خانهاخبار
آیپد مینی جدید و آیپد ایر 10.5 اینچی معرفی شدند

آیپد مینی جدید و آیپد ایر 10.5 اینچی معرفی شدند

اپل در سکوت خبری از نسل جدید آیپد مینی و یک آیپد ایر 10.5 اینچی جدید که شباهت زیادی به آیپد پرو دارد رونمایی کرد. این دو دستگاه از تراشه A12 و قلم اپل استفاده می‌کنند.
۱۳۹۷/۱۲/۲۷

اپل امروز در سکوت خبری خط تولید آیپدهای خود را با دو عضو جدید به‌روز کرد. بر این اساس یک آیپد مینی جدید و یک آیپد ایر جدید با نمایشگر ۱۰.۵ اینچی به ویترین تبلت‌های این شرکت اضافه شدند. آیپد ایر باریک‌تر از نسل قبلی است و از تراشه A12 Bionic استفاده می‌کند.

آیپد مینی با همان اندازه ۷.۹ اینچی به بازار می‌آید، اما از تراشه A12 استفاده خواهد کرد. نکته مهم اما این است که هر دو تبلت جدید این شرکت از نسل اول قلم اپل پشتیبانی می‌کنند.

آیپد ایر جدید علاوه بر استفاده از تراشه A12 از نمایشگر True Tone با رزولوشن ۲۲۲۴ در ۱۶۶۸ استفاده می‌کند. این دستگاه از جنبه‌های مختلف می‌تواند وارث آیپد پروی ۱۰.۵ اینچی باشد که تولید آن متوقف شده بود. این آیپد جدید حالا در دو مدل ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی و با رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری فضایی تولید شده است. تفاوت بزرگ این محصول با آیپد پروی مذکور این است که این آیپد جدید در پنل نمایشی خود مجهز به نرخ تازه‌سازی ProMotion 120Hz نیست و بلندگوی چهارگانه ندارد.

اپل در کنار این دستگها یک کیبورد هوشمند هم به فروش می‌رساند. آیپد ایر جدید این شرکت بین آیپد ۳۲۹ دلاری و آیپد پروی ۷۹۹ دلاری قرار می‌گیرد. این تبلت دکمه هوم، تاچ آیدی، جک هدفون و پورت لایتنینگ دارد. نکته اصلی اما استفاده از تراشه A12 است که باعث می‌شود این محصول توان بسیار زیادی داشته باشد. قلم اپل و کیبورد هوشمند مربوطه نیز به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند بهتر از دستگاه خود استفاده کنند.

آیپد ایر ۱۰.۵ اپل نسبت به سایر نسخه‌های قبلی آیپد ایر نازک‌تر و از آیپد ۳۲۹ دلاری سبک‌تر است. این تبلت ۴۵۶ گرم وزن و ۶.۱ میلی متر ضخامت دارد.

image

از آن سو، آیپد مینی هم پیشرفت‌های قابل توجه‌ای نسبت به آیپد مینی سال ۲۰۱۵ داشته است. این محصول علاوه بر تراشه A12 از قلم اپل هم پشتیبانی می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که قابلیت متفاوت و جذاب دیگری داشته باشد. اپل می‌گوید آپدیت iWork در هفته‌های آینده برای این دستگاه اضافه می‌شود تا کاربران بتوانند از قلم خود به روش‌های متنوعی استفاده کنند.

آیپد مینی ۵ در دو مدل ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی و در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری فضایی به بازار می‌آید.

قیمت آیپد مینی برای مدل ۶۴ گیگابایتی از ۳۹۹ دلار و قیمت آیپد ایر برای مدل ۶۴ گیگابایتی از ۴۹۹ دلار شروع می‌شود. این دو دستگاه هم‌اکنون برای خرید در وبسایت اپل در دسترس قرار گرفته‌اند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

جمال

۱۳۹۷/۱۲/۲۷
399 دلار ولی بیاد تو ایران با دلار 30 هزار تومنی قیمتش محاسبه میشه