خانهمقاله‌ها
به بهانه لو رفتن عکس هنرپیشه‌های مشهور خارجی، چگونه امینت اکانت آی‌کلاد خود را بالا ببریم

به بهانه لو رفتن عکس هنرپیشه‌های مشهور خارجی، چگونه امینت اکانت آی‌کلاد خود را بالا ببریم

جی اس ام: روز گذشته اکانت آی کلاد چند هنرپیشه و خواننده معروف خانم، مانند جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence)، ریحانا (Rihanna)، آوریل لوین (Avril Lavigne)، کیرستن دانسنت (Kirsten Dunst)، کیم کارداشیان (Kim Kardashian)، اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) و کریستینا آگیلرا (Christina Aguilera) توسط هکرها مورد حمله واقع شد و این هکرها موفق شدند به عکس‌های شخصی این ستارگان دسترسی پیدا کنند، عکس‌های تعدادی از این ستارگان در فضای وب توسط این هکرها منتشر شده که البته به زودی با دخالت وکلای این افراد این عکس‌ها از سطح اینترنت جمع آوری شد. به همین بهانه امروز آموزشی را برای شما آماده کردم که در آن به شما آموزش خواهم داد تا بتوانید عکس‌های خود را در آی کلاد محافظت کنید تا عکس‌های شخصی شما در دست افراد سودجود قرار نگیرد.
۱۳۹۳/۶/۱۱

جی اس ام: روز گذشته اکانت آی کلاد چند هنرپیشه و خواننده معروف خانم، مانند جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence)، ریحانا (Rihanna)، آوریل لوین (Avril Lavigne)، کیرستن دانسنت (Kirsten Dunst)، کیم کارداشیان (Kim Kardashian)، اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) و کریستینا آگیلرا (Christina Aguilera) توسط هکرها مورد حمله واقع شد و این هکرها موفق شدند به عکس‌های شخصی این ستارگان دسترسی پیدا کنند، عکس‌های تعدادی از این ستارگان در فضای وب توسط این هکرها منتشر شده که البته به زودی با دخالت وکلای این افراد این عکس‌ها از سطح اینترنت جمع آوری شد. به همین بهانه امروز آموزشی را برای شما آماده کردم که در آن به شما خواهم گفت تا بتوانید عکس‌های خود را در آی کلاد محافظت کنید تا عکس‌های شخصی شما در دست افراد سودجود قرار نگیرد.

 

 

image

 

چیزی که صاحبان آیفون نمی‌دانند این است که آن‌ها به اپل اجازه داده‌اند تا در سرور اپل از تمام عکس‌های آن‌ها نسخه پشتیبان گرفته شود. اگر ویژگی My Photo Stream را فعال کنید و فراموش کنید که این ویژگی در پس زمینه در فعال است، تمام عکس‌های شما روی سرورهای اپل آپلود می‌شوند.

 

اگر هکرها بتوانند به اکانت آی کلاد شما دسترسی پیدا کنند به راحتی می‌توانند تمام عکس‌های شخصی شما را دانلود کنند و فراموش نکنید که به دست آوردن پسورد برای یک هکر کار زیاد سختی نیست.

 

اپل هنوز در مورد عکس‌هایی که از این افراد مشهور به بیرون درز کرده نظری نداده است و دقیقا نمی‌دانیم که سیستم آی‌کلاد اپل مقصر است یا خیر. اما خبرگزاری‌ها می‌گویند که سیستم آی کلاد اپل یک رخنه امنیتی دارد که به هکرها اجازه داده تا بتوانند به پسوردها دست پیدا کنند.

 

اگر این موضوع درست باشد بهتر است تا زمانی که اپل فکری به حال این مشکل کند ما خودمان امنیت خودمان را حفظ کنیم.

 

آیا ویژگی Photo Stream تمام عکس‌های شما را روی آی‌کلاد آپلود می‌کند؟

 

در برنامه Photos، حتما با قسمت Camera Roll آشنا هستید، این قسمت جایی است که عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی در آن ذخیره می‌شوند. اما اگر ویژگی Photo Stream را نیز فعال کنید می‌توانید این قسمت که  به آلبوم‌ها اضافه شده را نیز ببنید.

 

عکس‌هایی که در Photo Stream هستند بر روی سرورهای اپل ذخیره می‌شوند. اپل عکس‌هایی که شما در 30 روز اخیر گرفته‌اید را ذخیره می‌کند. این یک راه حل ساده برای این است که عکس‌های شما بین دستگاه‌های اپلی شما همگام سازی شود، با این روش اگر شما یک عکس با آیفون خود بگیرید این عکس به سادگی قابل دیدن بر روی آی‌پد، مک و حتی PC خواهد بود. حتی زمانی که گوشی خود را گم کنید و یا آن را ریست کنید نیز این یک نسخه پشتیبان خوب است.

 

اما به هرحال این عکس‌ها بر روی آی‌کلاد ذخیره شده‌اند و به طور بالقوه پتانسیل آسیب پذیر بودن را دارند.

 

image

 

چگونه ویژگی Photo Stream را غیرفعال کنید

 

اگر شما نگران امنیت خود هستید بهتر است تا این ویژگی را غیر فعال کنید. برای اینکار به قسمت Setting گوشی رفته و روی گزینه iCloud کلیک کنید و پس از آن Photos را انتخاب کنید (در iOS 6 گزینه Photo Stream) سپس به صورت دستی ویژگی My Photo Stream را غیر فعال کنید. اما چون عکس‌هایی که در سرور اپل هستند با اینکار پاک می‌شوند بهتر است قبل از غیر فعال کردن این ویژگی عکس‌هایی که برایتان مهم است راذخیره کنید.

 

 

image

 

چگونه یک یا دو عکس را پاک کنیم

شاید در سرور آی‌کلاد خودتان یکی دو تا عکس داشته باشید که در مورد آن‌ها نگران هستید و شاید نمی‌خواهید تمام سرویس Photo Stream را غیر فعال کنید به همین خاطر بهتر است که همان چند عکس را پاک کنید. برای اینکار زمانی که در Photo Stream در قسمت آلبوم گوشی هستید بر روی گزینه Edit کلیک کنید و بعد از آن عکس‌هایی که می‌خواهید پاک کنید را انتخاب کرده و سپس آن‌ها را پاک کنید.

 

با این کار عکسی که آن را پاک کرده‌اید از تمام دستگاه‌های شما پاک خواهد شد به جز دستگاهی که عکس را با آن گرفته‌اید.اگر می‌خواهید که این عکس به طور کامل پاک شود شما باید یک قدم دیگر بردارید و عکس را از Camera Roll نیز پاک کنید.

 

چطور امنیت پسورد آی‌کلاد خود را بالا ببریم؟

 

هکرها دوست دارند که با استفاده از یک پسورد که از شخصی به دست می‌آورند دیگر اکانت‌های این کاربران را چک کنند، برای همین بهتر است تا یک پسورد خاص برای اکانت خود انتخاب کنید. برای تغییر دادن اکانت آی‌کلاد خود به لینک My Apple ID بروید، سپس این مراحل را طی کنید:

"Manage your Apple ID" > "Password and Security" > "Change Password."

 

برای اینکه پسورد انتخابی توسط اپل مورد قبول واقع شود باید پسورد شامل 8 کاراکتر باشد، در آن عدد و حروف بزرگ و کوچک استفاده شود.

 

برای اینکه بتوانید یک پسورد با امنیت بالا بسازید شاید بهتر باشد از نشانه‌ها به جای حروف و اعداد در پسورد خود استفاده کنید به عنوان مثال از عدد 3 به جای حرف E استفاده کنید. اما بهترین راه این است که از پسوردهای متفاوت برای اکانت‌های مختلف استفاده کنید.

 

کمپانی مک آفی پیشنهاد داده که کاربران از چیزهایی مانند تاریخ تولید، اسم حیوان خانگی و یا رنگ مورد علاقه به عنوان پسورد استفاده نکنند. این کمپانی همچنین پیشنهاد داده برای اینکه یک پسورد بسیار حرفه‌ای را درست کنید بهترین راه این است که از داخل دیکشنری دو لغت را که هیچ ارتباطی به هم ندارند در کنار یکدیگر قرار دهید و از آن به عنوان پسورد استفاده کنید.

 

ویژگی لاگین دو مرحله‌ای را فعال کنید

 

اپل در سرویس آی‌کلاد خود لاگین کردن دو مرحله‌ای را دارد. این حالت به این صورت است که گویی شما درب خانه خود را دو بار قفل کنید تا شانس باز کردن آن کمتر شود اما به هر حال فعال کردن این حالت کار شما را زمانی که می‌خواهید در اکانت خود لاگین کنید سخت تر می‌کند. با فعال کردن این ویژگی هر زمانی که بخواهید وارد اکانت خود شوید اپل یک کد را به شما ارسال می‌کند و این کد هر بار عوض خواهد شد که این موضوع هکرها را مجبور می‌کند تا برای دسترسی به اکانت شما حتما یک دستگاه اپلی از شما را به صورت فیزیکی داشته باشند.

 

برای فعال کردن این ویژگی باید وارد My AppleID شوید و مسیر زیر را طی کنید :

"Manage your Apple ID" > "Password and Security" > "Two-Step Verification"

 

امیدوارم که هیچ زمان مورد تهاجم هیچ هکری قرار نگیرید و زندگی دیجیتالی بسیار امنی داشته باشید.

 

image

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (55 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۲۷
حالا ی بار اینشکلی شده مثل سامسونگ که هنگ نمیکنه بعدش اگه اپلو ی بار هک کردن سامسونگ رو هر دیقه هک میکنن سامسونگ هر روز ی سوتی میده همیشه هم تقلید میکنه

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۲۷
کی گفته آیفون خم میشه اون اوایل خم میشد اونم فقط 6پلاس بعدشم از 6 میلیون آیفون 6پلاس که تو هفته اول فروش رفت فقط 9 تاش خم شد که باز اونم معلومکه نیست شاید کار سامسونگیا باشه چهار تا آیفون چینی آورده باشه خمشون کرده فیلمم گرفته. بعدشم اپر خم هم بشه کار که میکنه مثل سامسونگ هم نیست که بشکنه

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۶
عکسش بی ربطه به قضیه

مهمان

۱۳۹۳/۷/۷
سلام تمام چيزايى كه اينجا توضيح داده براى اى كلاد رو گوشى من غير فعاله و قسمت my photo stream هم غير فعاله ينى از اول غير فعال بوده حالا باز هم امكانش هست عكسام يا فيلم هايى كه با دوربين گرفتم و در camera roll سيو ميشن در سرور اپل سيو بشه و يا هك بشم و به عكسام دسترسى داشته باشن ؟؟؟؟؟

مهمان

۱۳۹۳/۷/۶
واقعا که...