خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ Lenovo Yoga Tablet 8

بررسی تخصصی جی اس ام؛ Lenovo Yoga Tablet 8

جی اس ام: لنوو با تولید اولترا بوک های سری yoga که یکی از بهترین اولترا بوک‌های ویندوزی بودند گامی نو در این عرصه برداشت و حالا این شرکت قصد دارد با تولید تبلت های سری Yoga سهم بیشتری از بازار تبلت های اندرویدی داشته باشد. این سری با پایه آلومینیومی خود که قابلیت چرخش دارد مشهور شده‌اند. درواقع این پایه نوعی استند است که باعث می‌شود بتوانید تبلت را روی میز قرار دهید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۷/۵

جی اس ام: لنوو با تولید اولترا بوک های سری yoga که یکی از بهترین اولترا بوک‌های ویندوزی بودند گامی نو در این عرصه برداشت و حالا این شرکت قصد دارد با تولید تبلت های سری Yoga سهم بیشتری از بازار تبلت های اندرویدی داشته باشد. این سری با پایه آلومینیومی خود که قابلیت چرخش دارد مشهور شده‌اند. درواقع این پایه نوعی استند است که باعث می‌شود بتوانید تبلت را روی میز قرار دهید.

 

image

 

طراحیLenovo Yoga Tablet 8

 

در نگاه اول این تبلت طراحی شبیه به Magic Trackpad ساخت اپل دارد. ابعاد Yoga 8 برابر با 3×144 × 213 میلی‌متر است. ضخامت بدنه در پایین تبلت به 7.3 میلی‌متر می‌رسد این ضخامت بیشتر به دلیل طراحی استوانه‌ای شکل لبه پایین است که پایه چرخان و لنز دوربین را در خود جای‌داده است  جنس بدنه از پلاستیک کروم رنگ است  به‌جز پایه چرخشی که جنسی  آلومینیومی دارد. برای باز کردن پایه می‌توانید از شیاری که در پشت تبلت وجود دارد استفاده کنید البته باید ناخن‌های محکمی برای این کار داشته باشید کمی لولای این پایه محکم است و به‌سختی باز می‌شود. طراحی تبلت به این شکل سبب می‌شود بتوانید در سه حالت با تبلت کارکنید. حالت اول Stand : باز کردن پایه باعث ایستادن آن در حالت افقی می‌شود و این تبلت را برای دیدن فیلم و یا استفاده به‌عنوان قاب عکس بسیار مناسب می‌کند  حالت دوم Tilt : ضخامت یک‌طرفه تبلت باعث بالاتر قرار گرفتن یک سمت آن می‌شود و کار تایپ و مرور وب را آسان‌تر می‌کند و بالاخره حالت سوم Hold : این حالت همان حالت معمولی قرارگیری تبلت است شرکت سازنده ادعا می‌کند ضخامت بیشتر در یک‌طرف تبلت کار با آن در حالت عمودی را لذت‌بخش‌تر می‌کند البته نظر ما به‌عنوان کاربر با آنچه شرکت ادعا می‌کند متفاوت است زیرا سنگینی یک‌طرفه تبلت باعث خستگی دست می‌شود.در کناره سمت راست پایین خروجی 3.5 میلی‌متری هدفون و در کناره سمت چپ کلید روشن و خاموش گرد قرارگرفته است  این کلید به میزان کافی بزرگ است و هنگامی‌که شارژ دستگاه کم می‌شود شروع به چشمک زدن می‌کند . دو اسپیکر باکیفیت Dolby Digital Plus در دو سمت  لبه پایینی درست زیر صفحه‌نمایش تعبیه‌شده است محل قرارگیری اسپیکرها چندان مناسب نیست و اگر با دودستتان در حالت افقی با تبلت کارکنید کف دست‌ها روی اسپیکرها را می‌پوشاند . در کناره سمت راست کلیدهای تنظیم صدا را مشاهده می‌کنید و بازهم باید گفت استفاده از این کلیدها در هنگامی‌که تبلت را افقی در دست گرفته‌اید بسیار مشکل است . درگاه کارت حافظه و سیم‌کارت نیز در زیر پایه قرارگرفته‌اند و با باز کردن پایه آن‌ها را مشاهده می‌کنید .

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

صفحه‌نمایش Lenovo Yoga Tablet 8

 

Yoga8 مجهز به یک صفحه‌نمایش 8 اینچی از نوع  IPS LCD با رزولوشن HD و تراکم پیکسلی حدود 189 پیکسل بر اینچ است . استفاده از این نوع صفحه‌نمایش باعث می‌شود خوانایی بیشتر شود و زوایای دید بیشتری را پوشش دهد . رزولوشن صفحه‌نمایش در مقایسه با رزولوشن دیگر تبلت های موجود در بازار کم است اما برای تبلتی با این حدود قیمت کافی به نظر می‌رسد . خوانایی متن‌ها در این صفحه‌نمایش راضی‌کننده است اما رنگ‌ها غیرطبیعی نمایش داده می‌شوند .

 

 

image

 

image

 

سیستم‌عامل و پردازنده Lenovo Yoga Tablet 8

 

Yoga8 مجهز به اندروید نسخه 4.2 ( آبنبات ژله ای ) است . رابط کاربری استفاده‌شده در این دستگاه شباهت زیادی به رابط کاربری TouchWiz سامسونگ دارد . با کشیدن دستتان از بالا به سمت پایین نوارابزار نمایان می‌شود و می‌توانید به تنظیمات دسترسی پیدا کنید . در این قسمت علاوه بر تنظیمات دستگاه گزینه‌ای به نام Sound & Visual نیز دیده می‌شود . این گزینه برای تنظیم صدای دستگاه در حالت‌های مختلف استفاده از تبلت با سه پروفایل پیش‌فرض استفاده می‌شود .  گزینه‌ای به نام Smart Side Bar نیز در این تبلت وجود دارد . با استفاده از این نوار مخفی که با کشیدن دست از کناره سمت چپ صفحه‌نمایش به سمت وسط به نمایش درمیاید می‌توانید دسترسی سریع‌تری به برخی از برنامه‌ها داشته باشید . این قابلیت را می‌توانید در منوی تنظیمات فعال کنید . پشتیبانی از زبان فارسی نیز هم در منوها و هم در نوشتن امکان‌پذیر است .با پردازنده1.2 گیگاهرتزی  4  هسته‌ای MT8125 ساخت شرکت MediaTek و یک گیگابایت حافظه RAM این تبلت چندان ضعیف‌تر نسبت به سایر رقبای خود نیست و می‌توانید اکثر کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید اما نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگین را از آن داشته باشید . از یک گیگابایت حافظه RAM حدود 417 مگابایت اشغال است . Yoga 8 دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است . از 16 گیگابایت حافظه داخلی نیز حدود 12 گیگابایت فضای آزاد در اختیار کاربراست ضمن اینکه می‌توانید تا 64 گیگابایت کارت حافظه micro-SD به تبلت اضافه کنید .

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

دوربین Lenovo Yoga Tablet 8

 

این تبلت مجهز به یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت به‌عنوان دوربین اصلی و یک دوربین 1.6 مگاپیکسلی در جلو برای مکالمه تصویری است . کیفیت دوربین 5 مگاپیکسلی در حتی در نور روز رضایت‌بخش نیستند و اگر نور محیط کم باشد نیز به دلیل نداشتن فلش عکس‌ها تاریک می‌شوند . منوی دوربین این تبلت شامل امکانات ساده‌ای چون تشخیص چهره ، تنظیم ایزو ، تایمر ، ژئوتگینگ و چند افکت ساده است . کیفیت فیلم‌برداری برای این دوربین  720p اعلام‌شده است اما متأسفانه کیفیت فیلم‌ها بسیار پایین است و اصلاً نباید دوربین این تبلت را با دوربین‌های 5 مگاپیکسلی دیگر مقایسه کنید .

 

 

image

 

image

 

 

امکانات ارتباطی Lenovo Yoga Tablet 8

 

Yoga 8 در دو نسخه WiFi و 3G در بازار موجود است . نسخه 3G با نصب میکرو سیم‌کارت تبدیل به یک تلفن همراه خواهد شد و می‌توانید با آن مکالمه داشته باشید و یا پیامک بازی کنید .

 

این تبلت مجهز به WiFi با پشتیبانی از استانداردهای b/g/n به همراه HotSpot است ضمن اینکه  بلوتوث نسخه 4 نیز در لیست امکانات ارتباطی دستگاه دیده می‌شود .

 

پورت Micro USB در این دستگاه قابلیت پشتیبانی از USB on The Go را دارد بدین ترتیب می‌توانید حافظه‌های فلش را به دستگاه متصل کنید .

 

 

image

 

image

 

image

 

سایر امکانات Lenovo Yoga Tablet 8

 

یکی از جالب‌ترین و بهترین امکانات این دستگاه منوی power manager HD است . با استفاده از این منو علاوه بر اطلاع از میزان مصرف امکانات دستگاه از باتری می‌توانید با فعال و غیرفعال کردن برخی از امکانات مصرف باتری را کاهش دهید . اما یک قابلیت بسیار خوب در این منو قابلیت خاموش کردن و روشن کردن دستگاه با استفاده از تایمر است . شما می‌توانید تعیین کنید چه ساعتی از روز دستگاه روشن و چه ساعتی خاموش شود .

 

 

image

 

باتری Lenovo Yoga Tablet 8

 

قسمت رضایت‌بخش این تبلت باتری آن است . Yoga8 مجهز به یک باتری 6000 میلی‌آمپری لیتیوم یونی است . طبق اعلام لنوو باتری می‌تواند تا 18 ساعت در مرور وب از طریق WiFi دوام بیاورد . در تست‌های پخش ویدئو به‌صورت مداوم حدود 10 ساعت باتری دوام آورد . ضمن اینکه با استفاده از قابلیت مدیریت باتری که آن را توضیح دادیم می‌توانید این زمان را افزایش دهید . درمجموع باتری عملکرد رضایت بخشی دارد .

 

نظر جی اس ام

 

Yoga8 با امکاناتی که توضیح داده شد یک تبلت میان رده محسوب می‌شود شاید تبلت هایی با این اندازه صفحه‌نمایش در بازار موجود باشند که امکانات سخت‌افزاری بهتری دارند اما ازنظر قیمتی تقریباً Yoga 8 از همه آن‌ها ارزان‌تر است . کیفیت پایین  صفحه‌نمایش و دوربین ازجمله موارد آزاردهنده در این تبلت به‌حساب میاید و پایه آلومینیومی ، باتری و قیمت پایین  این تبلت جزو مزایای آن شمرده می‌شود.

 

 

 

image

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (38 نظر)

عربانی

۱۴۰۰/۹/۵
درود برشما و خدا قوت
این تبلت سالها قبل خیلی بازی در آورد آخر هاردش سوخت انداختمش کنار ناچار الان بخاطر کلاس شادخواهرم راه انداختمش ولی سیمکارت نمیخونه برای استفاده از نت همراه خواستم ببینم ریستارت نمیشه که سیم کارت رو بشناسه ؟ هر سیم کارتی میزنم میگه خراب باسپاس

faraji

۱۳۹۴/۶/۱۲
با سلام.
من میخواهم برای خودم و خواهر کوچکترم که از تبلت برای بازی استفاده میکنه از این تبلت تهیه کنم.لطفا راهنمایی کنید این تبلت هنگ یا داغ نمیکنه؟کشش این رو داره که خواهرم هم باهاش بازی کنه؟

مهمان

۱۳۹۴/۳/۷
Man nemidoonam doorbin joloye tabletam kojast ! Too camera khod tabletam ke aslan nist

مهمان

۱۳۹۴/۱/۳۱
سلام این تبلت otg می خونه؟؟؟؟ اگه می خونه ++++ و اگه نمی خونه ---------

مهمان

۱۳۹۴/۱/۳۰
سلام این تبلت otg می خونه؟؟؟؟