خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛پدفون مینی (PadFone Mini)

بررسی تخصصی جی اس ام؛پدفون مینی (PadFone Mini)

جی اس ام: نسخه ارزان و کوچک پدفون‌های بزرگ

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۱۲/۲۶

جی اس ام

 

پدفون مینی نسخه کوچکتر دیوایس‌های پدفون ایسوس مانند پدفون و پدفون اینفینیتی است که در گذشته دیده بودیم. این دیوایس هنوز هم یک طرح غیر معمولی است. منظور ما از غیر معمولی این است که یک گوشی موبایل در دل یک تبلت جای می‌گیرد. اما این نسخه از پدفون به طور حتم معقول تر از نسل‌های قبل است، زیرا قیمت فروش آن باید پایین تر بوده و کاربران بیشتری توان خرید آن را داشته باشند.

 

image

 

image

 

طراحی

 

همانند دیگر پدفون‌ها این دیوایس هم به صورت دو تکه ارائه شده است، و از یک گوشی و یک استیشن که ما آن را تبلت می‌نامیم تشکیل شده است. هر دوی این دیوایس‌ها کیفیت ساخت پندان بالایی ندارند. گوشی موبایل صفحه نمایش 4.3 اینچی دارد که کیفیت آن 540×960 پیکسل است و تراکم پیکسلی 256 پیکسل در اینچ است. صفحه نمایش تبلت 7 اینچ است و کیفیت آن نیز 1280×800 پیکسل است.

 

گوشی این دیوایس یک دستگاه خوش دست است و از پلاستیک ساخته شده به استثنای قسمت پایینی که از جنس فلز است. ایسوس این پدفون را در 5 رنگ ارائه کرده است که این رنگ‌ها عبارتند از مشکی، سفید، زرد، قرمز و آبی.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

درب پشتی گوشی باز می‌شود و به راحتی می‌توانید باتری را از جای خود خارج کنید، و به درگاه دو سیم کارت گوشی دسترسی داشته باشید. اما در هنگام بستن درب باتری باید دقت کنید تا دکمه‌های پاور و ولووم در زیر درب گیر نکنند.

 

image

 

image

 

 

صفحه نمایش

 

به طور حتم نام این تبلت برازنده آن است، زیرا صفحه نمایش آن در مقایسه با نسل‌های قبلی بسیار کوچک است.  اندازه صفحه نمایش گوشی 4.3 اینچ و اندازه صفحه نمایش تبلت 7 اینچ است. جنس صفحه نمایش هر دو دیوایس Super IPS LCD است. تصور ما این است که نور صفحه گوشی از نور پدفون 2 بیشتر است که این امر باعث خواهد شد ما بیشتر این صفحه نمایش را دوست داشته باشیم. در مجموع کیفیت صفحه نمایش از آن چیزی که انتظارش را دازسد بیشتر است و به طور حتم شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

image

 

image

 

image

 

سیستم عامل

 

بر روی دستگاه سیستم عامل اندروید نسخه 4.3 نصب است، که باعث می شود این گوشی - تبلت در رده بروزهای بازار قرار بگیرد. حافظه داخلی دستگاه در حدود 11 گیگابایت است که از این میزان 9.5 گیگابایت در اختیار شما قرار  دارد تا بتوانید از آن استفاده کنید.

 

همچنین رم در دسترس گوشی در حدود 360 مگابایت است که شاید بعد از نصب تعداد زیاد برنامه باعث آزار و کندی دستگاه شود.

 

image

 

image

 

image

 

کارآیی

 

پردازنده این گوشی – تبلت ساخت شرکت کوآلکام و مدل آن MSM8226 است که می‌تواند  در نهایت خود سرعتی برابر 1.4 گیگاهرتز را به همراه داشته باشد. این فرکانس برای یک پردازنده 4 هسته‌ای بسیار مناسب است. ما از عملکرد پردازنده نهایت رضایت را داشتیم به این علت که به راحتی فرامین ما را اجرا کرد و هیچ کندی در آن مشاهده نشد. ما بازی FiFa 2014  را بر روی این دیوایس امتحان کردیم و بدون هیچ مشکلی توانسیتم بازی را اجرا کنیم.

 

یکی از مشکلاتی که در این دیوایس دیدیم این بود که در هنگامی که می‌خواستیم با پینچ زوم تمام صفحات اصلی را ببینیم دیوایس بعد از 5 الی 6 باز تلاش این دستور را اجرا می‌کرد.

 

image

 

مشکل دیگری نیز در این دستگاه دیدیم، زمانی که شما مشغول بازی بر روی گوشی هستید و ناگهان تصمیم بگیرید که با تبلت بازی را انجام بدهید در صورتی که گوشی را در پشت تبلت قرار دهید، بازی Crash خواهد کرد و بسته می‌شود و بر روی صفحه نمایش تبلت مجبور به راه انداختن بازی از ابتدا هستید.

 

image

 

image

 

در هنگام تایپ با صفحه کلید گوشی در زبان فارسی هیچ مشکلی وجود ندارد اما اگر بخواهید با قسمت تبلت دستگاه تایپ فارسی انجام دهید مشکل خودش را به شما نشان می دهد، در اینجا اگر شما کلمه "ی" را نگه دارید تبلت کلمه "س"  را تایپ خواهد کرد که ما متوجه نشدیم این اشکال از صفحه نمایش تبلت است یا از نرم افزار گوشی.

 

image

 

image

 

image

 

دوربین

 

دوربین تنها در قسمت گوشی دستگاه وجود دارد که کاملا منطقی به نظر می‌رسد زیرا مغز اصلی دستگاه گوشی است و قسمت تبلت تنها به عنوان یک نمایشگر عمل می‌کند. دوربین اصلی کیفیت 8 مگاپیکسلی و دوبین دوم کیفیت 2 مگاپیکسلی دارد. فلاش LED برای عکاسی با کیفیت بهتر در نور کم در کنار این دوربین تعبیه شده است.

 

کیفیت دوربین برای یک دیوایس با این سطح قیمت بسیار خوب است، و به طور حتم رضایت شما را به همراه خواهد داشت.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

نظر جی اس ام

 

این دیوایس با قیمتی در حدود 1 میلیون و 300 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود، با این قیمت شاید شما برای خرید گزینه‌های دیگری مانند Galaxy S4 و یا Xperia Z Ultra را در پیش روی خود داشته باشید، اما آیا می‌توانید با این قیمت یک محصول با دو صفحه نمایش را خریداری کنید؟ نظر ما این است که اگر نیاز به خرید یک تبلت و یک گوشی دارید و می‌خواهید همزمان این دو محصول را با هم داشته باشید و مهمتر از آن قصد هزینه کردن زیادی را ندارید خرید این دیوایس بهترین گزینه و بهترین راه حل است زیرا شما دو محصول را هم و به طور همزمان خواهید داشت و در ضمن مبلغ هنگفتی را پرداخت نخواهید کرد.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

علی

۱۳۹۵/۱۲/۲۵
با سلام و سپاس از همه دوستان و با احترام به تمام نظرات و تجارب سروران گرانقدر به عرض می رساند که محصولات ایسوس از بعد طراحی و زیبایی واقعا محشره لیکن یکی از مشکلات عدیده ای که این مدل گوشی داره این هست که بعد از چند وقت استفاده دیگه گوشی با داک همخوان نمیشه و دائما پیام خطا میده اویل فکر می کردم مشکل از نرم افزار های نصبی بوده یا ویروسی شده باشه لیکن استمرار این مشکل باعث شد که کلا گوشی و داک از کار بیفته و حتی با فلش و ترفند های حرفه ای هم بالا نیاید به جهت گارانتی گوشی تعویض و یک گوشی اک بند دیگه گرفتم اما مجددا بعد از یکی دو ماه استفاده دوباره درگیر همان معضل شده و گوشی عملا از کار افتاده و با توجه به همه محاسن محصولات ایسوس خرید این محصول با مشکل فوق غیر قابل توجیه هست.

عباس

۱۳۹۴/۴/۱۵
شک نکنید که گوشی بی کیفیتیه من یک سال دارمش از اول برای هر چیزی یه داستانی داشت الانهم هی داغ میکنه... و داری تو برنامه ها چرخ میزنی خودش ریست میشه.....بسیار بی کیفیته من خیلی از ایسوس ناامید شدم.....

مهمان

۱۳۹۴/۳/۸
سلام . عالیه من الان نزدیک به یک ساله دارم شک نکنید حتما بخرید

مهمان

۱۳۹۴/۳/۴
ااا این مشکلی که شما گفتید از نرم افزاره برای حل این مشکل میتونید کیبورد رو از ایسوس به اندرویدتغییر بدیذ

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۶
من ۴ماه دارم عالیه هر کی یچیزی میگه من عمریه گوشی و لپ تاپ عوض بدل میکنم پولم زیاده عوض میکنم و تمامی مدلا اچ تی سی ال جی بلک بری اپل ایسوس سامسونگ داشتم این یک که پد فون مینی هست عالیه