خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ تا ۱۰ میلیون تومان (فروردین ۱۴۰۳)

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ تا ۱۰ میلیون تومان (فروردین ۱۴۰۳)

اکثر کاربران برای خرید گوشی موبایل در بازار ابتدا به سراغ برند سامسونگ می‌روند. کیفیت ساخت بالا، نرم افزار ساده و کاربر پسند، سخت افزارهای مناسب و باتری‌هایی با ماندگاری بالا از مواردی هستند که باعث محبوبیت این برند شده؛ به گونه‌ای در ذهن بسیاری از کاربران تعریف از یک گوشی خوب، گوشی سامسونگ است.

۱۴۰۲/۹/۷

این شرکت کره‌ای محصولات متنوعی را در بازه‌های قیمتی مختلفی روانه بازار می‌کند تا کاربران بتوانند به آسودگی گوشی متناسب با بودجه و نیازهای خود را خریداری کنند. 

گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون یکی از بازه‌های قیمتی پرطرفدار در بازار ایران است که تنوع بالایی و نزدیک بودن مشخصات فنی باعث شده تا انتخاب و خرید بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون تومان به امری دشوار تبدیل شود.

در این مطلب نگاهی خواهیم به گوشی‌های سامسونگی که با توجه به هر کاربری، ارزش خرید بالایی دارند. از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید در بازه قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان از برند سامسونگ خریداری کنید می‌توان به دستگاه‌های زیر اشاره کرد:

  • گلکسی A05: تا ۴ میلیون تومان
  • گلکسی A14: تا ۵ میلیون تومان
  • گلکسی A15: تا ۶ میلیون تومان
  • گلکسی A24: تا ۷.۵ میلیون تومان
  • گلکسی A25: تا ۸.۵ میلیون تومان
  • گلکسی A34: تا ۱۰ میلیون تومان

دستگاه‌هایی که بالا به آن اشاره کردیم، امکانات و قابلیت‌های مختلفی دارند که در بازه‌های قیمتی متفاوتی از هم قرار می‌گیرند.

اگر می‌خواهید با کمترین بودجه نمایشگر خوبی را تجربه کنید؛ گلکسی A25

سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که توانسته با تولید پنل‌های باکیفیت Super AMOLED خود را به سنگ محکی برای بسیاری از کاربران تبدیل کند. 

اگر فردی هستید که با گوشی فیلم و سریال تماشا می‌کنید یا برخورداری از صفحه نمایش باکیفیت برایتان مسئله مهمی محسوب می‌شود، سامسونگ گلکسی A25 می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

بهترین صفحه نمایش سامسونگ تا ۱۰ میلیون تومان؛ گلکسی A25

اما چرا گلکسی A25؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سامسونگ برای A25 از یک پنل ۶.۵ اینچی Super AMOLED استفاده کرده است. نمایشگری که وضوح +Full HD دارد و بیش از ۸۲ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده تا فضای گسترده‌ای در مقابل کاربران قرار بگیرد.

نکته جالب توجه صفحه نمایش A25 تراکم ۳۹۶ پیکسل در هر اینچ است؛ تراکمی که باعث می‌شود تصاویر با شفافیت و جزئیات بالایی به نمایش درآیند.

همچنین باید اضافه کنیم که این پنل باکیفیت می‌تواند به بیشینه روشنایی ۱۰۰۰ نیت دست پیدا کند؛ مقداری برای کار کردن زیر نور مستقیم خورشید کافی است و محتوا خوانایی خود را از دست نمی‌دهد.

برخورداری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هم سبب می‌شود تا این صفحه نمایش سرعت بسیار بالایی داشته و انیمیشن‌ها را بسیار روان نمایش دهد.

از دیگر مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A25 می‌توان به تراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰، دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و برخورداری از سیستم‌عامل اندروید ۱۴ اشاره کرد.

پیشنهاد ثانویه:

اگر بودجه محدودی دارید، ولی نمی‌توانید از کیفیت صفحه نمایش هم صرف نظر کنید، خرید سامسونگ گلکسی A15 را پیشنهاد می‌کنیم. 

این دستگاه هم از صفحه نمایشی ۶.۵ اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح Full HD استفاده می‌کند و تنها وجه تمایز آن ارائه نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و بیشینه روشنایی ۸۰۰ نیت است.

اگر عمر باتری برایتان اولویت دارد؛ گلکسی A24

اگر کاربری هستید که برای مدت طولانی امکان شارژ مجدد گوشی خود را ندارید یا نمی‌خواهید که هر چند ساعت یکبار دستگاه را به شارژ بزنید، سامسونگ گلکسی A24 می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی A24

شرکت کره‌ای برای میان‌رده خود از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده است که از قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که آداپتور شارژر داخل جعبه این دستگاه قرار داده نشده و باید آن را جداگانه خریداری کنید.

گلکسی A24 در حالت مکالمه تقریبا تا ۴۷ ساعت، در حالت وب‌گردی تقریبا تا ۲۰ ساعت و در حالت پخش ویدیو تا ۲۰ ساعت شارژدهی داشته باشد.

البته از دلایل ماندگاری بالای باتری در گلکسی A24 می‌توان به تراشه کم‌مصرف و ۶ نانومتری مدیاتک هلیو G99 به همراه صفحه نمایش AMOLED اشاره کرد.

در بخش نمایشگر این گوشی شاهد پنل ۶.۵ اینچ Super AMOLED با وضوح +Full HD هستیم که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

همانطور که بالاتر هم گفته شد، وظیفه پردازش‌های این دستگاه بر عهده چیپ مدیاتک است که شامل پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده مرکزی Mali-G57 MC2 می‌شود تا بتواند به راحتی از پس امور روزانه یا اجرای بازی‌های سبک برآید.

همچنین باید اشاره کنیم که برای A24 سه دوربین در نظر گرفته‌اند که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۵ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌شود.

با توجه به موارد گفته شده گلکسی A24 نه تنها در بخش باتری، بلکه در اکثر زمینه‌ها هم توانایی پاسخ به نیازهای کاربران را دارد.

اگر دنبال گوشی هستید که در این بازه قیمتی از هر نظر کامل و قوی باشد؛ گلکسی A34

اگر قصد دارید تا ۱۰ میلیون تومان بابت خرید گوشی سامسونگ هزینه کنید که اکثر نیازهای شما را پاسخ دهد، باید به سراغ گلکسی A34 بروید.

میان‌رده‌ای خوش قیمت که از مشخصات فنی قابل توجهی برخوردار شده و در اکثر زمینه‌ها قادر به برطرف کردن نیازهای کاربران است.

سامسونگ گلکسی A34

سامسونگ گلکسی A34 در زمینه سخت افزار بهترین گوشی این شرکت تا ۱۰ میلیون تومان است؛ چون از تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۸۰ استفاده می‌کند.

این تراشه شامل یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 می‌شود که می‌تواند بازی‌های سنگین را با تنظیمات گرافیکی High و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند.

در بخش صفحه نمایش هم گلکسی A34 بهترین عملکرد را میان دیگر مدل‌های سامسونگ دارد. یک نمایشگر Super AMOLED با ابعاد ۶.۶ اینچ در این گوشی استفاده شده که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح تصویر Full HD هم بهره می‌برد. این صفحه نمایش قابلیت روشن شدن تا ۱۰۰۰ نیت را دارد که برای کار کردن زیر نور خورشید کافی است.

 پس اگر گیمر هستید و می‌خواهید اکثر اوقات با گوشی خود بازی کنید و از نظر صفحه نمایش تقریبا بی‌رقیب باشد، پیشنهاد جی اس ام به شما خرید گلکسی A34 است.

سامسونگ گلکسی A34 از نظر دوربین هم عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با رقبای خود دارد. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی که با لرزشگیر اپتیکال همراه شده و می‌تواند تصاویر واضح و شفاف ثبت کند.

دو دوربین دیگر به وضوح حسگر ۸ و ۵ مگاپیکسلی با لنزهای به ترتیب اولتراواید و ماکرو مجهز شده‌اند که عملکرد قابل قبولی با توجه به برچسب قیمتی ارائه می‌دهند. ناچ U-شکل پنل جلویی هم از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند که قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K دارد.

از نظر ماندگاری باتری شاید به اندازه A24 ماندگاری نداشته باشد، اما این گوشی می‌تواند با استفاده‌های سبک تا یک روز دوام بیاورد.

اگر به دنبال گوشی برای سالمندان یا دانش آموزان هستید:

در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به گزینه‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه سامسونگ که انتخاب مناسبی برای سالمندان یا دانش‌آموزان خواهند بود.

اگر بودجه شما در محدوده ۵ میلیون تومان قرار دارد و به دنبال دوربین توانمند هستید، گلکسی A14 به‌لطف برخورداری از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. همچنین باید اضافه کنیم که این دستگاه یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۶ اینچ با رزولوشن Full HD دارد که برای افراد سالمند از خوانایی مطلوبی بهره می‌برد.

با بودجه گوشی سامسونگ تا ۴ میلیون تومان هم می‌توانید به سراغ گلکسی A05 بروید. گوشی که صفحه نمایش بزرگ ۶.۷ اینچ از نوع IPS LCD دارد که فضای کافی برای نمایش محتوا در اختیار دانش آموزان و سالمندان قرار می‌دهد.

همچنین این گوشی یک پردازنده هشت هسته‌ای دارد تا از پس کارهایی نظیر وب‌گردی و گشت و گذار داخل شبکه‌های اجتماعی برآید. 

یکی دیگر از نکات مثبت این گوشی اقتصادی هم برخورداری از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است که شرکت در جلسات آموزشی آنلاین و ویدیو کنفرانس‌ها را برای کاربر فراهم می‌کند.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)