خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ با قیمت بیش از ۲۰ میلیون تومان (خرداد ۱۴۰۲)

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ با قیمت بیش از ۲۰ میلیون تومان (خرداد ۱۴۰۲)

در این مقاله، قصد داریم تا به سراغ پرچمداران و گوشی‌های رده بالای شرکت سامسونگ رفته و بهترین گزینه‌ها در میان آنها را برای شما مشخص کنیم.
۲۹ خرداد ۱۴۰۲

شرکت سامسونگ که در حال حاضر بیشترین سهم را از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند دارد؛ در تمامی رده‌های قیمتی محصولات بسیار خوبی داشته و عموما انتخاب اول عده زیادی از کاربران اندرویدی محسوب می‌شود.

image

 

در هفته‌های گذشته، بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه و میان رده شرکت سامسونگ را پوشش داده و اکنون قصد داریم تا به سراغ پرچمداران و گوشی‌های رده بالای این شرکت برویم. از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه مطلب با ما همراه بوده تا نگاهی به مشخصات بهترین گوشی‌های شرکت سامسونگ با قیمت بالاتر از ۲۰ میلیون تومان بیاندازیم. در این لیست دیگر بازه قیمتی ذکر نشده اما گوشی‌های به ترتیب ارزان به گران چیده شده‌اند و آخرین گوشی این لیست، گران‌ترین گوشی سامسونگ در ایران خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید.

 

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴

image

 

شرکت سامسونگ موفق شده تا در کنار داشتن بیشترین سهم از بازار گوشی‌های هوشمند، در زمینه گوشی‌های تاشو نیز موفقیت چشمگیری داشته باشد. این شرکت گوشی‌های تاشوی خود را در دو سری فولد و فلیپ روانه بازار کرده که هر یک از آنها، کاربردها و طراحی متفاوتی دارند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴ دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع داینمیک امولد 2X بوده که به صورت صدفی تا می‌شود. نمایشگر این گوشی، رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر را داشته و یک نمایشگر ثانویه ۱.۹ اینچی نیز در هنگام بسته بودن دستگاه قابل مشاهده است. به دلیل تاشو بودن این گوشی، نمایشگر اصلی آن فاقد لایه حفاظتی است؛ اما نمایشگر بیرونی آن از لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس پلاس استفاده می‌کند.

این محصول به همراه چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل اول روانه بازار شده که از نظر مدیریت گرما و همچنین مصرف انرژی، عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون 8 نسل اول دارد. گلکسی زد فلیپ ۴ در نسخه‌هایی با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است. این گوشی که در هنگام عرضه سیستم عامل اندروید 12 را به همراه داشت؛ چندی پیش آپدیت اندروید ۱۳ و One UI 5.1 را نیز دریافت کرد.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴ دارای یک سیستم دوربین دوگانه بوده که شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس دوال پیکسل و لرزشگیر اپتیکال است و توسط یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه همراهی می‌شود. دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی این گوشی نیز درون پانچ هول واقع در قسمت بالایی نمایشگر آن قرار دارد.

این گوشی دارای اسپیکر‌های استریو بوده و سنسور اثر انگشت آن نیز روی دکمه پاور آن قرار گرفته است. گلکسی زد فلیپ ۴ از یک باتری ۳٫۷۰۰ میلی آمپری استفاده کرده و از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. قابلیت شارژ بی‌سیم در این دستگاه با سرعت ۱۵ وات وجود داشته و شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی نیز در آن دیده می‌شود.

با توجه به اینکه گوشی‌های تاشو همچنان در مراحل اولیه به سر می‌برند؛ کاربران در هنگام خرید آنها توجه چندانی به مشخصات سخت افزاری و امکانات نداشته و بیشتر به طراحی محصول اهمیت می‌دهند. با توجه به اینکه این گوشی رقبای چندانی در بازار ندارد؛ باید گفت که گلکسی زد فلیپ ۴ بهترین انتخاب در بین گوشی‌های تاشوی صدفی محسوب می‌شود.

 

سامسونگ گلکسی اس ۲۳

image

 

نسخه معمولی پرچمداران امسال سامسونگ، مشخصات بسیار جذابی داشته و برای افرادی که پرچمداران جمع و جور‌تر را ترجیح می‌دهند؛ انتخاب خوبی محسوب می‌شود.

گلکسی اس ۲۳ به همراه نمایشگری ۶.۱ اینچی از نوع داینمیک امولد 2X با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر روانه بازار می‌شود. حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر، به ۱۷۵۰ نیت رسیده که عددی واقعا تحسین برانگیز است. این گوشی دارای بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی بوده و روی نمایشگر و پنل پشتی آن شاهد استفاده از لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس ۲ نیز هستیم. این محصول با دریافت گواهی IP68، در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت دارد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ به همراه چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم (مخصوص گلکسی) روانه بازار شده است. این گوشی در نسخه‌هایی با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 قابل تهیه است. البته، لازم به ذکر بوده که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی از حافظه‌ کند‌تر UFS 3.1 استفاده می‌کند. گلکسی اس ۲۳ با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 به بازار عرضه شده است.

بگذارید تا به سراغ بخش دوربین برویم؛ این محصول دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس دوال پیکسل بوده که توسط یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتکیال ۳ برابری و یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه همراهی می‌شود. دوربین سلفی گلکسی اس ۲۳ نیز که در پانچ هول بالای نمایشگر واقع شده است؛ رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل را دارد.

این گوشی دارای اسپیکر‌های استریو بوده و سنسور اثر انگشت آن نیز که از نوع مافوق صوت است؛ زیر نمایشگر قرار دارد. گلکسی اس ۲۲ ۵جی دارای یک باتری ۳٫۹۰۰ میلی آمپری بوده که از شارژ سریع ۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

این نسل از پرچمداران جدید سامسونگ، تغییراتی عمده را نسبت به نسل پیشین خود به همراه نداشته‌اند و صرفا شاهد بهبودهای نسبی در برخی بخش‌ها مانند ظرفیت باتری، میزان روشنایی نمایشگر، سرعت پردازنده و نهایتا، رزولوشن دوربین سلفی هستیم. در نهایت، باید گفت که نسخه معمولی سری گلکسی اس ۲۳، محصول توانمندی بوده و گزینه بسیار مناسبی برای افرادی محسوب می‌شود که قصد خرید یک گوشی با نمایشگر کمی بزرگ‌تر از ۶ اینچ را دارند.

 

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ پلاس

image

 

گلکسی اس ۲۳ پلاس، تفاوت چندان زیادی با نسخه معمولی در این سری نداشته و تنها دارای نمایشگری بزرگ‌تر است. بنابراین اگر به داشتن یک نمایشگر بزرگ علاقه داشته و قصد خرید نسخه الترا را نیز ندارید؛ این گوشی انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع داینمیک امولد 2X با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر است. گلکسی اس ۲۳ پلاس همانند برادر کوچک‌تر خود دارای فریمی آلومینیومی بوده و بدنه‌ شیشه‌ای آن نیز از جنس گوریلا گلس ویکتس ۲ است. حداکثر میزان روشنایی نمایشگر این محصول، همانند نسخه معمولی به ۱٫۷۵۰ نیت می‌رسد.

گلکسی اس ۲۳ پلاس به همراه چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم (مخصوص گلکسی) به بازار آمده و دارای نسخه‌هایی با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 است. این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 استفاده می‌کند.

گلکسی اس ۲۳ پلاس در بخش دوربین تفاوتی با نسخه معمولی در این سری ندارد. این گوشی از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس دوال پیکسل استفاده کرده که توسط یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه همراهی می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز رزولوشن ۱۲ مگایپکسل را دارد.

از دیگر امکانات گلکسی اس ۲۳ پلاس، می‌توان به اسپیکر‌های استریو، سنسور اثر انگشت مافوق صوت زیر نمایشگر و باتری ۴٫۷۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی اشاره کرد. این گوشی از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتینیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی سامسونگ نیز محصول تمام و کمالی بوده و تجربه کاربری رضایت بخشی را رقم می‌زند. البته با توجه به قیمت آن، باید گفت که بد نیست تا نگاهی به گوشی بعدی در این لیست یا حتی نسخه الترا در این سری نیز بیاندازید.

 

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ الترا

image

 

اکنون نوبت به پرچمدار سال گذشته سامسونگ یا همان گلکسی اس ۲۲ الترا رسیده است. این گوشی که در ماه فوریه سال ۲۰۲۲ معرفی شد؛ همچنان یک محصول تمام و کمال بوده و تمامی ویژگی‌های ممکن در آن وجود دارند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ الترا دارای نمایشگری ۶.۸ اینچی از نوع داینمیک امولد 2X بوده و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر را به همراه دارد. رزولوشن این نمایشگر، 1440p یا همان 2K بوده و حداکثر میزان روشنایی آن به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد. گلکسی اس ۲۲ الترا فریمی از جنس آلومینیوم را به همراه داشته و قاب پشتی آن از جنس شیشه‌ با لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس پلاساست.

این گوشی که با دریافت گواهی IP68، در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز مقاومت دارد؛ همان زبان طراحی آشنای سری گلکسی نوت را به همراه داشته و قلم اس پن نیز درون آن قرار گرفته است. گلکسی اس ۲۲ الترا به همراه چیپست‌های سامسونگ اگزینوس 2200 و کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول روانه بازار شده که هر دو نسخه آن، در بازار کشور ما یافت شده و به مانند همیشه، نسخه اسنپدراگون از عملکرد بهتری برخوردار است. این محصول در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

گلکسی اس ۲۲ الترا دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال بوده که توسط یک دوربین پریسکوپی تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ برابری، یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه همراهی می‌شود. دوربین سلفی این گوشی، در پانچ هول واقع در قسمت میانی بالای نمایشگر قرار داشته و رزولوشن ۴۰مگاپیکسلی دارد.

این گوشی اسپیکر‌های استریو را به همراه داشته و سنسور اثر انگشت آن نیز که از نوع مافوق صوت است؛ از دقت و سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و زیر نمایشگر گوشی قرار دارد. گلکسی اس ۲۲ الترا از یک باتری ۵٫۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی نیز در آن دیده می‌شود. این گوشی همچنین از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

با وجودی که این گوشی توسط محصول جدیدتری جایگزین شده است؛ باید گفت که گلکسی اس ۲۲ الترا همچنان بسیار توانمند بوده و تفاوت‌های اندکی با پرچمدار نسل فعلی این شرکت، یا همان گلکسی اس ۲۳ الترا دارد. بنابراین اگر به کیفیت بیشتر دوربین و پشتیبانی نرم افزاری بیشتر جدیدترین پرچمدار سامسونگ اهمیت چندانی نمی‌دهید؛ گلکسی اس ۲۲ الترا انتخاب بسیار مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

 

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ الترا

image

 

شرکت سامسونگ از سال ۲۰۲۰ عرضه گوشی‌هایی با پسوند الترا به بازار را آغاز کرد و از آن زمان، نام این گوشی‌ها با سخت افزار بسیار قدرتمند، نمایشگر‌های بزرگ و دوربین‌های توانمند گره خورده است. این شرکت همچنین با معرفی نسل پیشین این گوشی، قلم‌های اس پن مخصوص سری گلکسی نوت را به گوشی‌های الترای خود آورده و اینگونه میراث این سری محبوب را حفظ کرد. جدیدترین پرچمدار سامسونگ یا همان گلکسی اس ۲۳ الترا، در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۸ اینچی از نوع داینمیک امولد 2X با رزولوشن 1440p یا همان 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر است. لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس ۲، روی شیشه نمایشگر گلکسی اس ۲۳ الترا قرار گرفته و از شیشه قاب پشتی گوشی نیز محافظت می‌کند. همانند نسل پیشین، گلکسی اس ۲۳ الترا یک فریم آلومینیومی را به همراه دارد. این گوشی همچنین دارای گواهی IP68 بوده تا خیال کاربران بابت نفوذ آب و گرد و غبار به آن راحت‌تر شود.

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ الترا به همراه چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم (مخصوص گلکسی) به بازار آمد. این گوشی در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 قابل تهیه است. گلکسی اس ۲۳ الترا از سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 استفاده می‌کند.

سامسونگ در پرچمدار جدید خود، از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آیزوسل HP2 استفاده کرده که عملکرد بسیار بهتری نسبت به نمونه قرار گرفته در نسل گذشته دارد. دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ الترا، ۲۰۰ مگاپیکسلی بوده و ویژگی‌هایی چون لرزشگیر اپتیکال و فوکوس لیزری را به همراه دارد. یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۳ برابری، یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌ فوتو پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری و نهایتا یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه نیز نقش دوربین‌های کمکی گوشی را بر عهده دارند. دوربین سلفی گوشی که درون پانچ هول واقع در قسمت میانی بالای نمایشگر قرار گرفته است؛ رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل را دارد که به نسبت نسل پیشین کاهش یافته، اما باید گفت که دوربین سلفی گلکسی اس ۲۳ الترا در دنیای واقعی عملکرد بهتری دارد. 

از جمله سایر امکانات این محصول، می‌توان به اسپیکر‌های استریو، سنسور اثر انگشت مافوق صوت زیر نمایشگر و همچنین پشتیبانی از سرویس سامسونگ دکس برای تجربه دسکتاپ اشاره کرد. این گوشی همانند سایر پرچمداران اندرویدی این روز‌ها، از یک باتری ۵٫۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که از شارژ سریع ۴۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۴.۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

پرچمداران اصلی سامسونگ همواره امکانات بی شماری را به همراه داشته و از بهترین گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شوند. گلکسی اس ۲۳ الترا در تمامی بخش‌ها مانند نمایشگر، سرعت عملکرد، کیفیت دوربین و ظرفیت باتری عملکرد فوق العاده‌ای داشته و پشتیبانی نرم افزاری مثال زدنی سامسونگ از محصولات خود، موجب آن شده که این گوشی گزینه‌ای بسیار مناسب برای استفاده طولانی مدت نیز باشد. 

 

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴

image

 

سرانجام نوبت آن رسیده که به سراغ قدرتمندترین گوشی تاشوی سامسونگ برویم. گلکسی زد فولد ۴ که در ماه آگوست سال ۲۰۲۲ معرفی شد؛ به راحتی یکی از بهترین گوشی‌های تاشوی جهان است.

گلکسی زد فولد ۴ دارای نمایشگر درونی ۷.۶ اینچی از نوع داینمیک امولد 2X با رزولوشن 1812p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر است. در سوی دیگر، این محصول یک نمایشگر بیرونی ۶.۲ اینچی داینمیک امولد 2X با رزولوشن 904p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر را نیز به همراه داشته که لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس پلاس نیز روی آن وجود دارد.

این محصول که همانند نسل پیشین خود، از قلم‌های استایلس اس پن سامسونگ نیز پشتیبانی می‌کند؛ موفق به کسب گواهی IPX8 شده که در بین گوشی‌های تاشو، امر بسیار نادری است. گلکسی زد فولد ۴ از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل اول استفاده کرده و در نسخه‌هایی با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و بین ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی قابل تهیه است. این گوشی به همراه سیستم عامل اندروید 12L که مخصوص تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو است؛ عرضه شده بود و اکنون نیز آپدیت اندروید 13 و One UI 5.1 را دریافت کرده است.

در بخش دوربین، سامسونگ از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس دوال پیکسل و لرزشگیر اپتیکال در این محصول استفاده کرده که توسط یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه همراهی می‌شود. این گوشی دارای دو دوربین سلفی بوده که یکی از آنها، به شکل مخفی زیر نمایشگر درونی گوشی قرار گرفته و رزولوشن ۴ مگاپیکسل را دارد؛ در سوی دیگر، یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز درون پانچ هول واقع در بالای نمایشگر بیرونی این گوشی قرار گرفته است.

از دیگر امکانات این گوشی تاشو، می‌توان به اسپیکر‌های استریو و سنسور اثر انگشت قرار گرفته روی دکمه پاور اشاره کرد. سامسونگ در این گوشی از یک باتری ۴٫۴۰۰ میلی آمپری بهره برده که از شارژ ۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی برای افرادی که به نمایشگر‌های بزرگ‌تر و مولتی تسکینگ علاقه داشته و البته توان خرید آن را دارند؛ گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. سامسونگ همچنین یک داک برای اپلیکیشن‌های پر استفاده را به این سری از دستگاه‌های خود افزوده است که تجربه کار با آنها و استفاده از این نمایشگر بزرگ‌تر را لذت‌ بخش‌تر می‌کند.

 

امیدواریم که این مطلب، برای تصمیم‌ گیری در زمینه خرید یک گوشی جدید برای شما مفید واقع شده باشد. از شما دعوت می‌کنیم تا نگاهی به راهنمای خرید گوشی‌های سامسونگ با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان و همچنین راهنمای خرید گوشی‌های سامسونگ با قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان نیز بیاندازید.