خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ال جی جی پرو لایت

بررسی تخصصی جی اس ام؛ال جی جی پرو لایت

همان جی پرو مجهز به قلم

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۱۲/۱۷

به نظر می‌آید که ال جی نیز مانند سامسونگ راه افزایش ضریب نفوذ خودش در دنیای موبایلی را پیدا کرده است. این راه تولید نسخه‌های مختلف یک گوشی موبایل با قیمت‌های ارزان تر برای کاربران با سرمایه کمتر است. در آخرین حرکت ال جی نسخه ارزان فبلت خودش را با نام G Pro lite روانه بازار کرد که بر خلاف قیمت پایین به یک قلم نیز تجهیز شده است.

 

در مقایسه با یک پرچمدار مانند G2 این گوشی شاید سطح پایینی داشته باشید اما ذکر این نکته لازم است که این فبلت قصد نشانه رفتن به میانه بازار را دارد و برای کسانی است که می‌خواهند یک گوشی با طراحی مناسب و سیستم عامل خوب را در کنار قیمت پایین داشته باشند.

 

image

 

image

 

طراحی و کیفیت ساخت

 

طراحی گوشی شباهت بسیار زیادی به نسخه اصلی دارد. ما همین انتظار را نیز داریم زیرا این گوشی قرار نیست که از نظر ظاخری چیزی متفاوت از G Pro را ارائه دهد. در جلوی فبلت هیچ دکمه فیزیکی دیده نمی‌شود و تنها در قسمت پایین صفحه نمایش 4 دکمه لمسی وجود دارد که یکی از آن‌ها دکمه تعویض وضعیت سیم کارت‌ها است.

 

اسپیکرهای گوشی در پایین فبلت، دکمه پاور در سمت راست، دکمه کم وزیاد کردن صدا در سمت چپ و در نهایت دکمه QuickMemo نیز در سمت چپ بالای دکمه ولووم قرار دارند. در بالای گوشی نیز یک شکاف را می‌بینید که در اصل جایگاه قلم است.

 

جنس بدنه مانند نسخه اصلی از پلاستیک ساخته شده اما با لمس این بدنه متوجه خواهید شد که چندان جنس مناسبی ندارد و ال جی برای کاهش هزینه چاره‌ای جز این نیز نداشته است. اما آلومینیومی که اطراف این گوشی را فرا گرفته باعث می‌شود که در نگاه اول ظاهر گوشی بسیار خوب و شیک به نظر بیاید.

 

درب پشتی گوشی به راحتی باز می‌شود و اجازه دسترسی کاربر به باتری را می‌دهد، درب باتری بسیار راحت از جای خود خارج می‌شود و این کار با فضایی که در چپ گوشی قرار گرفته انجام خواهد شد.

 

بر خلاف اندازه بزرگ صفحه نمایش در دست گرفتن این گوشی با یک دست و کار کردن با آن بسیار راحت است.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

 

صفحه نمایش

 

صفحه نمایش این فبلت غول پیکر 5.5 اینچ است که کیفیتی 540×960 پیکسلی دارد. اما تراکم پیکسلی برای این صفحه نمایش بزرگ تنها 200 پیکسل در اینچ است و صفحه نمایش به محفظ صفحه گوریلا گلس نیز مجهز نیست تمام این موارد باعث می‌شوند که این فبلت بزرگ در رده میانه بازار قرار بگیرد. با تمام این معایبی که در صفحه نمایش دیده می‌شود اما از دیدن آن خسته نخواهید شد. رنگ سفید و رنگ‌های دیگری که توسط صفحه نمایش تولید می‌شوند از وضوح خوبی برخوردارند اما عمق رنگ مشکی تولید شده توسط این صفحه نمایش به هیچ عنوان در حد مطلوبی نیست. در عین حال کیفیت لمس و پاسخگویی صفحه نمایش به فرامین لمسی بسیار زیاد است و خوانایی آن در زیر نور خورشید نیز در حد متوسط است.

 

image

 

image

 

دوربین

 

G Pro Lite به دوربینی 8 مگاپیکسلی مجهز است که به سنسور BSI (برای افزایش نور عکس گرفته شده با گوشی) تجهیز شده است و دوربین دوم نیز کیفیت 1.3 مگاپیکسلی دارد. رابط کاربری دوربین این گوشی ویژگی‌های بسیار زیادی را از G Pro به ارث برده است. یکی از ویژگی‌های خوب رابط کاربری گرفتن عکس توسط صدا است که اگر شما دوربین را فعال کنید و از کلماتی مانند Cheese، Smile، LG و Kimchi استفاده کنید دوربین به طور خودکار عکس خواهد گرفت.

 

علاوه بر این شما می‌توانید به وسیله دکمه کم و زیاد کردن صدا نیز عکس بگیرید و اینکار در زمانی که در برنامه دوربین قرار دارید انجام خواهد شد.

 

دوربین گوشی در محیط باز به خوبی عمل می‌کند و عکس‌های مناسبی را تهیه می‌کند اما با این حال رنگ عکس‌ها کمی زیاد و غیر طبیعی است، به علاوه در لبه‌های عکس کمی نویز دیده می‌شود و زمانی که بر روی عکس زوم کنید جزئیات به خوبی نمایش داده نمی‌شوند. کیفیت عکس‌ها در محیط بسته و نور کم به هیچ وجه قابل مقایسه با کیفیت در محیط باز نیست و در محیط بسته کیفیت عکس‌ها نا امید کننده است.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

 

قلم

 

شاید شما هم مانند ما تصور کنید که قلم گوشی مانند گوشی‌های نوت سامسونگ است، اما این تصور اشتباه است، سر قلم این گوشی مانند انگشت شما عمل خواهد کرد و در اصل این قلم تنها به عنوان یک وسیله رسانا است که می‌توانید به جای انگشت خودتان از آن استفاده کنید و ویژگی‌های قلم گلکسی نوت خانواده سامسونگ را ندارد.

 

image

 

image

 

image

 

نرم افزار و رابط کاربری

 

درست زمانی که تمام دنیا منتظر دریافت اندروید نسخه 4.4 بر روی گوشی‌های خودشان هستند ال جی این گوشی را با اندروید 4.1 ارائه کرده که بسیار نا امید کننده است، البته ال جی در اینکار یعنی ارائه گوشی‌های جدید با اندروید قدیمی تبحر دارد، در زمان ارائه Optimus G نیز شاهد بودیم که این گوشی با اندروید قدیمی ارائه شد. دارندگان این گوشی تنها کاری که می‌توانند انجام دهند این است که منتظر باشند تا شاید ال جی نسخه بروز شده اندروید را برای این گوشی ارائه کند.

 

image

 

مانند تمام گوشی‌های ال جی بر روی سیستم عامل اندروید این گوشی یک رابط کاربری مخصوص ال جی که Optimus 3.0  نام دارد نصب است. اما باید این نکته را ذکر کنیم که مانند سیستم عامل، رابط کاربری این گوشی نیز قدیمی است و به همین خاطر شاید تعدادی  از ویژگی‌های ال جی جی 2 را در آن نبینیم.

 

دکمه‌های لمسی گوشی مانند سری نکسوس در داخل صفحه نمایش قرار ندارد و شاهد حضور 4 دکمه لمسی در زیر صفحه نمایش هستیم که یکی از آن‌ها برای تعویض سیم کارت‌ها استفاده خواهد شد.

 

image

 

یکی از کارآمدترین قسمت‌های گوشی برنامه QuickMemo است که در نسل‌های قبلی نیز آن را دیده بودیم اما اینبار به علت وجود قلم در این گوشی می‌توان گفت که کارآیی این برنامه چند برابر خواهد شد. این برنامه با فشردن دکمه‌‌ای که در سمت چپ گوشی قرار دارد فعال خواهد شد و در هر جایی از گوشی که باشید با فشردن این دکمه صفحه نمایش شما به یک کاغذ برای یادداشت کردن تبدیل خواهد شد.

 

image

 

از دیگر برنامه‌های کاربردی که در این گوشی دیده می‌شود و در دیگر دیوایس‌های ال جی نیز دیده بودیم  ریموت کنترلی است که در آن وجود دارد و می‌توانید بوسیله آن تمام دستگاه‌های دیجیتالی منزل و محیط کار خود را از طریق گوشی خودتان کنترل کنید.

 

 

باتری

 

باتری گوشی ظرفیت 3140 میلی آمپری دارد که برای گوشی با این اندازه صفحه نمایش مناسب به نظر می‌آید. در استفاده سنگین از گوشی 7 تا 8 ساعت می‌توانید بر روی باتری تکیه کنید اما بعد از گذشت این مدت نیاز به شارژ پیدا خواهید کرد، شاید این میزان پاسخگویی چندان خوب نباشد اما این زمان برای کار سنگین با گوشی است و در استفاده معمولی به هر حال تا  1 روز را می‌توانید بر روی آن حساب کنید.

 

image

 

نظر جی اس ام

 

شاید گوشی در نگاه اول خوب به نظر برسد، اما جنبه‌های منفی در آن دیده می‌شود که انتخاب این گوشی را برای ما مشکل می‌کند، از جمله این مشکلات می‌توان به صفحه نامیش بی کیفیت، پردازنده نه چندان قوی، اندروید نسخه 4.1 و عمر باتری کمتر از رقبا اشاره کرد، اما از نظر کیفیت ساخت در مقایسه با گوشی‌های گلکسی هم رده و هم قیمت خودش بسیار بهتر است.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (57 نظر)

امیر

۱۳۹۴/۹/۱۱
اوفف این گوشییی خیلی خیلی عالیه بهترینه من ی ساله دارمش اندرویدشو 4.4.2کردم روتشم کردم اما این گوشی یزره ام هنگ نمیکنه

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۷
من خیلی وقته که دارمش ازش خیلی راضی هستم و با توجه به قیمتش خیلی خوبه و دوربینش هم نسبت به سامسونگ وسونی های هم رده اش خیلی خیلی بهتره

مهمان

۱۳۹۴/۲/۴
سلام من این گوشی رو دارم اصلا بدرد نمیخوره حافظه داخلی به حافظه کارت انتقال پیدا نمیکنه چندین ماه هر کاری میکنم حافظه ام پر میزنه حیف پول واسه این گوشی بدن

مهمان

۱۳۹۴/۱/۱۱
نسبت به قیمتش کارایش عالیه فط گوشیه بی نامو نشونه اونای که باید بفهمن فهمیدن نظر بنده رو

مهمان

۱۳۹۳/۵/۴
هرکسی داشته هاش در خور لیاقتشه عزیز شمـــــا برو همون glx رو بخر که ارزششو داره =) 2 تا هم بخر یکی کمه.