خانهمقاله‌ها
چگونه نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴ یا ۱۵ پرو مکس را غیر فعال کنیم؟

چگونه نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴ یا ۱۵ پرو مکس را غیر فعال کنیم؟

تکنولوژی نمایشگر همیشه روشن یا همان Always on Display، از جمله قابلیت‌هایی است که با تاخیر فراوانی به گوشی‌های آیفون راه یافت. در ادامه این مطلب، نحوه غیر فعال کردن نمایشگر همیشه روشن در سری آیفون ۱۴ و ۱۵ پرو مکس را به شما نمایش خواهیم داد.
۱۴۰۲/۸/۱۳

ویژگی نمایشگر همیشه روشن یا همان Always on Display، یکی از قابلیت‌های کاربردی در گوشی‌های اندرویدی بود که سرانجام پس از معرفی سری آیفون ۱۴ پرو، به گوشی‌های محبوب شرکت اپل نیز راه یافت. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا در هنگام خاموش بودن نمایشگر گوشی خود نیز امکان مشاهده اطلاعاتی مانند ساعت، تاریخ و اعلان‌‌ها را داشته باشند.

با وجودی که اضافه شدن این قابلیت به گوشی‌های آیفون بیش از حد انتظار کاربران به طول انجامید؛ باید گفت که رویکرد اپل در این زمینه از رقبای خود جذاب‌تر است و برای مثال، نمایشگر همیشه روشن آیفون‌ها والپیپر کاربر و ویجت‌های لاک اسکرین را نیز به نمایش می‌گذارد. این قابلیت در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ پرو مکس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قابل استفاده است؛ اما در صورتی که به دلایلی مانند حفظ عمر باتری قصد غیر فعال کردن این ویژگی را دارید؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

aod main.jpg

چگونه نمایشگر همیشه روشن را در گوشی‌های آیفون غیر فعال کنیم؟

نمایشگر همیشه روشن آیفون در سری‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ پرو به صورت پیش فرض فعال است؛ اما کاربرانی که تمایلی به استفاده این قابلیت ندارند امکان غیر فعالسازی آن را خواهند داشت.

  • برای غیر فعال کردن این قابلیت ابتدا به منوی تنظیمات گوشی مراجعه کرده و با کمی اسکرول به سمت پایین، وارد بخش Display & Brightness شوید.
aod 1 new.jpg
  • در این بخش مجددا مقداری به سمت پایین اسکرول کنید و سپس وارد بخش Always on Display شوید.
aod 2 new.jpg
  • جهت غیر فعال کردن نمایشگر همیشه روشن، گزینه Always On Display را خاموش کنید.
aod 3 new.jpg

در صورتی که این ویژگی را کاربردی دانسته اما از مصرف بالای باتری توسط آن راضی نیستید؛ گزینه Show Wallpaper را در این صفحه غیر فعال کنید. عدم نمایش والپیپر به شکل قابل توجهی موجب کاهش مصرف باتری این قابلیت می‌شود.

 

امیدواریم که با مطالعه این مقاله، نحوه غیرفعالسازی نمایشگر همیشه روشن در گوشی‌های آیفون را آموخته باشید. شما درباره قابلیت نمایشگر همیشه روشن چه فکر می‌کنید؟ آیا کاربردهای این قابلیت، ارزش افزایش مصرف باتری گوشی را دارند یا خیر؟

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

پارسا

۱۴۰۲/۸/۲۷
خیلی ممنون، بابت توضیح?

Hana

۱۴۰۱/۱۲/۲۷
نه یک ویژگی کاربردی به حساب نمی آید??

Hana

۱۴۰۱/۱۲/۲۷
Noooo

Hana

۱۴۰۱/۱۲/۲۷
No