خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه جی اس ام؛ گلکسی نوت 4 (Galaxy Note 4)

بررسی اولیه جی اس ام؛ گلکسی نوت 4 (Galaxy Note 4)

جی اس ام: سامسونگ نسل چهارم خانواده دوست داشتنی گلکسی نوت را معرفی کرد، این گوشی همانطور که انتظار داشتیم از نظر طراحی ظاهری تفاوت زیادی را با نسل قبلی نداشت، به جز چند مورد خاص که در بررسی اولیه‌ای که امروز برای شما آماده کردم به این مورد و دیگر موارد جدید این گوشی خواهم پرداخت. با ما همراه باشید تا با هم به بررسی اولیه جدیدترین محصول سامسونگ بپردازیم. زمانی که این گوشی به دست ما برسد برای شما آن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۶/۲۶

جی اس ام: سامسونگ نسل چهارم خانواده دوست داشتنی گلکسی نوت را معرفی کرد، این گوشی همانطور که انتظار داشتیم از نظر طراحی ظاهری تفاوت زیادی را با نسل قبلی نداشت، به جز چند مورد خاص که در بررسی اولیه‌ای که امروز برای شما آماده کردم به این مورد و دیگر موارد جدید این گوشی خواهم پرداخت. با ما همراه باشید تا با هم به بررسی اولیه جدیدترین محصول سامسونگ بپردازیم. زمانی که این گوشی به دست ما برسد برای شما آن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

 

 

image

 

گلکسی نوت 4

 

اکنون سامسونگ به سمتی رفته که استفاده از صفحه نمایش QHD را از نوت 4 به بعد، در محصولات خود استفاده خواهد کرد، صفحه نمایش نوت 4 کیفیت 2560×1440 پسکسل در اینچ دارد که 2 برابر کیفیت نسل قبلی است. این صفحه نمایش تراکم پیکسلی500 پیکسل بر اینچ دارد که همه چیز را برای دیدن تصاویر چشم نواز بر روی این گوشی آماده کرده است. برای اینکه به شما بگوییم کیفیت تصویر این صفحه نمایش در زمانی که فیلم و یا هر محتوایی که کیفیت UHD دارد را بر روی آن پخش می‌کنیم در مقایسه با رقبا و یا جتی نسل قبل چگونه است باید تا زمانی که گوشی به دستمان می‌رسد صبر کنیم، اما با توجه به شناختی که از سامسونگ و به خصوص صفحه نمایش‌های سوپر آمولد آن داریم می‌توانیم تقریبا مطمئن باشیم اگر چیزی از رقبا زیادتر نداشته باشد چیزی از آن‌ها کمتر نخواهد داشت.

 

image

 

image

 

 

همانطور که گفتیم و شما هم در تصاویر منتشر شده از گوشی می‌توانید مشاهده کنید، طراحی کلی گوشی با نسل قبلی تفاوت زیادی ندارد و شاید مهمترین تفاوتی که این نسل با نوت 3 دارد فریم اطراف گوشی باشد. سامسونگ تصمیم گرفته تا گلکسی نوت 4 را کمی بیشتر شبیه به گوشی‌های گران قیمت کرده و آن را تا حدودی به قیمتی که به فروش می‌رساند نزدیک تر کند، به همین خاطر فریم اطراف گلکسی نوت 4 از آلومینیوم ساخته شده که این موضوع طرفداران این فبلت را خوشحال کرد.

 

طراحی قاب پشتی گوشی مانند نوت 3 حالت چرم مانند دارد اما این طراحی از نظر ظاهر کمی با نوت 3 تفاوت پیدا کرده است. قلم نیز در همان جای همیشگی قرار دارد.

 

image

 

image

 

در جلوی گوشی و زیر صفحه نمایش 5.7 اینچی این فبلت، می‌توانید همان 3 کلید معروف سامسونگ یعنی دکمه بازگشت به عقب، دکمه Home و دکمه حرکت بین برنامه‌های باز را مشاهده کنید. دکمه هوم در گلکسی نوت 4 به عنوان سنسور اثر انگشت نیز عمل می‌کند و می‌توانید توسط آن صفحه قفل گوشی را بدون گذاشتن پسورد خاصی و تنها با اثر انگشت خود باز کنید.

 

image

 

image

 

در پشت گوشی همانطور که انتظار دارید باید دوربین اصلی گوشی را مشاهده کنید که در کنار آن یک فلاش برای کمک به دوربین در نور کم تعبیه شده است. برای ابراز نظر در مورد کیفیت دوربین تا زمانی که گوشی به دستمان برسد صبور باشید.

 

image

 

image

 

 

اما یک چیز متفاوت در پشت گوشی نسبت به نسل قبل خودنمایی می‌کند که آن همان سنسور ضربان قلب است، وظیفه این سنسور همانطور که از نام آن پیدا است اندازه گیری ضربان قلب کاربر است اما سامسونگ یک وظیفه مربوط به دوربین را نیز بر عهده این سنسور گذاشته است و آن این است که اگر قصد گرفتن عکس سلفی دارید می‌توانید در زمانی که از دوربین دوم گوشی استفاده می‌کنید با نگه داشتن انگشت خود بر روی این سنسور بدون ضربه زدن به دکمه خاصی از خود عکس سلفی بگیرید.

 

image

 

دوربین دوم این گوشی که کیفیت 3.7 مگاپیکسلی دارد می‌‌توانید عکس‌های پانوراما تهیه کند، و این امکان برای شما وجود دارد که عکس‌هایی پانوراما تا 120 درجه را با دوربین دوم گوشی از خودتان بگیرید.

 

یکی از مواردی که در این گوشی تعجب ما را به همراه داشت، استفاده از درگاه USB 2.0 به جای استفاده از درگاه USB 3.0 است، در حالی که نوت 3 از درگاه USB 3.0 پشتیبانی می‌کرد. یکی دیگر از معایب این گوشی نسبت به نسل قبل این است که اسپیکر گوشی در پشت آن جای گرفته است در حالی که در نسل قبلی اسپیکر در پایین گوشی قرار گرفته بود.

 

 

image

 

منوی Air Command در گلکسی نوت 4 با آنچه که در گلکسی نوت 3 می‌بنیم متفاوت است، یکی از بهترین ویژگی‌هایی که در این منو مشاهده می‌کنیم Smart Select است، که می‌توانیم با این ویژگی به نوعی از یک قسمت از صفحه گوشی اسکرین شات بگیریم.

 

 

image

 

فبلت‌های نوت همیشه به داشتن ویژگی‌های مولتی تسکینگ شهرت داشتند اما حال یک ویژگی جدید به مولتی تسکینگ آن اضافه شده است، زمانی که از دوربین استفاده می‌کنید می‌توانید اندازه منظره یاب را تغییر دهید و در حالی که دوربین فعال است دیگر قسمت‌های گوشی را نیز مشاهده کنید. این ویژگی در تمام برنامه‌هایی که از مولتی ویندوز پشتیبانی می‌کنند وجود دارد، یعنی شما می‌توانید آن پنجره را به هر اندازه که دوست دارید کوچک کنید.

 

سامسونگ در نوت 4 از 3 میکروفون استفاده کرده است، علاوه بر این برنامه ضبط صدا را نیز دوباره طراحی کرده تا بتواند از این 3 میکروفون بیشترین استفاده را داشته باشد، دو میکروفون در قسمت پایین گوشی و در دو طرف درگاه ارتباطی و یک میکروفون در بالای گوشی قرار دارد.

 

باتری نوت 4 ظرفیت 3220 میلی آمپری دارد و ویژگی Powe Saving Mode که در گوشی گلکسی اس 5 دیده بودیم در اینجا نیز قرار دارد. اما یک ویژگی جدید به این باتری اضافه شده و آن این است که در مدت نیم ساعت باتری گوشی به میزان 50 درصد شارژ می‌شود، سامسونگ این ویژگی را Fast Charging نامیده است.

 

image

 

قلم S Pen که مخصوص فبلت‌های خانواده نوت است در این گوشی بهبود پیدا کرده، سامسونگ حساسیت قلم را بالا برده و سطح فشار دیجیتایزر را از 1024 به 2048 رسانده است و به همین خاطر چند سطح جدید از ضخامت قلم بر روی ویژگی رسم خط توسط قلم اضافه شده است.

 

گلکسی نوت 4 در 4 رنگ سفید، مشکی، طلایی و صورتی ارائه خواهد شد که بتواند سلیقه همه کاربران را در بر بگیرد.

 

این مختصری از ویژگی‌های گلکسی نوت 4 بود که در گلکسی نوت 3 ندیده بودیم، بررسی کامل این گوشی را زمانیکه گوشی به دستمان رسید برای شما منتشر خواهیم کرد، منتظر باشید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (528 نظر)

افشار

۱۳۹۶/۲/۹
اگه اندرویدش به 6 ارتقا دادی اون مال ارتقا دادنه .وگرنه بنده الان دوساله نوت 4 دارم اندرویدش فقط به 5 ارتقا دادم باید ارتقا ندی .خود کمپانی سامسونگ اعلام کرد که بهترین اندروید برای نوت4 اندروید 5 هستش.در غیر اینصورت گوشی به مرور زمان مشکل پیدا می‌کنه.
اگرم تغیرش ندادی یه باتری اصل براش بخیر شاید دیگه خراب شده شانسد بد بوده.چون الان هیچ کدوم از گوشی های سامسونگ کاراییشون مثل نوت 4 نیست.سرعتش ؛کیفیتش ،فوق العادس.
در حد قیمت 800 تا 900 تومن گوشی مثل نوت 4 پیدا نمیشه تو بازار همش الکی میگن این فلانه و از این حرفا.
ان شا الله تونسته باشم کمکتون کنم.

جواد

۱۳۹۵/۹/۵
با سلام .دوستان این درسته که سنسور اینفرارد این گوشی بعد مدت کوتاهی خراب و غیر قابله استفاده میشه؟ و در کنترل چه وسایلی میشه از این قابلیت استفاده کرد ؟

علی

۱۳۹۵/۶/۱
سنسور اثر انگشت نوت4 کار میکنه اما نسبت به اس6 خیلی ضعیفه

مهدی

۱۳۹۵/۵/۱۴
خواهشاکمکم کنید من بین نوت4واس6موندم کدوم بگیرم این درسته که سنسور اثرانگشت نوت4 درست کار نمی کنه

محمد

۱۳۹۵/۵/۲
اقا سعید مرسی داداش واقعن اطلاعات ذرست و کاملی بود.