خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ Galaxy K Zoom

بررسی تخصصی جی اس ام؛ Galaxy K Zoom

جی اس ام: سامسونگ هراسی از ترکیب ویژگی‌های خاص با گوشی‌های روزش ندارد و بر همین اساس S4 zoom را با تکیه‌بر دوربین با لنز 16 مگاپیکسلی و زوم اپتیکال 10 برابر تولید کرد . این شرکت برای طرفداران خود که علاقه زیادی به عکاسی موبایل دارند امسال نیز Kzoom را به بازار معرفی کرده است .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۶/۸

جی اس ام: سامسونگ هراسی از ترکیب ویژگی‌های خاص با گوشی‌های روزش ندارد و بر همین اساس S4 zoom را با تکیه‌بر دوربین با لنز 16 مگاپیکسلی و زوم اپتیکال 10 برابر  تولید کرد .  این شرکت برای طرفداران خود که علاقه زیادی به عکاسی موبایل دارند امسال نیز Kzoom را به بازار معرفی کرده است . هنوز هم ضخامت گوشی به دلیل لنز بکار رفته شده در آن زیاد به نظر می‌رسد و باعث می‌شود استفاده از KZOOM به‌عنوان یک گوشی سخت باشد . شاید تصور کنید گوشی‌هایی مثل لومیا 1020 که لنز 41 مگاپیکسلی و یا Z2 با دوربین 20.7 مگاپیکسلی که قابلیت عکاسی زیرآب رادار‌است امکانات بیشتری از Kzoom دارند اما باید بدانید هیچ‌کدام از این دوگوشی امکان بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری را ندارند .

 

مزایا

 

پردازنده 6 هسته‌ای

دوربین 20 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 10 برابر

باتری مناسب

 

معایب

 

وزن و سایز بزرگ

رزولوشن پایین صفحه‌نمایش 

 

ظاهر و طراحی Galaxy K Zoom

 

Galaxy K Zoom به دلیل داشتن لنزی با زوم اپتیکال، همانند Galaxy S5 فوق‌العاده باریک نیست. ضخامت این گوشی بر روی قاب پشتی برابر با 16.6 میلی‌متر و بر روی لنز دوربین برابر با 20.2 میلی‌متر است. همچنین، این گوشی 200 گرم وزن دارد که از S5 حدود 55 گرم سنگین‌تر است . بااین‌وجود، به دلیل حذف دستگیره دوربین از روی آن موجب می‌شود  این محصول نسبت به S4 Zoom بسیار باریک‌تر و جمع‌وجور تر به نظر برسد  و بتوان آن را در جیب لباس نیز قرارداد . پوشش قاب پشتی گوشی مانند پوششی است که پیش‌ازاین سامسونگ درگوشی S5 استفاده کرده بود . در پشت‌گوشی چیزی به‌غیراز لنز غول‌پیکر و فلاش دیده نمی‌شود . لنز دوربین با یک‌لایه از Gorilla Glass 2 محافظت‌شده است و دیگر خبری از حلقه بزرگنمایی دستی که دور لنز بود نیست و برای بزرگنمایی باید از کلیدهای صدا و یا نیشگون گرفتن روی صفحه‌نمایش  استفاده کنید . برخلاف S5 این گوشی بدنه ضد آب ندارد پی نباید انتظار عکاسی با آن را در روزهای بارانی داشته باشید بهتر بود سامسونگ KZoom را با بدنه ضد آب روانه بازار میکرد‌. در کناره سمت چپ درگاه کارت حافظه دیده می‌شود که با یک درپوش پوشیده شده است بنابراین برای جابجایی کارت حافظه نیازی نیست قاب پشتی گوشی را بازکنید . در سمت راست نیز شاهد شاتر دوربین ، کلید پاور و کلیدهای تنظیم صدا هستیم . کلید شاتر نسبت به کلید شاتر S4ZOOM دچار تغییرات شده است و دیگر گرد نیست . به نظر ما کلید شاتر S4zoom بسیار خوش‌دست‌تر بود و عکاسی را راحت‌تر می‌کرد . یکی دیگر از موارد حذف‌شده نسبت به نسخه قبلی جایگاه اتصال گوشی به سه‌پایه است . دیگر نمی‌توانید Kzoom را روی سه‌پایه قرار دهید و عکاسی کنید .

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

صفحه‌نمایش Galaxy K Zoom

 

در مقایسه با S4 Zoom شرکت سامسونگ صفحه‌نمایش بزرگ‌تری با اندازه 4.8 اینچ را برای K Zoom در نظر گرفته است تا استفاده از آن ساده‌تر باشد. این صفحه‌نمایش از نوع Super AMOLED است و به‌جای رزولوشن FULL HD، تصاویر را باکیفیت 720p HD نمایش می‌دهد. بنابراین، شفافیت و وضوح تصاویر آن در مقایسه با Galaxy S5 کمی پایین‌تر است و رنگ‌ها بر روی آن کمی غلیظ و غیرطبیعی به نظر می‌رسند. بااین‌وجود، کیفیت تصویری این گوشی بسیار خوب است. میزان روشنایی صفحه‌نمایش Kzoom در مقایسه با S5 و یا Note3 پایین‌تر است . عدد نیتس 294 برای این صفحه‌نمایش بسیار پایین است . با این صفحه‌نمایش اگر در محیطی عکاسی کنید که نور خورشید به‌صورت مستقیم بتابد تقریبا هیچ‌چیزی روی صفحه‌نمایش خوانده نمی‌شود . اما خوشبختانه زوایای دید صفحه‌نمایش تقریبا عالی به نظر می‌رسد .

 

image

 

 

دوربین Galaxy K Zoom

 

برگ برنده اصلی این گوشی هوشمند، دوربین آن است. این دوربین از یک سنسور 20.7 مگاپیکسلی از نوع BSI بهره می‌برد. مهم‌تر اینکه، میزان بزرگنمایی اپتیکال آن، 10 برابر است و می‌تواند فاصله‌های کانونی بین 24 تا 240 میلی‌متر را پوشش دهد. همان‌طور که گفته‌شده برای بزرگنمایی می‌توانید از کلیدهای تنظیم صدا و یا  نیشگون گرفتن روی صفحه‌نمایش استفاده کنید در کنار این ویژگی‌ها، دوربین K Zoom به قابلیت لرزش گیر اپتیکال تصویر نیز مجهز است. در منوی دوربین نیز لیستی از حالت‌های مختلف عکاسی نظیر حالت اتوماتیک ، beautyFace ، panorama و HDR موجود است . با انتخاب حالت pro suggest می‌توانید از تنظیمات  هوشمند عکاسی بهره‌مند شوید این حالت عکس‌های زیباتری برای شما به ارمغان میاورد . حالت Selfie alarm با قرارگیری چهره سوژه در بهترین حالت از آن سه عکس پیاپی می‌گیرد و می‌توانید بهترین عکس را انتخاب کنید . یک قابلیت بسیار کارآمد دیگر Remote viewfinder است . با استفاده از این قابلیت می‌توانید از طریق یک گوشی دیگر ، دوربین Zoom K را کنترل کنید Kzoom را در محل مناسب قرار داده و با روشن کردن WiFi Direct گوشی خودتان  صفحه viewfinder دوربین را ببینید و هر زمان که دوست داشتید و سوژه‌ها در محل مناسبی قرار گرفتند عکاسی کنید .  حجم هر عکس با رزولوشن 20 مگاپیکسل حدود 7 مگابایت است .  فلاش این دوربین نیز از نوع زنون است که در مقایسه با فلاش‌های LED پوشش دهی بیشتری دارد و جلوه طبیعی‌تری به رنگ‌ها می‌بخشد. بااینکه در بازار گوشی‌هایی دیده می‌شود که قابلیت فیلم‌برداری باکیفیت 4K رادارند اما متأسفانه K ZOOM این قابلیت را ندارد این دوربین قادر است باکیفیت Full HD و با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. در این قسمت هم سامسونگ برای شما یک امکان جدید به نام  multi motion قرار داده است با این قابلیت می‌توانید تعیین کنید فیلم با چه سرعتی گرفته شود از 8 برابر سریع‌تر و یا 8  برابر کندتر فیلم‌ها ذخیره شوند . بدون شک، کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های ثبت‌شده با K Zoom از گوشی‌های هوشمند معمولی بهتر خواهد بود. برای عکاسی سلفی و مکالمه تصویری یک دوربین 2 مگا پیکسلی در بالای صفحه‌نمایش در نظر گرفته‌شده است .

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

سیستم‌عامل و پردازنده Galaxy K Zoom

 

K Zoom یک اسمارت فون بسیار قدرتمند است. واحد پردازنده این گوشی، 6 هسته‌ای Exynos 5260 است و از یک پردازنده 4 هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی و یک پردازنده 2 هسته 1.7 گیگاهرتزی تشکیل می‌شود. این پردازنده برای استفاده روزانه از کارایی‌های گوشی کافی به نظر می‌رسد . باید به یاد داشته باشید Kzoom یک گوشی سطح متوسط محسوب می‌شود . همچنین، این گوشی/دوربین جدید، 2 گیگابایت حافظه RAM دارد. از این 2 گیگابایت حدود 900 مگابایت آن پر است . میزان حافظه داخلی این گوشی تنها 8 گیگابایت است از این میزان  حافظه داخلی  حدود 3.22 گیگابایت اشغال‌شده است اما نگران نباشید می‌توانید تا 64 گیگابایت کارت حافظه به K Zoom اضافه کنید البته به یاد داشته باشید از کارت‌های حافظه کلاس 10 استفاده کنید تا دچار افت سرعت نشوید .

شرکت سامسونگ نسخه 4.4 یا کیت‌کت سیستم‌عامل اندروید را به همراه جدیدترین نسخه از رابط کاربری TouchWiz برای گوشی K Zoom در نظر گرفته است. این گوشی ازنظر قابلیت‌های نرم‌افزاری و رابط کاربری شباهت زیادی به Galaxy S5 دارد.

 

 

image

 

امکانات ارتباطی Galaxy K Zoom

 

Kzoom قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های 2G,3G,4G را دارد . این گوشی دارای بلوتوث نسخه 4 به همراه WiFi با پشتیبانی از استانداردهای  a/b/g/n است . پورت Micro USB نیز قابلیت پشتیبانی از USB On-the-go را دارد بنابراین می‌توانید حافظه‌های فلش و هارد اکسترنال را به گوشی متصل کنید . این درگاه از  MHL 1.3 نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توان گوشی را با استفاده از تبدیل MHL به تلویزیون متصل کنید . NFC نیز برای Kzoom در نظر گرفته‌شده است اما از اینفرارد خبری نیست .

 

 

image

 

image

 

 

 

باتری Galaxy K Zoom

 

Kzoom یک باتری لیتیومی  2,430 آمپرساعتی دارد . ظرفیت این باتری حدود 100 میلی‌آمپر ساعت از S4zoom بیشتر است . پردازنده و دوربین بیشترین استفاده از باتری در این گوشی رادارند . در تست‌های انجام‌شده این گوشی در حالت استندبای دوام بالایی دارد . در حالت وب گردی این گوشی حدود 9 ساعت دوام میاورد و تا 10 ساعت می‌توانید با گوشی ویدئو پخش‌کنید . در تست عکاسی هم  با گرفتن حدود 100 عکس درحالی‌که WiFi روشن است باتری از شارژ 100 درصد به 85 درصد رسید . البته این نکته را باید بدانید در صورت استفاده از فلاش و GPS و قرار دادن صفحه‌نمایش روی روشنایی حداکثر ، باتری زودتر تمام می‌شود .

 

 

نظر جی اس ام

 

Samsung Galaxy K Zoom یک گجت اندرویدی ویژه است که برای عموم کاربران طراحی نشده است و خریدارهای خاص خود را خواهد داشت. این محصول ترکیبی از یک گوشی هوشمند اندرویدی و یک دوربین دیجیتال رده متوسط است و کاربر را از به همراه داشتن یک گوشی و یک دوربین دیجیتال بی‌نیاز می‌کند. K Zoom برای کسانی مناسب است که یک گوشی هوشمند با دوربینی بهتر می‌خواهند و حجم بزرگ‌تر گوشی نیز برایشان اهمیتی ندارد.

 

با تشکر از فروشگاه آل دیجیتال (alldigitall.ir) که این گوشی را برای بررسی در اختیار ما قرار داد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (70 نظر)

پیمان هجرتی

۱۳۹۴/۹/۵
سلام من این گوشی رو چندین ماه دارم و واقعا دوربین با کیفیتی داره و به طور کلی در ساپورت بازی و نرم افزار کم نمیاره و میزان نگه داشتن باطری هم خوبه ودر کل از این گوشی راضیم .

مهمان

۱۳۹۴/۱/۲۷
البته بستگی داه که مولفه های شما از یه گوشی خوب چی باشه!!!!!

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۳۰
k zoom

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۲۴
بین NOKIA 1020 و SAMSUNG K Zoom کدامیک رو انتخاب کنم ، حسابی گیج شده ام.

مهمان

۱۳۹۳/۹/۱۷
z که آره خیلی کارا میکنه میگه ضد آبه ولی آب میره توش وباعث کلی خنده میشه ضد ضربه است یعنی نمیشکنه منفجر میشه که کلا خیالتون راحتر بشه میشه به جای آپولو 11 ازش استفاده کرد یا لامبورگینی آونتادور خوب ... داداش پیکسل ربطی به لنز بزرگتر نداره لنز گنده برای زومه و قطر لنز بیشتر که تو فاصله نزدیکتر از بقیه گوشی ها بیشترین فضارو پوشش میده