خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛گوگل گلس Google Glass

بررسی تخصصی جی اس ام؛گوگل گلس Google Glass

جی اس ام: گوگل گلس را می‌شناسید؟ این گجت پر سر و صدای گوگل ما را به یاد فیلم‌های تخیلی می‌اندازد. در حال حاضر این عینک در دسترس همه افراد برای خرید نیست و تنها افرادی که دعوتنامه خرید دارند می‌توانند این محصول را با قیمتی بالا خریداری کنند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۱/۲۴

جی اس ام

 

گوگل گلس را می‌شناسید؟ این گجت پر سر و صدای گوگل ما را به یاد فیلم‌های تخیلی می‌اندازد. در حال حاضر این عینک در دسترس همه افراد برای خرید نیست و تنها افرادی که دعوتنامه خرید دارند می‌توانند این محصول را با قیمتی بالا خریداری کنند.

 

این عینک یکی از گجت‌های عجیب و غریب در این دنیای موبایل است. ما در این شانس را داشتیم که با این عینک کار کنیم و بتوانیم تجربه کاری خودمان را با شما به اشتراک بگذاریم تا شما هم بتوانید از مشخصات و کارکرد این گجت خاص مطلع شوید.

 

image

 

طراحی

 

ابتدا باید بگوییم که به هیچ وجه اهمیتی ندارد که شما عینک داشته باشید یا نداشته باشید این عینک به صورت یک فریم طراحی شده که به راحتی می‌تواند روی عینک شما سوار شود. این عینک از یک فریم تیتانیومی تشکیل شده که از یک گوش به گوش دیگر کشیده می‌شود، بر روی این فریم یک قسمت پلاستیکی قرار دارد که تمام کارهای گوگل گلس را انجام می‌دهد. در قسمت جلوی این بخش پلاستیکی یک شیشه مکعبی شکل قرار دارد که تمام کارهایی که با این عینک می‌توانید انجام دهید را به شما نشان می‌دهد، این شیشه مکعبی در سمت راست عینک قرار دارد و در انتخاب سمت قرار گیری آن در حال حاضر هیچ انتخابی وجود ندارد. این مکعب قابل حرکت است اما تنها در جهت عقب و جلو حرکت می‌کند و بالا و پایین نمی‌شود. کیفیت این مکعب 640×360 پیکسل است و در قسمتی بالاتر از راستای دید کاربر قرار خواهد گرفت تا در دید شما مشکلی ایجاد نکند.

 

شاید پیش خودتان می‌گویید که این مکعب به این کوچکی به چه دردی خواهد خورد و چه چیزی بر روی آن می‌توان دید؟ باید بگوییم که تصور شما اشتباه است. کاربری که عینک را بر روی چشم خود می‌گذارد در جلوی چشمان خود و کمی بالاتر از خط دید تصویری به اندازه یک تلویزیون 25 اینچی را مشاهده می‌کند، بنابراین می‌تواند همه چیز را به خوبی در آن مشاهده کند.

 

image

 

image

 

در قسمت جلویی این قسمت پلاستیکی یک دوربین قرار دارد که قابلیت عکس انداختن و فیلمبرداری را دارد.  بر روی این قسمت پلاستیکی علاوه بر دوربین یک اسپیکر قرار دارد که این اسپیکر صدا عملکردی متفاوت با دیگر اسپیکرهایی که تا به حال دیده‌اید دارد. در اینجا صدا از طریق هدایت استخوانی منتقل خواهد شد. اما اگر نیاز دارید که صدای با کیفیت‌تر و بهتری را بشنوید یک وسیله جانبی طراحی شده که می‌تواند به هدفون برای کاربر عمل کند.

 

image

 

image

 

image

 

در قسمت بالای این بخش پلاستیکی یک دکمه قرار دارد که کاربر می‌تواند از آن برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده کند. باتری نیز در انتهای دسته عینک قرار گرفته است.

 

 

image

 

image

 

اما مهمترین قسمتی که بیشترین کار را با آن دارید، قسمت بیرونی بخش پلاستیکی عینک است که ویژگی لمسی دارد و می‌تواند به عنوان یک تاچ پد لمسی برای عینک عمل کند.

 

از نظر راحتی نیز این عینک هیچ مشکلی برای کاربر به وجود نخواهد آورد، وزن این گجت تنها 42 گرم است و زمانی که آن را بر روی چشمان خودتان می گذارید حس بدی به آن پیدا نخواهید کرد.

 

image

 

image

 

image

 

کارآیی

 

زمانی که گوگل گلس را بر روی چشم خودتان بگذارید و آن را روشن کنید اولین چیزی که خواهید دید صفحه اصلی عینک نام دارد که ساعت را به شما نشان خواهد داد و در زیر آن نوشته شده ok glass.

 

image

 

image

 

اگر با استفاده از قسمت لمسی منو را به سمت راست حرکت دهید آخرین اتفاقات یک هفته گذشته را به شما نشان خواهد داد. علاوه بر این فیدها و آخرین بروزرسانی‌ها از شبکه‌های اجتماعی شما نشان داده خواهد شد.

 

اگر منو را به سمت چپ حرکت دهید آخرین اطلاعات بورس، نتیجه بازی‌ها و آب و هوا را خواهید دید.

 

اما تمام کارهای این عینک به همین جا خلاصه نخواهد شد، اگر در همان صفحه اصلی یک بار به قسمت لمسی ضربه بزنید به ترتیب گزینه‌های زیر را خواهید دید:

 

1 – سرچ گوگل: در این قسمت می‌توانید با گفتار هر موضوعی را که دوست دارید جستجو کنید.

 

2- take picture: در اینجا با یک بار ضربه زدن بر روی قسمت لمسی دوربین یک عکس خواهد گرفت.

 

3 – record video: در این قسمت دوربین به فیلمبرداری خواهد پرداخت.

 

4 – get direction: گوگل گلس با استفاده از نقشه مسیر را به شما نشان خواهد داد.

 

5 – پیام‌ها: می‌توانید پیام‌های خود را در این قسمت مشاهده کنید.

 

6 – call: در اینجا می‌توانید با افراد موجود در دفترچه تلفن خودتان که در گوشی موبایل شما وجود دارند تماس بگیرید، اما برای برقراری تماس به طور حتم به گوشی موبایل خودتان نیاز دارید زیرا این دستگاه قابلیت استفاده از سیم کارت را ندارد و تنها می‌توان از آن به عنوان یک هدست که با بلوتوث به گوشی موبایل متصل می‌شود استفاده کرد.

 

7 – video call: اینجا می‌توانید با افراد مختلف تماس ویدئویی برقرار کنید.

 

8 – take a note: این قابلیت در عینک گوگل به اکانت evernote متصل خواهد شد.

 

9 – post update: به شبکه اجتماعی شما وصل می‌شود و فیدهای شما را به روز خواهد کرد.

 

10 – start timer: همانطور که از نام آن مشخص است برای گرفتن زمان استفاده خواهد شد.

 

11 – record recipe: دستور غذایی که دوست دارید را برای شما ذخیره خواهد کرد.

 

12 – battery level: میزان باتری عینک را به شما نشان خواهد داد.

 

13 – show compass: این هم قطب نمای عینک گوگل است، زمانی که آن را فعال می‌کنید با استفاده از چرخاندن سر خودتان می‌توانید جهت قطب شمال و جنوب را بر روی عینک مشاهده کنید.

14 – checkin: اگر با سرویس foursquare آشنایی دارید و از آن استفاده می‌کنید این ویژگی بسیار به کار شما خواهد آمد. با این ویژگی اگر در جایی هستید و دوست دارید دیگر دوستان شما بدانند که شما در این محل هستید می‌توانید با check in کردن به آن‌ها اطلاع دهید که در این مکان هستید.

 

15 – stop watch: برای اندازه گیری زمان و ثبت رکورد از آن استفاده خواهد شد که به طور حتم با آن آشنایی کامل دارید.

 

16 – listen: از این قسمت نیز می‌توانید به گوگل پلی موزیک وصل شده و به موزیک‌های رایگان گوش دهید یا موزیکی که دوست دارید را خریداری کنید.

 

17 – translate: این قابلیت عینک گوگل را بسیار دوست داشتیم زیرا عملکردی متفاوت و جالب داشت. تصور کنید شما یک نوشته و یا کلمه را می‌بینید که معنی آن را نمی‌دانید تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به این قسمت بیایید، بعد از آن دوربین عینک فعال خواهد شد و از کلمه مورد نظر عکس می‌گیرد، سپس معنی آن کلمه را به همان رنگ و خطی که کلمه را می‌بینید به شما نشان می‌دهد. متاسفانه پشتیبانی از زبان فارسی در حال حاضر در این قسمت وجود ندارد و تنها زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، روسی، آلمانی، ایتالیایی و پرتغالی در این قسمت پشتیبانی می‌شوند.

 

18 – star workout: یک برنامه برای ثبت وضعیت جسمانی شما در هنگامی که ورزش می‌کنید، کاری را مشابه برنامه‌های سلامتی که در ساعت سامسونگ می‌بینم انجام خواهد داد.

 

19 – find recipe: با کمک این ویژگی می‌توانید نام غذا را بگویید و دستور پخت غذا را در جلوی چشمان خودتان مشاهده کنید.

 

20 – play game: 5 بازی برای این عینک در حال حاضر وجود دارد، یکی از این بازی‌ها تنیس است که شما با حرکت سر خودتان می‌توانید مسیر توپ را مشخص کنید.

و در آخر nevermind قرار دارد که در هر جایی هستید با گفتن این کلمه به صفحه اصلی منتقل شده و آن وظیفه لغو خواهد شد.

 

برای اتصال به اینترنت دو راه وجود دارد اول اینکه به وایرلس متصل شوید و دوم اینکه با اینترنت گوشی اتصال را برقرار کنید.

 

برای اتصال این عینک به اینترنت مقداری زحمت نیاز است، برای اینکار باید ابتدا از طریق برنامه‌ مخصوصی که روی گوشی خود نصب کرده‌اید و یا از طریق وبسایت گوگل گلس یک QR بارکد بازید که حاوی پسورد وایرلس شبکه شما است، سپس این بارکد را توسط گوگل گلس اسکن کنید تا به اینترنت متصل شوید.

 

image

 

image

 

image

 

نظر جی اس ام

 

این گجت به طور حتم متفاوت ترین گجتی است که در این چند سال اخیر دیده‌ایم، شاید ایده آن چندان جدید نباشد و حتی در فیلم‌های علمی – تخیلی مانند این دستگاه را دیده باشیم، اما به هر حال تبدیل این ایده بزرگ به یک گجت که ریسک بالایی دارد تنها از عهده یک شرکت بیشتر بر نخواهد آمد و آن شرکت به درستی گوگل است. تصور ما این است که این گجت می‌تواند دنیای فناوری را تکان دهد اما برای اینکار گوگل راه درازی را در پیش دارد که با ارائه نکردن این دستگاه به صورت عمومی نشان داد که خودش نیز این موضوع را می‌داند و در پی این است تا ابتدا به صورت کامل تمام مشکلات این گجت را برطرف کرده و سپس به ارائه آن به صورت عمومی اقدام کند. در انتها از آقای علیرضا خدام که در بررسی و فراهم کردن گوگل گلس با تیم همکاری کردند تشکر می کنیم. 

 

نمونه عکس‌های این عینک

 

image

 

image

 

 

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (36 نظر)

معین

۱۳۹۶/۵/۳
من یدونه عینک میخوام کسی سراغ داره

مانی

۱۳۹۵/۳/۳۱
چرا الکی میگه من گرفتم 4500000

مونا

۱۳۹۴/۹/۱۵
ببخشيد ميشه بگيد كجا داره ؟

امیرحسین ربیعی

۱۳۹۴/۶/۱۶
این عینک به ایران آمده و با قیمت 4.5 ملیون است

مهمان

۱۳۹۳/۶/۶
دوستان میشه کم خالی ببندید.جی اس ام گفته فقط افراد معروف که دعوتنامه ی خرید دارن می تونن بخرن.حالا شما می گید همتون دارید.ما این همه افراد معروف و خاکی تو ایران داریم و نمی دونستیم...