خانهمقاله‌ها
میکروفون گوشی اندرویدی از کار افتاده است! راه حل چیست؟

میکروفون گوشی اندرویدی از کار افتاده است! راه حل چیست؟

میکروفن گوشی به دلایل مختلفی می‌تواند دچار مشکل شود یا بطور کلی از کار بیافتد. در این مطلب همه احتمالات را بررسی و به راه حل‌های موجود اشاره کردیم.
۱۴۰۲/۹/۱۱

بر هیچ کس پوشیده نیست که از کار افتادن میکروفون روی گوشی‌های هوشمند یک معضل بزرگ به حساب می‌آيد. در حالی که این روزها بسیاری از افراد،‌ مکالمات خود با دیگران را به صورت چت دنبال می‌کنند، اما برخی افراد نیز همچنان ترجیح می‌دهند تا به صورت سنتی و با تماس با دیگران در ارتباط باشند. اگر میکروفون گوشی اندرویدی شما از کار افتاده و به صدای شما واکنش نشان نمی‌دهد، در این مطلب قصد داریم دلایل مختلف برای حل این مشکل را با هم مرور کنیم. با ما همراه باشید.

چک کردن دسترسی میکروفون به اپلیکیشن مورد نظر: ممکن است شما دسترسی میکروفون را غیر فعال کرده باشید. روی بسیاری از محصولات اندرویدی، می‌توانید با رفتن به مسیر Settings> Security and privacy> Privacy> Privacy controls و روشن کردن سوییچ Microphone access، این دسترسی را فعال کنید. دسترسی به میکروفون در برخی اپلیکیشن‌ها نیز ممکن است به صورت جداگانه، میوت شده باشد. این موضوع را نیز چک کنید.

فضای داخلی میکروفون را تمیز کرده و مطمئن شوید توسط قاب محافظ جلوی آن گرفته نشده باشد: گوشی‌های هوشمند در معرض گرد و غبار و کثیفی‌های بسیار زیادی هستند که ممکن است این موارد به محفظه میکروفون نفوذ کرده و جلوی کارکرد آن را بگیرند. به همین دلیل خوب است که چند وقت یک بار،‌ محفظه میکروفون را از جهت کثیفی و گرد و غبار چک و تمیز کنید. البته برای تمیز کردن از کمپرس هوا خودداری کرده و با یک مسواک نرم این کار را انجام دهید. همچنین چک کنید که قاب محافظ، جلوی محفظه میکروفون را نگرفته و برش مناسبی در این قسمت داشته باشد.

image

دسترسی میکروفون به اپلیکیشن‌ها را به صورت جداگانه بررسی کنید: اگر بعضی نرم‌افزارها امکان استفاده از میکروفون را به شما نمی دهند،‌ احتمالا دسترسی آن‌ها به صورت مستقل فراهم نیست. با رفتن به مسیر Settings> Apps، ورود به اپلیکیشن مربوطه و رفتن به بخش Permission، دسترسی به میکروفون را چک کنید. پیشنهاد می‌کنیم گزینه Allow only while using the app را انتخاب کنید تا از نظر امنیتی، مشکلی برای شما رخ ندهد.

بستن اپلیکیشن‌‌هایی که به میکروفون دسترسی دارند: در حالی که این موضوع ممکن است مشکلی ایجاد نکند، اما در برخی شرایط ممکن است برخی اپلیکیشن‌ها از میکروفون استفاده کرده و اجازه استفاده در سایر اپلیکیشن‌ها را ندهند. به همین دلیل نیاز است تا این اپلیکیشن را به صورت کامل ببندید (force close).

به آخرین نسخه اندروید آپگرید کنید: برخی مواقع ممکن است از کار افتادن میکروفون به خاطر مشکلات نرم‌افزاری باشد. در این گونه موارد توصیه می‌کنیم همواره گوشی اندرویدی خود را آپدیت کرده و آن را روی آخرین نسخه نگه دارید.

ریستارت کردن گوشی: اگر هر یک از روش‌های بالا پاسخگو نبود، گوشی خود را ریستارت کنید. این موضوع می‌تواند بسیاری از مشکلات دستگاه را برطرف کند.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)