خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ساعت هوشمند سامسونگ (Gear 2)

بررسی تخصصی جی اس ام؛ساعت هوشمند سامسونگ (Gear 2)

جی اس ام ساعت‌ها محصولاتی هستند که کارهایی مشخص را انجام می‌دهند، یکی از این کارها نشان دادن ساعت است، کار دیگر نشان دادن تاریخ و زنگ زدن است، شاید بعضی از ساعت‌های دیجیتالی کارهای بیشتری مانند نمایش فشار هوا، ماشین جساب و... را نیز انجام دهند، اما هیچکدام از آن‌ها هوشمند نامیده نمی‌شوند، ساعت هوشمند باید چیزی فراتر از این حرف‌ها باشد، و حتی چیزی فراتر از این باشد که تنها ناتیفیکیشن‌های گوشی شما را نشان دهد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۴/۹

جی اس ام

ساعت‌ها محصولاتی هستند که کارهایی مشخص را انجام می‌دهند، یکی از این کارها نشان دادن ساعت است، کار دیگر نشان دادن تاریخ و زنگ زدن است، شاید بعضی از ساعت‌های دیجیتالی کارهای بیشتری مانند نمایش فشار هوا، ماشین جساب و... را نیز انجام دهند، اما هیچکدام از آن‌ها هوشمند نامیده نمی‌شوند، ساعت هوشمند باید چیزی فراتر از این حرف‌ها باشد، و حتی چیزی فراتر از این باشد که تنها ناتیفیکیشن‌های گوشی شما را نشان دهد.

 

سال گذشته سامسونگ با معرفی اولین ساعت هوشمند خودش که بررسی تخصصی آن را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید پا به این عرصه گذاشت تا شاید بتواند قواعد بازی را به نفع خود تغییر دهد اما همانطور که دیدیم به هیچ وجه در این زمینه موفق عمل نکرد و شکست خورد، اما سامسونگ کمپانی‌ای نیست که عقب نشینی کند به همین خاطر امسال با سه مدل جدید از محصولات پوشیدنی هوشمند خود به بازار برگشته است. یکی از این محصولا Gear Fit است که نمی‌توان آن را یک ساعت هوشمند دانست بلکه تنها یک دستبند هوشمند است. اما ساعت‌های Gear 2  و Gear 2 Neo معنای کامل یک ساعت هوشمند هستند.

 

این نسل جدید از ساعت سامسونگ تغییرات زیاد و مثبتی نسبت به نسل قبلی داشته اما باید اعتراف کنیم که هنوز یک وسیله غیر ضروری است، منظور من این است که شما شاید بدون گوشی موبایل خودتان نتوانید کارهای روزمره خودتان را انجام دهید، اما نداشتن این ساعت چیزی از شما کم نخواهد کرد و مشکلی در زندگی خود پیدا نخواهید کرد.

 

با تمام این اوصاف شاید خیلی از دوستداران موبایل تمایل داشته باشند این ساعت را خریداری کنند و برایشان مهم نباشد که کارآیی برای آن‌ها دارد یا ندارد، به همین خاطر شاید این بررسی بتواند کمک خوبی برای آن‌ها باشد تا بتوانند یک انتخاب خود بین این ساعت و دیگر ساعت‌های هوشمند بازار (که تعداد آن‌ها زیاد نیست) داشته باشند.

 

image

 

image

 

طراحی  Gear 2

 

ظاهر این ساعت بسیار شبیه به نسل اول است اما تفاوت‌هایی در این دو دیده می‌شود که با دیدن آن‌ها در کنار هم می‌توانید آن‌ها را به راحتی از یکدیگر تشخیص دهید. مهمترین تغییر در بند ساعت به وجود آمده است، در نسل اول دوربین ساعت در بند آن تعبیه شده بود که این موضوع کاربران را آزار می‌داد، اما سامسونگ اینبار دوربین را در فریم فلزی اطراف صفحه نمایش و در بالای صفحه نمایش قرار داده، بنابراین اگر نیاز به تعویض بند پیدا کنید نیاز نیست که نگران باشید.

 

image

 

در زیر صفحه نمایش یک دکمه فلزی قرار گرفته که از آن برای بازگشت به صفحه اصلی و همچنین خاموش و روشن کردن دستگاه استفاده خواهد شد. در ضمن اینکه می‌توانید برای دوبار ضربه زدن بر روی این دکمه کاربری‌های متفاوتی را تعریف کنید.

 

image

 

این دستگاه خیلی کوچک نیست اندازه آن 36.9 x 58.4x 10.0 میلیمتر است، اما زمانی که بر روی مچ دست قرار بگیرد مشکلی با آن نخواهید داشت. شاید استفاده از این ساعت برای کسانی مشکل ساز باشد که از نظر اندازه به دنبال ساعت‌های کوچک هستند.

 

اندازه صفحه نمایشی که سامسونگ برای این ساعت در نظر گرفته 1.63 اینچ است و از نوع OLED است. برای یک ساعت اندازه صفحه نمایش بسیار مناسب است. البته برای تماشای ویدیو و عکس این صفحه نمایش به طور حتم کوچک است اما برای کارهایی مانند مطلع شدن از نوتیفیکیشن‌ها و کارهایی که این ساعت انجام می‌دهد بسیار مناسب است.

 

در محموع طراحی ساعت خیلی بد نیست و از آن چیزی که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید خیلی بهتر است، این موضوع که بند ساعت قابل تعویض است برای خیلی‌ها یک گزینه خوب است، اما من بندی که سامسونگ برای این ساعت در نظر گرفته را خیلی دوست داشتم، در ضمن اینکه رنگی که در دست من بود برای یک ساعت بسیار رنگ زیبا و متفاوتی بود.

 

اما من معتقدم چیزی که باعث می‌شود کاربر به سمت یک ساعت هوشمند برود چیزی بیشتر از یک ظاهر زیبای آن ساعت است زیرا اگر کسی به نبال زیبایی باشد به راحتی می‌تواند به سمت ساعت‌هایی عقربه‌ای که در بازار وجود دارند رفته و آن‌ها را خریداری کند.

 

 

image

 

 

 

image

 

 

 

image

 

image

 

image

 

یکی از مشکلات ساعت این است که برای شارژ شدن و برای اولین اتصال به گوشی شما باید یک قطعه کوچک اضافی را به ساعت متصل کنید، مشکل اصلی در اینجا است که اگر این قطعه را گم کنید و یا اینکه در هنگام مسافرت فراموش کنید آن را همراه خود ببرید، در صورت اتمام شارژ دیگر امکان این را ندارید که ساعت خود را شارژ کنید.

 

image

 

image

 

پورت اینفرارد Gear 2

 

من این ویژگی سخت افزاری ساعت سامسونگ را خیلی دوست داشتم زیرا به همین خاطر می‌خواهم در مورد آن برای شما توضیحاتی بدهم. درگاه اینفرارد ساعت Gear 2 در کنار دوربین قرار دارد و به همین خاطر به راحتی می‌توانید تلویزیون خود را با این ساعت کنترل کنید. تنظیم تلویزیون نیز کار راحتی است، برای اینکار تنها کاری که باید انجام دهید این است که به برنامه Remote در ساعت رفته و چند کد را که خود ساعت به شما پیشنهاد می‌کند بر روی تلویزیون خود تست کنید هر کدام از کدها که درست بودند به وسیله آن می‌توانید دیگر قسمت‌های تلویزیون را کنترل کنید. در ضمن برد این اینفرارد نیز بسیار خوب است اگر تلویزیون شما از این نظر قوی باشد به راحتی می‌توانید تا فصله بسیار زیاد و چیزی حدود 5 تا 6 متر تلویزیون خود را کنترل کنید.

 

image

 

ضد آب و ضد گرد و غبار بودن  Gear 2

 

نسل اول از این موهبت بی بهره بود، سامسونگ تصمیم گرفته تا نسل دوم ساعت‌های هوشمند خود را به یک ویژگی بسیار مفید مجهز کند، این ویژگی همان خاصیت ضد آب و ضد گرد غبار بودن است، به طور طبیعی بسیاری از افراد زمانی که قصد دارند دست خود را بشویند ساعت مچی خود را اگر ضد آب باشد باز نمی کنند، من از جمله افرادی هستم که اینطور رفتار می کنم، حال تصور کنید ساعت هوشمندی به دست دارید، اگر آن ساعت ضد آب نباشد و شما نیز این موضوع را فراموش کرده و طبق عادتی که دارید دست خود را زیر آب ببرید، کار ساعت شما تمام شده است، خوشبختانه کمپانی‌ها این موضوع را فهمیده‌اند و به همین خاطر شاهد این ویژگی بسیار خوب در ساعت نسل دوم گیر هستیم.

 

image
image

سنسور ضربان قلب  Gear 2

 

در قسمت پشت ساعت یک سنسور در کنار پورت شارژ ساعت قرار دارد که به وسیله آن می‌توانید در هر زمانی که ساعت بر روی دست شما بسته شده است تعداد ضربان قلب خود را حساب کنید، برای اینکه ساعت اینکار را به درستی انجام دهد شما باید ساعت را به صورتی که به دست شما چسبیده باشد در قسمت بالای مچ خود بگیرید و سپس دکمه شروع را برای انجام کار لمس کنید، بعد از گذشت چند ثانیه ساعت به شما خواهد گفت که قلب شما چند بار در دقیقه تپش دارد.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

پخش کننده موزیک Gear 2

 

این نسخه مانند نسل قبلی 4 گیگابایت حافظه داخلی دارد، این امکان برای کاربر وجود دارد تا به راحتی ساعت را به رایانه متصل کند و سپس فایل‌هایی مانند موزیک را به ساعت منتقل کند. پخش کننده موزیک در این ساعت بسیار ساده و کارآمد است. در صفحه اصلی دکمه‌های عقب بردن و جلو بردن دیده می‌شوند در حالی که برای کم و زیاد کردن صدا باید بر روی عکس کوچک بلندگو که در بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید تا علامت‌های مخصوص کم و زیاد کردن صدا نمایش داده شوند. زمانی که مشغول گوش کردن به یک موزیک بر روی ساعت Gear2 هستید یک آیکون که نشان دهنده پخش موزیک است بر روی صفحه اصلی نمایش داده می‌شود.

 

عمر باتری Gear 2

 

شرکت سامسونگ از باتری کم ظرفیت‌تری برای دو ساعت جدیدش استفاده کرده است که ظرفیت آن‌ها برابر با 300 میلی آمپر است. دلیل اصلی این کاهش ظرفیت، سازگاری این دو ساعت با سیستم عامل ساده و سبک تایزن است. باتری این ساعت در صورت استفاده‌های عادی بین دو تا سه روز و در حالت کم استفاده تا 6 روز شارژدهی خواهد داشت.

 

کارکردن با ساعت سامسونگ Gear 2

 

فرامینی که به ساعت می‌دهید با چند حرکت ساده انجام خواهند شد، کشیدن انگشت به چپ، راست و از بالا به پایین، تمام این‌ها بستگی به این دارد که در کجای نرم افزار ساعت باشید و قصد چه کاری را داشته باشید. علاوه بر این صفحه نمایش به لمس حساسیت زیادی دارد و از کار کردن با آن لذت خواهید برد.

 

یکی از بهترین ویژگی‌ها در این ساعت این است که برای چک کردن ساعت نیازی ندارید تا دکمه خاصی را بر روی ساعت فشار دهید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که ساعت را به سمت خود برگردانید، صفحه نمایش ساعت روشن شده و ساعت را نشان خواهد داد.

 

image

 

روشنایی صحفه نمایش در بسیار خوب است، شما در زیر نور خورشید نیز مشکلی با این ساعت پیدا نخواهید کرد، باید به سامسونگ به خاطر تولید صفحه نمایش‌های با کیفیت OLED  تبریک گفت.

 

دریافت نوتیفیکیشن‌ها در این ساعت یکی از مهمترین قسمت‌ها است و به نوعی می‌توان گفت که اصلی ترین کار ساعت همین است. با کمک این ویژگی اگر گوشی موبایل شما دور از دسترس شما یا در جیب و یا کیف شما باشد به آسانی می‌توانید مطلع شوید که موضوع از چه قرار است و این نوتیفیکیشن چه چیزی است.

 

image

 

image

 

 

 

یکی از جالب ترین موارد این است که دریافت نوتیفیکیشن‌ها مختص به برنامه‌های خاصی نیست و برای برنامه‌هایی که خودتان بر روی گوشی نصب کرده‌اید نیز می‌توانید این نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کنید.

 

image

 

کیفیت مکالمه از طریق ساعت بسیار رضایت بخش است، اسپیکر و میکروفون با حساسیت بسیار خوبی کار می‌کنند، مطمئن باشید در هنگام رانندگی اگر از این ساعت استفاده کنید هیچ مشکلی در مکالمه پیدا نخواهید کرد. سیستم عامل این ساعت Tizen است و پردازنده آن دو هسته‌ای با سرعت 1 گیگاهرتز است.

 

image

 

دوربین Gear 2

 

دوربین استفاده شده در ساعت هوشمند گیر 2 کیفیت 2 مگاپیکسلی دارد، از نظر کیفیت بین این دوربین با دوربین گیر نسل اول تفاوت محسوسی ایجاد نشده اما بزرگترین و بهترین تغییر این بوده که جایگاه دوربین از روی بند به روی بدنه ساعت تغییر پیدا کرده و به همین خاطر شما به راحتی می‌توانید در صورت تمایل بند ساعت را تعویض کنید. دوربین امکاناتی از جمله گرفتن عکس با صدا را دارد که برای گرفتن عکس‌هایی که از خودتان می‌خواهید بگیرید بسیار مفید خواهد بود.

 

image

 

image

 

 

Gear Manager

 

مهمترین چیزی که سامسونگ به همراه این ساعت ارائه کرده همین برنامه است، زیرا اگر این برنامه نباشد در اصل ساعت به هیچ کاری نخواهد آمد، در نسخه جدید این برنامه تغییراتی صورت گرفته که باعث بهبود کارآیی برنامه شده است، یکی از این تغییرات این است شما می‌توانید هر عکسی که در گالری خود دارید را به عنوان عکس پس زمینه انتخاب کنید، این باعث خواهد قابلیت شخصی سازی این ساعت بسیار بالا باشد.

 

image

 

image

 

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این برنامه این است که شما می‌توانید تعیین کنید نوتیفیکیشن کدام برنامه بر روی ساعت نمایش داده شود و برای کدام برنامه نمایش داده نشود.

 

image

 

image

 

image

 

 

 

نظر جی اس ام

 

در نسل اول این ساعت سامسونگ اشتباهاتی داشت که خود کمپانی نیز به آن‌ها اقرار کرده بود، اکنون که نسل دوم ارائه شده سامسونگ سعی کرده تا ساعت هوشمند خود را جذاب تر و قابل استفاده تر کند، تغییر جایگاه دوربین، قرار دادن اینفرارد و کنترل تلویزیون از جمله تغییرات بسیار خوبی هستند که در این نسل مشاهده کردیم، اما هنوز قیمت این محصول بسیار زیاد است و همین قیمت بالا باعث شده که به همین راحتی نتوانیم آن را به خیلی‌ها پیشنهاد بدهیم، من می‌توانم این ساعت را به کسانی پیشنهاد بدهم که تنها عاشق تکنولوژی هستند، زیرا کارآیی ساعت هنوز در حدی نیست که اگر آن را بر روی مچ دست خود نداشته باشید اتفاق خاصی برای شما رخ داده و نتوانید به کارهای روزانه خودتان برسید.

 

با تشکر از فروشگاه آل دیجیتال (alldigital.ir) که این گوشی را برای بررسی در اختیار ما قرار داد.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (112 نظر)

محمدرضا

۱۳۹۷/۴/۲۱
سلا من این ساعت رو داشتم ولی بندش پاره شده از کجا باید تهیه کنم؟

محمود

۱۳۹۶/۸/۲۷
سلام بند ساعت gear 2 کجا گیر میاد دوستان

Mahdi

۱۳۹۶/۱/۱۳
ب تبلت ها وصل نمیشه

hemad.ghorbani3@gmail.com

۱۳۹۶/۱/۹
سلام دوست عزیز ، گیر S2 رو چند میفروشی؟لطفا از طریق ایمیل با بنده تماس بگیر

عرفان

۱۳۹۶/۱/۴
سلام دوستان من ساعت گیر s2 رو دارم میخوام بفروشم ساعت گیر 2 بخرم تر جون هزیزتون بگید کدوم خوبه اگه همون گیرs2 خودم خوبه لایک کنید اگه گیر 2 خوبه علامت منفی رو برنید ممنوووووون