خانهبررسی‌ها
نگاهی نزدیک به اولین Xperia Z3 وارد شده به ایران

نگاهی نزدیک به اولین Xperia Z3 وارد شده به ایران

جی اس ام: به فاصله چند روز بعد از معرفی Xperia Z3 در جی اس ام، بررسی اولیه این پرچمدار سونی را برای شما منتشر کردیم. اکنون این گوشی به دفتر سونی در ایران رسیده است، اما تا زمانی که به صورت رسمی وارد بازار شده و برای فروش آماده شود حدود 1 ماه دیگر طول خواهد کشید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۷/۲

جی اس ام: به فاصله چند روز بعد از معرفی Xperia Z3 در جی اس ام، بررسی اولیه این پرچمدار سونی را برای شما منتشر کردیم. اکنون این گوشی به دفتر سونی در ایران رسیده است، اما تا زمانی که به صورت رسمی وارد بازار شده و برای فروش آماده شود حدود 1 ماه دیگر طول خواهد کشید.

 

ما این شانس را داشتیم که پیش از شروع فروش گوشی در بازار، 4 محصول این کمپانی که در ایفا معرفی شدند را از نزدیک ببنیم و چند ساعتی را با آن‌ها کار کنیم. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی نزدیک به این 4 محصول داشته باشیم تا زمانی که بتوانیم گوشی را تست کامل کرده و نتیجه آن را برای شما بیان کنیم.

 

 

image

 

image

 

 

Xperia Z3

 

پیش از اینکه گوشی را از نزدیک ببنیم تصور ما این بود که این گوشی همان Xperia Z2 است، اما این نوید را به شما می‌دهیم که Xperia Z3 با Xperia Z2 تفاوت‌های زیادی دارد. Xperia Z3 بسیار خوش دست است، لبه‌های گرد و وزن کمتر که در تمام محصول به خوبی پخش شده باعث شده‌اند که دست گرفتن این گوشی کار لذت بخشی باشد.

 

لبه‌های گوشی همانطور که گفتیم گرد است اما برخلاف بخش‌های دیگر فریم گوشی، جنس آن از آلومینیوم نیست و سونی تصمیم گرفته برای عمر بیشتر گوشی این لبه‌ها را با کامپوزیت بپوشاند.

 

 

image

 

گوشی سونی ضد آب است اما برای اینکار نیاز بوده تا درگاه‌های شارژ، سیم کارت و کارت حافظه توسط کاوری پوشیده شوند که این کاور‌ها توسط پلاستیک به گوشی متصل هستند، چیزی که ما را نگران می‌کند عمر مفید این قطعه است که سونی راه حل خوبی برای این مشکل پیدا کرده، سونی یک استند ارزان قیمت را به عنوان یک وسیله جانبی برای این گوشی به فروش می‌رساند که می‌توانید با استفاده از درگاه داکی که در کنار گوشی قرار دارد بدون باز کردن درب این کاورها گوشی خود را شارژ کنید.

 

 

image

 

پشت گوشی مانند نسل قبل از شیشه ساخته شده و اینبار در 4 رنگ ارائه شده است، ما سه رنگ آن را دیدیم و به احتمال زیاد همین سه رنگ وارد ایران خواهد شد.

 

 

image

 

image

 

اسپیکر گوشی در زیر صفحه نمایش قرار گرفته و به همراه صدایی که از اسپیکر بالایی پخش می‌شود به پخش فراگیر صدا کمک می‌کند. اگر تصمیم دارید که با هدفون آهنگ مورد نظر خود را گوش کنید سونی از یک تکنولوژی به نام DSEE HX استفاده کرده که باعث می‌شود صدای موزیک‌های با کیفیت پایین به موزیک‌های با کیفیت بالا نزدیک شود.

 

 

image

 

هدفون‌های جدیدی که سونی استفاده کرده، به همراه ویژگی‌ای که تنها در گوشی‌های Xperia Z2 و Xperia Z3 به کار رفته، اینگونه عمل می‌کنند که، صداهای اضافی محیط را گرفته و فرکانس آن را تشخیص داده و سپس فرکانس ضد آن‌ها را پخش می کند به همین خاطر صداهای اضافی محیط  به صورت کامل حذف می‌شود.

 

image

 

 

در زمینه دوربین اگرچه عدد مگاپیکسل اضافه نشده اما سونی ادعا کرده که بهبودهای زیادی برای دوربین ایجاد کرده است. یکی از این بهبودها افزایش اندازه سنسور است، سونی از سنسوری به اندازه 25 میلیمتر استفاده کرده است و این امر باعث می‌شود در یک فریم جزئیات بیشتری را داشته باشید.

 

 

image

 

image

 

بهبود دیگر استفاده از ISO 12800 است که در بین گوشی‌های هوشمند بیشترین ISO را در دوربین دارد، این ویژگی کمک می‌کند تا بتوانید در نور بسیار کم عکس‌های بسیار روشنی بگیرید. مانند نسل قبل این گوشی با کیفیت 4K فیلمبرداری می‌کند (که به احتمال قوی به مدت طولانی نمی‌توانید با آن به صورت 4K فیلمبرداری کرده و بعد از چند دقیقه فیلمبرداری در حالت 4K به علت داغ شدن دستگاه، نرم افزار دوربین بسته شده و فیلمبرداری شما متوقف خواهد شد).

 

 

image

 

علاوه بر ارتقاء سخت افزاری، دوربین بهبودهای نرم افزاری نیز داشته است، ویژگی‌های Face In (عکاسی همزمان با هر دو دوربین)، AR fun (استفاده از افکت‌های انیمیشنی جدید)، Multi Camera (متصل کردن دوربین 3 گوشی Xperia  به یکدیگر) و Sound Photo (ضبط صدا بر روی عکس) از جمله ویژگی‌های خوبی هستند که به دوربین این نسل اضافه شده است.

 

 

image

 

اما یکی از ویژگی‌های Xperia Z3 که سونی آن را خیلی دوست دارد عمر بالای باتری است، سونی ادعا می‌کند که گوشی می‌تواند در یک استفاده عادی تا دو روز بدون نیاز به شارژ کار کند، این عمر 2 روزه باتری بدون ویژگی STAMINA است که برای یک گوشی پرچمدار مدت زمان بسیار قابل قبولی است. سونی در نهایت رابط کاربری نیز یک تغییر جزئی داده، آیکون‌ها بزرگتر شده‎‌اند که این بزرگ شدن آیکون‌ها به زیبا نشان دادن آن‌ها و راحتی استفاده کمک زیادی کرده است.

 

 

image

 

سونی می‌گوید که Xperia Z3 در حدود 1 ماه دیگر به صورت رسمی وارد بازار ایران می‌شود اما نکته‌ای در اینجا وجود دارد، تنها نسخه دو سیم کارته Xperia Z3 به صورت رسمی وارد بازار ایران خواهد شد و خبری از ارائه نسخه تک سیم کارته به صورت رسمی نخواهد بود.

 

 

image

 

در همین مقاله به زودی نگاهی نزدیک به محصولات دیگر سونی مانند Xperia Z3 Compact خواهیم داشت، با همراه باشید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (275 نظر)

رستگار

۱۳۹۵/۵/۱۵
من یک ماه Z3
خریدم اینقدر داغ میشه دستم میسوزد و دوربینش افکار می افته

محمد

۱۳۹۵/۳/۶
ایب نداره

محمد

۱۳۹۵/۳/۶
ضدz3بهترین گوشی دنیاست ولی باتریش زودتمام میشه ولی درکل گوشیه عالییییی هست

امید

۱۳۹۴/۵/۲۷
داداش منم میخام گوشی بخرم از زد 3 راضی هستی منم اونو بخرم بهتره آیا شاژشو سریع تموم میکنه یا نه

امید

۱۳۹۴/۵/۲۷
فقط سونی به نظر من z3