خانهمقاله‌ها
چگونه قابلیت تهیه بکاپ از عکس‌ها توسط گوگل فوتوز را غیر فعال کنیم؟

چگونه قابلیت تهیه بکاپ از عکس‌ها توسط گوگل فوتوز را غیر فعال کنیم؟

در این مطلب آموزشی، روش غیر فعالسازی سرویس بکاپ‌گیری از عکس‌ها توسط گوگل فوتوز را به شما نمایش خواهیم داد.

۱۴۰۲/۱۰/۱۲

سرویس گوگل فوتوز که در سال ۲۰۱۵ شاهد رونمایی از آن بودیم؛ در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین بخش‌های اکوسیستم سرویس‌های آنلاین گوگل تبدیل شده است. گوگل فوتوز در واقع نقش اپلیکیشن پیش فرض گالری در گوشی‌های اندرویدی را داشته و با تهیه بکاپ از عکس‌ها و ویدیو‌های کاربر، امکان دسترسی به آنها در سایر دستگاه‌ها را نیز فراهم می‌کند.
تمامی حساب‌های کاربری گوگل دارای ۱۵ گیگابایت فضای ابری رایگان هستند که به صورت مشترک بین سرویس‌هایی چون گوگل درایو، گوگل فوتوز و جیمیل مصرف می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند با پرداخت حق عضویت سرویس گوگل وان به صورت ماهانه یا سالانه، فضای ابری اختصاص یافته به اکانت خود را افزایش دهند.

photos main.jpg


تا پیش از ماه ژوئن ۲۰۲۱، کاربران امکان آپلود نامحدود عکس‌های کم‌حجم شده به شکل هوشمند در گوگل فوتوز را داشتند؛ اما گوگل رویکرد خود در این زمینه را تغییر داد و بسیاری از کاربران که فضای چندانی در اکانت گوگل خود ندارند؛ دیگر مایل به استفاده از قابلیت بکاپ‌گیری گوگل فوتوز نیستند. در ادامه این مطلب، روش غیرفعالسازی این قابلیت را با شما در میان خواهیم گذاشت؛ با ما همراه باشید.

 

چگونه قابلیت تهیه بکاپ از عکس‌ها توسط گوگل فوتوز را غیر فعال کنیم؟


برای غیرفعالسازی بکاپ‌گیری خودکار از عکس‌های توسط گوگل فوتوز در گوشی‌های اندرویدی، باید ابتدا به منوی تنظیمات دستگاه مراجعه کنید. پس از کمی اسکرول به سمت پایین، وارد بخش Google شوید و سپس گزینه Backup را انتخاب کنید. پس از ورود به منوی بکاپ، روی گزینه Photos & Videos تپ کنید. 

photos 1.jpg


در صفحه باز شده، گزینه Backup را خاموش کنید.

photos 2.jpg


پس از انجام این پروسه، گوگل فوتوز دیگر عکس‌های شما را در فضای ابری ذخیره نخواهد کرد.

 

چگونه اپلیکیشن گوگل فوتوز را از گوشی خود حذف کنیم؟


کاربرانی که به طور کلی تمایلی به استفاده از گوگل فوتوز ندارند؛ امکان حذف این اپلیکیشن از دستگاه اندرویدی خود را خواهند داشت. برای حذف گوگل فوتوز، ابتدا به منوی تنظیمات گوشی مراجعه کرده و پس از کمی اسکرول به سمت پایین وارد بخش Apps شوید. نام اپلیکیشن Photos را در لیست پیدا کرده و روی آن تپ کنید. پس از ورود به صفحه مربوط به تنظیمات اپلیکیشن، گزینه Uninstall را انتخاب کرده و دکمه تایید را فشار دهید.

photos 3.jpg


گوگل فوتوز سپس به صورت کلی از گوشی شما حذف خواهد شد.

امیدواریم که با مطالعه این مطلب آموزشی، آشنایی بهتری با نحوه غیرفعالسازی سرویس بکاپ گوگل فوتوز یافته باشید. در صورتی که با مشکل خاصی برخورد کرده‌اید یا سوالی درباره این پروسه دارید؛ در بخش نظرات با ما و سایر کاربران جی اس ام همراه شوید.
 

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

مجید

۱۳۹۸/۱۱/۲۱
به این شماره زنگ بزن
۰۹۱۷۴۷۵۵۳۶۵

شوکران

۱۳۹۸/۸/۱۵
بنده هم مشکل شمارو دارم کلافه شدم

شقایق

۱۳۹۸/۳/۳۱
سلاااام وقت بخیر گوشی من گوگل پیکسله یه سری عکسا تو گالری من هست که لازمه پاکش کنم ولی وقتی پاک میکنم دوباره برمیگرده میشه راهنماییم کنید چطور پاکشون کنم! تعدادشونم زیاده ! پوووف

سهیل

۱۳۹۷/۱۲/۲۷
خب چرا جواب نمی‌دین چجوری باید برگردونیمشون

سهیل

۱۳۹۷/۱۲/۲۷
خب چرا جواب نمی‌دین چجوری باید حزفشون کنیم