خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛گلکسی گرند 2

بررسی تخصصی جی اس ام؛گلکسی گرند 2

جی اس ام: نسل دوم گکلسی گرند با صفحه نمایش بهتر و پردازنده قوی تر

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۱۲/۱۸

جی اس ام

 

چه بخواهید، چه نخواهید سال گذشته یکی از پر فروش ترین گوشی‌های سامسونگ گلکسی گرند بود که نام گلکسی را با یک صفحه نمایش بزرگ یدک می‌کشید. این گوشی نسخه بسیار ضعیفی از خانواده گلکسی نوت است که از این خانواده تنها صفحه نمایش بزرگ را به ارث برده است. اما همین صفحه نمایش بزرگ توانست بسیاری از کاربران عادی را که هدف سامسونگ بودند راضی به خرید این گوشی غول پیکر کند. سامسونگ به اهمیت این گوشی پی برده و سال جدید با تولید یک گرند قدرتمندتر و تقریبا با همان قیمت نسل اول به بازار بازگشته است. نام این محصول جدید سامسونگ گلکسی گرند 2 است.

 

image

 

طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی گرند نسخه اصلی، شباهت زیادی به گلکسی اس 3 داشت، اما گلکسی گرند 2 از نظر ظاهر چیزی میان گلکسی اس 4 و گلکسی مگا است. وزن گوشی با نسل قبل تفاوتی ندارد و همان 163 گرم است اما ضخامت گوشی 1 میلمیتر کمتر شده است. جنس بدنه گوشی به صورت کامل از پلاستیک ساخته شده است. سامسونگ برای اینکه افزایش اندازه صفحه نمایش تاثیری در اندازه گوشی نداشته باشد، لبه‌های صفحه نمایش را تا جای ممکن به لبه‌های گوشی نزدیک کرده است.

در مجموع جنس بدنه گوشی بسیار خوب است و نشان نمی‌دهد که شما یک گوشی با قیمت متوسط را در دست گرفته‌اید. لبه‌های گوشی حالت موزائیک دارند که در نور خود را نشان می‌دهند. قاب پشتی گوشی نیز حالت برجسته برجسته داشته و اطراف آن حالت دوخت را مشاهده می‌کنید درست مانند آنچه که در گلکسی نوت 3 می‌بینیم. قاب اطراف گوشی نیز از جنس کروم است.

قاب پشتی به راحتی از جای خود خارج می‌شود و کاربر می‌تواند به دو درگاه سیم کارت و یک درگاه حافظه خارجی و باتری دسترسی پیدا کند. اسپیکر گوشی که در پشت و در کنار دوربین قرار دارد (مانند گلکسی اس 4) در مجموع برای زنگ خوردن صدای خوبی ندارد و نداشتن LED هشدار دهنده عیبی به حساب می‌آید که نداشتن صدای بلند اسپیکر را تکمیل می‌کند.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

صفحه نمایش

سامسونگ از صفحه نمایش با کیفیت‌تری نسبت به گرند نسخه اصلی استفاده کرده است،علاوه افزایش اندازه، کیفیت و تراکم پیکسلی نیز بهبود پیدا کرده‌اند. اما برای کمتر کردن قیمت گوشی سامسونگ هنوز هم مجبور به استفاده از صفحه نمایش TFT بوده است. اما به هر حال کیفیت این صفحه نمایش قابل قبول است و رنگ‌ها در آن به خوبی نشان داده می‌شوند، پیکسل‌های متن و آیکون‌ها با چشم عادی مشخص نیست. به علاوه فرمان پذیری صفحه نمایش نیز خوب است و ما در استفاده از آن مشکلی نداشتیم.

یکی از مشکلات این صفحه نمایش مجهز نبودن به محافظ گوریلا گلس است، به همین خاطر صفحه نمایش برای خط افتادن بسیار مستعد است و بهتر است آن را در کنار کلید در جیب خودتان نگذارید. علاوه بر این سامسونگ برای افزایش خوانایی صفحه نمایش در زیر نور خورشید کار زیادی را انجام نداده است.

 

image

 

image

 

نرم افزار

 

این گوشی با اندروید نسخه 4.3 ارائه شده است، اگرچه به علت تزئین شدن سیستم عامل با رابط کاربری تاچ ویز شما تفاوت چندانی را با نسخه‌های قبلی مشاهده نمی‌کنید. گوشی تعدادی از ویژگی‌های خانواده نوت مانند Multi Window را به ارث برده است (برای کسانی که اطلاعی از این ویژگی ندارند باید بگوییم که با کمک این ویژگی کاربر می‌تواند دو برنامه را همزمان بر روی صفحه نمایش داشته باشد و صفحه نمایش به دو قسمت تقسیم خواهد شد تا این دو برنامه در کنار هم باز باشند).

 

image

 

image

 

image

 

کارآیی

 

در بیشتر موارد با عملکرد گوشی مشکلی نخواهید داشت، گوشی به پردازنده 4 هسته‌ای ساخت شرکت کوآلکام مجهز است، این پردازنده در نهایت عملکرد خودش فرکانسی برابر 1.2 گیگاهرتز خواهد داشت، در کنار این پردازنده یک رم 1.5 گیگابایتی برای انجام ویژگی‌های مولتی تسکینگ قرار دارد. در بنچ مارک‌‌های AnTuTu  و Quadrantاین گوشی توانست نتیجه بسیار بهتری را نسبت به نسل اول به دست بیاورد. در تست‌های ما گوشی به خوبی توانست بازی FiFa 2014 را اجرا کند و در اجرای آن هیچ مشکلی نداشت. حافظه داخلی گوشی نیز 8 گیگابایت و شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه خارجی این حافظه را افزایش دهید.

 

یکی از معایب گوشی این است که از USB On The Go پشتیبانی نمی‌کند، به همین خاطر شما نمی‌توانید حافظه خارجی را به گوشی خودتان متصل کنید.

 

 

image

 

image

 

 

دوربین

 

سامسونگ تصمیم گرفته تا دوربین را ارتقاء ندهد و به نظر ما نیز کار مناسبی انجام داده زیرا دوربین گرند نسخه اصلی به اندازه کافی مناسب بوده و نیازی به استفاده از یک دوربین با کیفیت‌تر نبوده است. رابط کاربری دوربین نیز به اندازه قیمت گوشی مناسب است و ویژگی‌هایی مانند HDR، پانوراما و عکاسی با صدا و ... را در خود دارد. کیفیت دوربین برای یک گوشی با این قیمت بسیار خوب است، در نور کافی دوربین عکس‌های با جزئیات مناسب را تهیه می‌کند اما اگر بر روی عکس مورد نظر زوم کنید این جزئیات نویز دار شده و قابل دیدن نیستند.

 

image

 

image

 

باتری

 

باتری گوشی ظرفیت 2600 میلی آمپری دارد که 500 میلی آمپر از نسل قبلی بیشتر است، این باتری در استفاده معمولی می‌تواند تا 1 روز و نیم و یا 2 روز را پاسخگو باشد و نیاز به شارژ پیدا نکند.

 

image

 

نظر جی اس ام

 

گرند 2 با قیمتی بالاتر از نسل قبلی ارائه شده است که این موضوع نیز دور از انتظار نبود زیرا به هر حال از سخت افزار قوی تر و بهتری در این نسخه استفاده شده است.

پیشنهاد دادن این گوشی به کسی کار زیاد سختی نیست زیرا شما با قیمتی مناسب می‌توانید گوشی با صفحه نمایش بزرگ را خریداری کنید. کسانی که پیش از این گلکسی گرند نسخه اصلی را خریداری کرده‌اند شاید نیاز نباشد که گوشی خود را به این نسخه دوم بروز کرده و برای خرید نسخه جدید خود را به زحمت بیاندازند، اما اگر شخصی به دنبال یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ و کیفیت مناسب است و قیمت زیادی را نمی‌خواهد بابت خرید گوشی پرداخت کند می‌تواند به صورت جدی بر روی این گوشی فکر کرده و آن را به عنوان یک پیشنهاد خوب در نظر داشته باشد.

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (591 نظر)

جوکار

۱۳۹۹/۸/۲۸
من این گوشی رو خیلی وقته که دارم گوشی خوبیه و کم خرجه
من یه بار تاچ ال سی گوشیمو عوض کردم فقط با200 تومن
تازه یه بار گوشیم صفحش ضربه خورد و خط خط رنگی توش افتاد ولی بازم لمسش کار می کرد

جوکار

۱۳۹۹/۸/۲۸
باید بری توی قسمت تنضیمات و توی قسمت شبکه های بیشتر و بعدش بری توی قسمت نام نقطه های دستیابی و در آخر باید خط گوشیتو روی شبکه ثبت کنی

جوکار

۱۳۹۹/۸/۲۸
با هر کابلی که نمیشه باید کابل یو اس بی باشه
وقتی که می خوای گوشیتو به کامپیوتر وصلش کنی باید قفلشو باز کنی

علی

۱۳۹۸/۶/۱
خیر

گوگولی?

۱۳۹۷/۶/۷
سلام بچههامیگم یه گوشی هس قیمتش۶۳۰ گرند۲ بنظرتون بخرمش پشیمون نمیشم؟کیبوردش شکلک داره؟زودشارژتموم نمیکنه؟
دوربینش چجوریاس؟