خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه جی اس ام؛ ساعت هوشمند اپل واچ (Apple Watch)

بررسی اولیه جی اس ام؛ ساعت هوشمند اپل واچ (Apple Watch)

جی اس ام: اپل هم در نهایت قدم در دنیای محصولات پوشیدنی گذاشت و در کنار معرفی آیفون 6، ساعت هوشمند Apple Watch را معرفی کرد، اپل از سال 2010 که آی‌پد را معرفی کرده بود تا 2014 هیچ محصول جدیدی را تولید نکرده بود، این محصول اپل اولین محصولی است که بعد از استیو جابز و در دوران مدیریت تیم کوک به عنوان یک محصول جدید تولید شده است. این محصول به این علت که در دو زمینه اولین است اهمیت بسیار زیادی دارد. با هم نگاهی به این محصول جدید می‌اندازیم و بررسی کامل آن را به زمانی که وارد بازار شود موکول می‌کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۶/۲۲

جی اس ام: اپل هم در نهایت قدم در دنیای محصولات پوشیدنی گذاشت و در کنار معرفی آیفون 6، ساعت هوشمند Apple Watch را معرفی کرد، اپل از سال 2010 که آی‌پد را معرفی کرده بود تا 2014 هیچ محصول جدیدی را تولید نکرده بود، این محصول اپل اولین محصولی است که بعد از استیو جابز و در دوران مدیریت تیم کوک به عنوان یک محصول جدید تولید شده است. این محصول به این علت که در دو زمینه اولین است اهمیت بسیار زیادی دارد. با هم نگاهی به این محصول جدید می‌اندازیم و بررسی کامل آن را به زمانی که وارد بازار شود موکول می‌کنیم.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

ساعت هوشمند اپل Apple Watc

 

کار این ساعت چیست؟

 

ساعت اپل واچ یک پخش کننده موزیک مانند آی‌پاد است، یک وسیله مفید است که اطلاعات سلامتی به همراه ضربان قلب شما را دنبال می‌کند، یک وسیله ارتباطی است که تماس و پیامک را گرفته و می‌فرستد، صدا ضبط می‌کند، برنامه‌های دیگر را کنترل می‌کند، با Apple Pay پرداخت‌های شما را انجام می‌دهد، و در نهایت Apple TV شما را کنترل کرده و به عنوان یک زیموت کنترل برای کنترل خانه‌های هوشمند به کار خواهد رفت.

 

image

 

به نظر می‌آید که ساعت هوشمند اپل تمام ویژگی‌های خوب را از دیگر ساعت‌های هوشمند گرفته و در نهایت آن‌ها را در یک محصول جمع کرده است، ویژگی‌هایی مانند نمایش نوتیفیکیشن‌ها، کنترل با صوت، سوایپ کردن و نمایش کلی ویژگی‌ها (مانند Android Wear) و تمرکز بر روی برنامه‌هایی که با سیستم صوت کار می‌کنند (مانند آنچه سامسونگ سعی در اجرای آن با سیستم عامل تایزن دارد).

 

 

image

 

اما اگر پیش از این از ساعت هوشمند استفاده نکرده‌اید و به استفاده از آن عادت ندارید، این ساعت به گوشی شما متصل شده و مانند یک مینی آی‌پاد عمل می‌کند، اطلاعات سلامتی شما را دنبال کرده و به عنوان کیف پول جایگزین خواهد شد. علاوه بر اینکه می‌تواند برای خانه‌های هوشمند به عنوان یک کلید به کار رفته و در ضمن وسایل منزل را نیز کنترل کند.

 

image

 

سنگین ترین وظیفه ساعت اپل دنبال کردن اطلاعات سلامتی کاربر است، 4 لنز سفایر در پشت گوشی قرار دارند که وعده داده شده این 4 لنز اندازه گیری دقیق تری نسبت به آن سنسورهای اپتیکال که در ساعت‌هایی مانند Gear 2 سامسونگ استفاده می‌شوند داشته باشد.

 

 

 

image
image

 

image

 

اما اپل سعی کرده تا بهترین کاری را که می‌توانسته انجام دهد، به طور مثال برنامه‌های تندرستی را به صورت مجزا طراحی کرده، به طور مثال یکی از برنامه‌ها کالری را دنبال می‌کند، فعالیت را مدیریت می‌کند، زمانی که ایستاده‌اید را اندازه می‌گیرد، در حالی که یک برنامه دیگر فعالیتی مانند دوچرخه سواری را دنبال می‌کند. این ساعت با برنامه‌های دیگر مانند Nike Plus نیز کار خواهد کرد.

 

image

 

اما این ساعت یک کار دیگر هم انجام می‌دهد، بله زمان را به شما نشان می‌دهد، اپل گفته که دقت این ساعت 50 میلی ثانیه است، در حالی که تعداد زیادی تم ساعت برای آن وجود دارد که از حرکت دوره‌ای ماه و آب و هوا تا یک نگاه کلی به پیام‌ها و قرار ملاقات‌های شما را نشان خواهند داد.

 

image

 

برای کار کردن با این ساعت به چه گوشی‌هایی نیاز دارید؟

 

آیفون 5، 5c، 5s، 6 و 6 پلاس، آیفون‌هایی هستند که با این ساعت همگام سازی خواهند شد. اما گوشی‌های اندرویدی نمی‌توانند با این گوشی کار کنند، این موضوع نیز دور از انتظار نبود، زیرا ساعت‌های سامسونگ تنها با تعدادی گوشی گلکسی کار می‌کنند و ساعت‌های اندرویدی دیگر نیز تنها با سیستم عامل اندروید سازگاری دارند.

 

چگونه کار می‌کند؟

 

مانند بیشتر ساعت‌های هوشمند ساعت اپل نیز برای کمک به آیفون طراحی شده است، و زمانی که می‌خواهید از تمام پتانسیل آن استفاده کنید باید به آیفون متصل باشد در حالی که بدون اتصال نیز برخی کارها را می‌تواند انجام دهد.

 

ساعت اپل یک صفحه نمایش کوچک، روشن، رنگی و لمسی دارد، در کنار ساعت یک پیچ برای اسکرول کردن و یک دکمه در زیر آن قرار دارد، می‌توانید با لمس و سوایپ کردن و یا سیستم صوتی ساعت را کنترل کنید.

 

ساعت به پردازنده جدیدی به نام S1 مجهز است که در کنار آن نیز سنسورهای ژایروسکوپ و شتاب دهنده نیز قرار دارند.

 

image

 

اگر پیچ کنار ساعت را فشار دهید به صفحه اصلی خواهید رفت، ساعت به یک پردازنده لمسی به نام Taptic مجهز است که برای نوتیفیکیشن‌ها، آلارم ها و پیامک‌ها یک ویبره ظریف را به همراه خواهد آورد.

 

image

 

مانند آیفون 6، ساعت اپل به NFC مجهز است که به ساعت کمک می‌کند تا پرداخت‌ها را انجام دهد در حالی که می‌توانید درب را با این ویژگی باز کنید.

 

اگر دو انگشت خود را روی صفحه نمایش فشار دهید سنسور ضربان قلب، تعداد ضربان شما را اندازه گیری خواهد کرد و می توانید این دیتایی که ذخیره شده را برای هر کسی که دوست دارید ارسال کنید.

 

ساعت چگونه شارژ می‌شود؟ این ساعت آهن ربا و شارژر بی سیم را با هم ادغام خواهد کرد و شارژر به پشت ساعت توسط ویژگی آهن ربایی متصل خواهد شد.

 

 

image

 

ساعت در چند مدل ارائه خواهد شد؟

 

مدل‌های زیادی از این ساعت وجود خواهند داشت، اما همه آن‌ها یک صفحه نمایش مربعی با لبه‌های گرد خواهند داشت. سه جنس مختلف از این ساعت در دو اندازه وجود خواهند داشت، در حالی که 6 نوع بند ساعت نیز برای فروش ارائه می‌شود. این تنوع باعث خواهد شد تا تمام سلیقه‌های پوشش داده شوند.

 

نسخه اول بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ، قاب پشتی سرامیکی و شیشه کریستال سفایر دارد، نسخه دوم بدنه آلومینیومی، قاب پشتی کامپوزیت و شیشه Ion-X دارد. در نسخه آخر شاهد قاب پشتی سرامیک، شیشه کریستال سفایر و بدنه‌ای از جنس طلای 18 عیار هستیم.

 

image

 

ساعت در دو اندازه 42 و 38 میلیمتری ارائه می‌شود که اندازه اول مخصوص مردان و اندازه دوم مخصوص بانوان است. بند ساعت نیز از انواع مختلفی ساخته شده است، یکی از این بندها دایره‌هایی فلزی در داخل هم دارد که توسط آهن ربا به دور دست بسته خواهند شد. مدل‌های دیگر چرمی، و پلاستیکی هستند که رنگ‌های متنوعی دارند. بند ساعت به راحتی قابل جدا شدن است و می‌توانید آن‌ها را به راحتی تعویض کنید.

 

 

image

 

تفاوت این ساعت با دیگر ساعت‌های هوشمند در چیست؟

 

ساعت اپل واچ اولین محصول پوشیدنی است که توسط آن می‌توانید پرداخت‌های خود را انجام دهید، این کارآیی با Apple Pay انجام خواهد شد.4 لنزی که در قاب پشتی این ساعت قرار دارند و برای کاری مانند اندازه گیری ضربان قلب استفاده می‌شوند از جنس سفایر ساخته شده‌اند و به نظر می‌آید که عمر بیشتری دارند، که این جنس شیشه سفایر باعث خواهد شد اندازه گیری نیز دقیق تر انجام شود (حداقل اپل اینگونه ادعا می‌کند).

 

اپل API WatchKit را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده که این موضوع باعث خواهد شد توسعه دهندگان بتوانند تا زمان ارائه ساعت در سال آینده تعداد زیادی برنامه برای این ساعت تولید کنند و در زمان ارائه ساعت اپل واچ تعداد زیادی برنامه خواهد داشت.

 

اپل با استفاده از پیچی که در کنار ساعت قرار داده یک ایده بسیار خوب را به کار گرفته است، با این دکمه home و اسکرول کردن با هم ادغام شده‌اند. با این پیچ قابلیت زوم کردن و اسکرول کردن بسیار راحت انجام خواهد شد. علاوه بر این IR و سنسور عکس حساسیت این ساعت را زیاد خواهند کرد. در زیر پیچ یک کلید قرار دارد که دوستان و افراد دفترچه تلفن که در لیست علاقهمندی‌های شما است را پیدا خواهد کرد.
 

 

image

 

با استفاده از برنامه‌ای به نام Digital Touch، اپل واچ می‌تواند به عنوان یک ارتباط دهنده با دیگر ساعت‌های اپل واچ عمل کند، شما می‌توانید یک شکلک کشیده و برای یک ساعت دیگر ارسال کنید، با ارسال یک پیام ویبره شخص دیگری که اپل واچ دارد را مخاطب قرار دهید، یای اینکه پیام صوتی برای کسی دیگر ارسال کنید که مانند بی سیم walkie-talkie خواهد شد.

 

زمانی که ساعت به گوشی متصل نیست چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟

 

این ساعت برای این طراحی شده که به آیفون متصل شود اما زمانیکه به آیفون متصل نیست نیز می‌تواند کارهایی انجام دهد. کارهایی که ساعت به تنهایی قادر به انجام آن‌ها است عبارتند از: دنبال کردن فعالیت و دیتاهای تندرستی شما، انجام پرداخت‌های شما با استفاده از Apple Pay، پخش موزیک‌هایی که در ساعت دانلود شده‌اند.

 

 

image

 

افراد چپ دست نیز می‌توانند از این ساعت استفاده کنند؟

 

به طور حتم اپل فکر این افراد را کرده است، پیج ساعت در سمت راست آن قرار دارد اما افراد چپ دست نیز می‌توانند آن را در دست خود ببندند زیرا اپل طوری سیستم عامل را طراحی کرده است که قابلیت چرخش دارد و شما می‌توانید سمت قرار گرفتن بالا و پایین صفحه نمایش را خودتان تعیین کنید. اگر چپ دست هستید تنها اتفاقی که خواهد افتاد این است که کلید پایینی که برای افراد دفترچه تلفن است در بالا و پیچ ساعت در پایین قرار خواهد گرفت.

 

این کارهایی است که اپل واچ از عهده آن‌ها بر می‌آید، شاید اپل کمپانی‌ای باشد که بتواند به راحتی طرفداران خود را برای خرید محصولاتش قانع کند، اما به شما توصیه می‌کنیم پیش از خرید این محصول کمی در مورد آن فکر کنید، شاید آن چنان هم که اپل نشان می‌دهد به این محصول نیاز نداشته باشید و یا اینکه نسل دوم شامل تغییراتی باشد که حتی تصورش را نمی‌توانید داشته باشید، درست مانند اتفاقی که برای آی‌پد رخ داد که نسل دوم آن با فاصله بسیار زیادی نسبت به نسل اول کارآیی داشت و زیباتر و خوش دست تر شده بود.

 

 

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (73 نظر)

amin

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
دوستان میشه از واستاپ و تلگرام در اپل واچ استفاده کرد و پیام داد

علی

۱۳۹۵/۵/۱۴
ازکجا خریدی

علی

۱۳۹۵/۵/۱۴
از کجا خریدی

سارا

۱۳۹۵/۴/۱۲
من 22000 گرفتم

سارا

۱۳۹۵/۴/۱۲
دوستان عزیز انقدر سخت نگیرید میخوام یه فرصت استثنایی رو به عرضتون برسونم من همین ساعتو تازه مدل شیک تر و کارایی بیشتر فقط وفقظ با 22000 هزار تهیه کردم بله فقط با بیست و دو هزار تومن که با پول پست بیست و هفت تومن شد حالا نگین غیر اصل بوده و ازین حفا اصل اصل بود در ضمن اورجینال هم بود خواستید تهیه کنید