع‌تر از ضربه زدن روی «+» و سپس ضربه زدن روی عکس‌ها برای رسیدن به تصاویرتان است.

۲- لینک‌ها در ایمیل: برای افزودن یک لینک به متن در برنامه Mail، آن لینک را کپی کنید، متن را انتخاب کنید و سپس آن را جایگذاری کنید تا متن به یک هایپرلینک تبدیل شود.

۳- افزودن متن به اشکال در عکس‌ها: در اپلیکیشن Photos، اگر با استفاده از نشانه‌گذاری شکلی به تصویر اضافه کرده‌اید، روی آن دو ضربه بزنید تا بتوانید متن دلخواه را به آن اضافه کنید.

۴- نمادهای لباسشویی: می‌توانید از ویژگی «Visual Look Up» در آیفون برای فهمیدن معنای نماد لباس‌شویی استفاده کنید. کافی است یک عکس بگیرید و روی نماد Visual Look Up در برنامه Photos ضربه بزنید تا اطلاعات نماد را دریافت کنید.

۵- پینگ اپل واچ: در کنترل سنتر، گزینه جدیدی برای پینگ اپل واچ شما از آیفون وجود دارد، در صورتی که اپل واچ خود را به اشتباه در جایی گذاشته باشید.

۶- تنظیمات دلخواه سایلنت کردن نوتیفیکیشن‌ها در حالت فوکوس: هنگام تنظیم حالت فوکوس، اکنون می‌توانید انتخاب کنید که اعلان‌ها همیشه یا فقط زمانی که آیفون قفل است بی‌صدا شوند.

۷- قفل اپلیکیشن ژورنال: اگر می‌خواهید ورودی‌های برنامه ژورنال خود را ایمن نگه دارید، می‌توانید گزینه «Lock Journal» را در برنامه تنظیمات روشن کنید تا برای باز کردن این برنامه به فیس آیدی نیاز داشته باشید.

۸- زمان‌بندی برنامه ژورنال: آیا در به خاطر سپردن استفاده از برنامه ژورنال مشکل دارید؟ برای دریافت یادآوری برای افزودن یک ورودی در یک روز و زمان خاص، «Journaling Schedule» را در بخش ژورنال برنامه تنظیمات فعال کنید.

۹- تنظیم سرعت بازخورد لمسی: در آدرس Accessibility > Touch > Haptic Touch می‌توانید مدت زمانی را که برای فعال‌سازی محتوا صرف می‌شود، با فشار طولانی تنظیم کنید. گزینه‌های موجود عبارتند از سریع، پیش‌فرض و آهسته، و تنظیم سریع باعث می‌شود بازخورد لمسی به ویژگی «3D Touch» که اپل سال‌هاست آن را حذف کرده، نزدیک‌تر شود.

۱۰- تکان دادن گوشی برای لغو یک عمل: اگر یک برنامه صفحه اصلی یا یک ویجت را جابجا کرده‌اید و سپس دوست داشتید به جای خود بازگردد، می‌توانید از یک لرزش برای لغو حرکت استفاده کنید و برنامه‌ها و ویجت‌ها را به جایی که قبل از تنظیم بودند برگردانید.

اگر ویژگی کاربردی دیگری را در iOS 17 می‌دانید که در اینجا ذکر نشده، در قسمت کامنت‌ها با دیگران به اشتراک بگذارید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)