خانهمقاله‌ها
۵ ویژگی کاربردی دوربین‌های آیفون

۵ ویژگی کاربردی دوربین‌های آیفون

در حالی که تقریبا هر روز با دوربین‌های آیفون سر و کار داریم، بسیاری از ویژگی‌های آنها را یا نمی‌دانیم یا اینکه یادمان می‌رود استفاده کنیم که به امروز قرار است به ۵ مورد از آنها بپردازیم.

۱۴۰۲/۱۰/۳

گرفتن عکس و فیلم دیگر فعالیتی نیست که دیر به دیر انجام شود و برای خیلی‌ها کاری است که هر روز انجام می‌دهند، به خصوص اگر در تعطیلات یا مهمانی باشند. آیفون‌های اپل مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را در دوربین دارند که می‌تواند خلاقیت عکس‌ها و فیلم‌های شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

iphone cameras .jpg

به راحتی می‌توان بسیاری از ویژگی‌های دوربین را که آیفون ارایه می‌دهد فراموش کرد و به جرات می‌توان گفت که بسیاری از قابلیت‌ها توسط اکثر کاربران استفاده نمی‌شوند. بنابراین اکنون زمان مناسبی برای بازدید مجدد از آنها و امتحان کردن چیزهای جدید است. برای کاربران آخرین مدل‌های اپل، آیفون ۱۵ با چندین ویژگی دوربین انحصاری، همه چیز را حتی فراتر می‌برد.

ویدیوی فضایی (Spatial Video)

برای کاربران آیفون ۱۵ پرو، اوقات فراغت فرصتی ایده‌آل برای آزمایش ویژگی ضبط ویدیوی فضایی است. این ویژگی که در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با سیستم عامل iOS 17.2 یا بالاتر موجود است، به کاربران اجازه می‌دهد فیلم‌ها را در قالب سه بعدی ضبط کنند و سطح جدیدی از عمق و واقع گرایی را به فایل‌های تصویری خود بیاورند.

spatial-video-apple-visioin-pro.jpg

در حالی که ویژن پرو اپل یا دستگاهی مانند متا کوئست ۳ برای بهترین تجربه هنگام پخش ویدیوی فضایی مورد نیاز است، این موضوع نباید کاربران را از کاوش این ویژگی منصرف کند. فیلمبرداری فضایی اکنون در دسترس است تا به کاربران کمک کند تا به سرعت یک مجموعه از ویدیوهای همه‌جانبه ایجاد کنند. به علاوه فیلم‌های فضایی را می‌توان به‌ عنوان محتوای دو بعدی معمولی در دستگاه‌های دیگر نیز پخش کرد.

فناوری پشت ضبط ویدیوی فضایی شامل استفاده از دوربین‌های اصلی و فوق عریض آیفون ۱۵ پرو است. هنگام ضبط آیفون به طور یکپارچه ورودی‌های این دوربین‌ها را ترکیب می‌کند تا یک فایل ویدیویی واحد ایجاد کند که یک چشم‌انداز سه‌بعدی را در بر می‌گیرد. این امر از طریق تکنیک‌های پیچیده فیلم‌برداری محاسباتی به دست می‌آید که به‌طور هوشمند میدان دید را از دوربین اولترا واید برای مطابقت با دوربین اصلی مقیاس می‌دهد.

نتیجه ویدیویی است که اگرچه از نظر فنی دو بعدی است، اما حاوی اطلاعات عمقی است که می‌تواند توسط دستگاه‌های سازگار برای ایجاد تجربه مشاهده سه بعدی استفاده شود. بعد فضایی اضافه شده به این ویدیوها حس غوطه‌وری و حضور را ایجاد می کند که بسیار فراتر از ویدیوهای سنتی است و ظاهرا باعث می‌شود بیننده احساس کند که در واقع بخشی از لحظه ثبت شده است.

حالت سینمایی (Cinematic Mode)

مواقعی که وقتتان آزاد است، زمان خوبی برای کاربران آیفون ۱۳ و مدل های جدیدتر است تا حالت سینمایی را امتحان کنند، قابلیتی که جلوه عمق میدان را به ویدیوها اضافه می کند. حالت سینمایی از الگوریتم‌های محاسباتی پیشرفته برای فوکوس خودکار روی سوژه‌ها و محو کردن خلاقانه پس‌ زمینه استفاده می‌کند، مشابه آنچه در فیلم‌برداری سطح بالا می‌بینید.

Cinematic-Mode-iPhone-Feature.jpg

حالت سینمایی به کاربران اجازه می دهد تا با تغییر فوکوس از یک موضوع به موضوع دیگر، به روشی خلاقانه روی جزییات تمرکز کنند. حالت سینمایی همچنین با تنظیم خودکار فوکوس هنگام ورود یا خروج افراد از کادر، یا زمانی که موضوع ویدیو در جهت دیگری به نظر می رسد، ثبت این لحظات را ساده می‌کند.

لنز اولترا واید برای عکس‌های گروهی

لنز فوق عریض که در اکثر مدل‌های آیفون از آیفون ۱۱ شروع می‌شود، مزایای منحصر به‌ فردی را ارایه می‌کند که به‌ ویژه در تعطیلات مفید است.

iphone-11-pro-ultra-wide.jpg

لنز اولترا واید به ویژه در عکاسی در فضاهای محدود که گرفتن کامل آن با یک لنز واید استاندارد دشوار است مهارت دارد. یکی از مهمترین مزایای لنز اولترا واید توانایی آن در قرار گرفتن بیشتر در کادر بدون نیاز به حرکت به عقب است. این موضوع به ویژه در جمع‌های خانوادگی که ممکن است بخواهید گروه بزرگی از افراد را در یک عکس ثبت کنید بسیار مفید است.

حالت پرتره

سری تولید آیفون ۱۵ بهبودهای قابل توجهی را در حالت پرتره ارایه کرد. اکنون کاربران می‌توانند فوکوس تصویر را تنظیم کنند یا پس‌زمینه تاری را پس از ثبت آن اضافه کنند، حتی اگر حالت پرتره در ابتدا انتخاب نشده باشد.

iphone-15-portrait-photo.jpg

این قابلیت ویرایش پس از عکس به شما امکان می‌دهد تا نقاط کانونی مختلف را آزمایش کنید و اطمینان حاصل کنید که هر پرتره سوژه را به جذاب‌ترین و جالب‌ترین شکل ثبت می‌کند. این بهبود به ویژه برای گرفتن عکس‌های سریع و جذاب از اعضای خانواده و حیوانات خانگی مفید است. لازم به ذکر است که حالت پرتره آیفون ۱۵ نیز برای عملکرد بهتر در شرایط نور کم اصلاح شده است.

سبک‌های عکاسی

«Photographic Styles» ویژگی معرفی ‌شده در سری آیفون ۱۳، یک تجربه عکاسی شخصی‌سازی شده را ارایه می‌دهد که می‌تواند به بهبود عکس‌های شما کمک کند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا سبک عکاسی را که به طور خودکار روی عکس‌هایشان اعمال می‌شود، انتخاب و سفارشی‌سازی کنند و اطمینان حاصل شود که هر عکس زیبایی‌شناسی دلخواه آنها را منعکس می‌کند.

photographic-styles-iphone-13.jpg

سبک‌های عکاسی فیلترهای یکسانی نیستند، در عوض آنها تنظیمات هوشمندی هستند که به طور انتخابی در قسمت‌های مختلف عکس مانند رنگ پوست و آسمان اعمال می‌شوند. سبک‌های عکاسی به‌طور هوشمندانه با شرایط نوری در هر عکس سازگار می‌شوند و برای حفظ رنگ‌ها و بافت‌های طبیعی پوست تنظیم می‌شوند.

کاربران می توانند سبک‌های از پیش تعیین شده مانند کنتراست غنی، پر جنب و جوش و گرم و سرد را انتخاب کنند که هر کدام ظاهری منحصر به فرد ارایه می‌دهند. در شرایط مختلف، این بدان معنی است که شما می توانید سبکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با حال و هوای آن شرایط مطابقت دارد و به تصاویر خود ظاهری متمایز بدهید.

ویژگی‌های مهم دیگری را در دوربین‌های آیفون سراغ دارید که به کار می‌آیند؟ در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک گذارید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)