خانهاخبار
6 پرچمداری که نباید بخرید! (اسفند 96)

6 پرچمداری که نباید بخرید! (اسفند 96)

در این مطلب مشاور خرید 6 پرچمداری که خریدشان، بنا به دلایل متفاوت توصیه نمی‌شود، را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه جی‌اس‌ام باشید.
Invalid Date
image

هنگامی که تصمیم به خرید یک گوشی پرچمدار می‌گیرید در مقایسه با خرید گوشی میان‌رده خیالتان از بسیاری جهات راحت‌تر است، دلیل اصلی آن هم وجود رقیبان کمتر نسبت به گوشی‌های میان‌رده در بازار است. اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که حین خرید پرچمداران باید در نظر گرفت و اولین سوالی که باید به دنبال پاسخ آن بگردید این است: آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید است؟ اگر هم‌اکنون قصد خرید گوشی پرچمدار جدید را دارید، بهتر است قبل از خریدتان نگاهی به گوشی‌های درون این مطلب بیاندازید. در ادامه به شما ۶ پرچمدار از برند‌های سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی، اسنشال و ال‌جی را معرفی خواهیم کرد که خریدشان توصیه نمی‌شود.

+Samsung - Galaxy S8 / Galaxy S8

نسل جدید پرچمدران سامسونگ تنها ظرف چند هفته آینده به صورت رسمی معرفی خواهند شد. با توجه به گران شدن اخیر تمام گوشی‌ها که روی قیمت‌ دو پرچمدار حاضر یعنی Galaxy S8 و Galaxy S8 plus تاثیر گذاشته است، چنانچه عجله‌‌ای برای خریدن گوشی‌ جدیدتان ندارید بهتر است تا اواسط بهار سال آینده (حدود سه ماه دیگر) صبر کنید تا پرچمدار جدید سامسونگ گلکسی اس ۹ یا گلکسی اس ۹ پلاس را خریداری کنید.

image

 

HTC - U11

مدتی پیش نسخه بهبود یافته و جدید پرچمدار اچ‌تی‌سی با نام +U11 وارد بازار کشورمان شده که با اختلاف قیمت کم امکانات بهتری نیز دارد. یو ۱۱ پلاس ظرفیت باتری بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد و از ۳،۰۰ به ۳،۹۳۰ میلی‌آمپر افرایش یافته است که نتیجه آن دوام باتری شاهکار این گوشی است. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با حاشیه کمتر همراه با بهبود کیفیت، ارتقا گواهی نامه ضدآب از IP67 به IP68، دوام باتری بیشتر، بلوتوث نسخه ۵ و طراحی زیبا و خوش‌دست‌تر یو۱۱ پلاس از ویژگی‌های برتر این گوشی نسبت به یو ۱۱ هستند.

image

 

LG - G6

متاسفانه با تصمیم‌گیری‌ ضعیف بخش موبایل مدیران ال‌جی، G6 این گوشی از همان ابتدای ورودش به بازار یک پرچمدار جدید با پردازنده قدیمی یاد می‌شد. برخلاف سری V پرچمداران سری G سال‌های اخیر فروش چندان موفقی را تجربه نکرده است. جی ۶ نیز به تازگی در بازار کشورمان توسط تعداد کمی از فروشندگان به فروش می‌رسد و افزایش قیمت بالایی داشته است. پیشنهاد ما به شما این است تا ورود رسمی V30 به بازار کشورمان به صورت رسمی توسط شرکت مدیاپردازش صبر کنید. 

image

 

Essential - PH-1

برخلاف پیش‌بینی‌های انجام شده گوشی نه تنها اسنشال فون همانند گوشی‌های پیکسل آپدیت‌های جدید سیستم‌عامل اندروید را به روز با کمترین تاخیر دریافت نمی‌کند بلکه از بسیاری از گوشی‌های پرچمدار کمپانی‌های دیگر عقب افتاده است. به طور مثال هم‌‌اکنون پس از ماه‌ها انتشار اندروید ۸.۰ اوریو و نسخه جدید ۸.۱، اسنشال فون هنوز آپدیتی دریافت نکرده است و همچنان صاحبان این گوشی با اندروید ۷.۱.۱ دست و پنجه نرم می‌کنند. لازم به ذکر است این گوشی در بازار کشورمان قیمت بالای دارد و فاقد پشتیبانی و گارانتی رسمی هستند. طراحی اسنشال فون نیز چندان جالب نیست، اگر قسمت پایین صفحه‌نمایش بدون حاشیه بود جلوه‌ زیباتری پیدا می‌کرد. 

image

 

Sony - Xperia XZ Premium

 نسل جدید پرچمدار سونی با نام‌های احتمالی XZ Premium 2, XZ1 Premium یا XZ Pro طی هفته‌های آینده به صورت رسمی معرفی خواهند شد و احتمالا با تاخیر کمتری نسبت به سال پیش طی چند ماه دیگر روانه بازار شوند. ایکس زد پریمیوم قیمت نسبتا بالایی دارد و طراحی آن بسیار خسته کننده و قدیمی به نظر می‌رسد. مهم‌ترین عیب پرچمدار اکنون سونی حاشیه‌های زیاد بالا و پایین صفحه‌نمایش است که در نگاه اول کاربر را مجتنب از خرید می‌کند.در مجموع ایکس زد پریمیوم نیز از آن دسته پرچمدارانی است که خریدش را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

image

 


شاید پرچمداران +Galaxy S8/S8، ال‌جی G6 و XZ Premium اکنون کمی و کاستی نداشته باشند و انتخاب خوبی به نظر برسند، اما دلیل توصیه به نخریدن آنها این است که به‌زودی نسل جدیدشان به بازار می‌آید و ممکن است با دیدن آنها از خرید خود دلسرد شوید. شایان ذکر است پس از جا افتادن پرچمداران جدید در بازار و به ثبات رسیدن قیمتشان، از قیمت پرچمداران قبلی نیز کاسته می‌شود؛ پس اگر قصد خرید آخرین و جدیدترین پرچمداران را ندارید، باز هم بهتر است صبر کنید. نسل جدید یو ۱۱ نیز طی هفته‌های اخیر نیز به بازار آمده و هم‌اکنون قابل خرید است. اسنشال فون هم دلایل خاص خودش را دارد و برای یک کاربر ایرانی گوشی مقرون به صرفه و مناسبی نیست.

 

نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (30 نظر)

Alireza.G

۱۳۹۶/۱۲/۷
سلام. من با نخریدن اس ۸واس۸ پلاس و htc u11و سونی موافقم اما اسنشنال فون :
اولا که طراحی کاملا مناسبی داره و شاید بعضی دوست نداشته باشن و نوشتن نظر شخصی در مشاوره دادن یا نقد و بررسی بنظرم زیاد خوب نیست.
اما گارانتی:
بسیاری از شرکت های نوپا مثل شیائومی و اوپو و... گارانتی خوبی در ایران ندارند و بسیاریشون حتی گارانتی نمیشن .اما فروش خوبی دارن.
بروزرسانی اندروید بالاخره براش منتشر میشه و باید صبور باشیم
باتشکر

پرهام

۱۳۹۶/۱۲/۷
جالب هستش این مدل نخرید ها فانتزیه اصلا کاری ندارم من به شخصه با سونی راحتم یک نفر سامسونگ یا اپل دوست داره میخره انشاالله هم باهاش حسابی روحش عوض بشه و دوسش داشته باشه چه از برند محبوبش چه هرچه داردو ندارد.اما من به شخصه معتقدم هرکی هرچی دوست داره بگیره این مدل مقالات که مثلا الان میگید طراحی xzpremium خسته کنندست پس سامسونگ دارا هم بگن ادج خسته کننده شده؟؟؟یا اپل دوستا هم بگن چون پول x نداریم خسته کننده شده سری 7؟؟؟؟
الان همه عین هم بشن و فقط مردم برن دنبال اینکه اسم سامسونگ یا اپل یا سونی خورده مشکل مردم جهان از نظر نخریدن به دلیل طراحی حل میشه؟؟؟این چه مدل مقاله ای هست آخه الان s9 شبیه s8 چون شد اما طرف مجبوره گرون تر بخره انتخاب خوبیه، ولی دیگه طراحیش با قبلی یکی نیست خیلیییییییییی فرق کرده درسته؟؟؟
چه فرقی میکنن پس توو طراحی کلیشون باهم چهطور اینجا گرونتر میشه مهم نیست برای جیب طرف اما مثلا طراحی سونیه شبیه قبلیه میشه نخرید!!!
نمیگم سامسونگرو نخریدا بازم تاکید میکنم سبیقه و جیب طرف مهمه یک نفر که جیبش قد اس 8 هستش لذت دست گرفتن اس 8 زیاد فرقی نمیکنه با اس 9 با این مقاله جیب خودتون رو خالی نکنید پردازنده و دوربین تغییر میکنه اما اینکه یک گوشی طراحیش تکراری شده میگید نخرید ی گوشی دیگرو اینطوری میگین جای اس 8 اس 9 بخرید چیزی به ذهن من نمیرسه جز اینکه بازم موضوع پورسانت اون سامسونگ هست که بهتره!!!
در کلا هرکی هر چی دوست داره مبارکش دوست داره پولشم اونقدر میرسه انشاالله لذتش رو ببره کیفیت همشونم خوبه الان چون پردازندشون همه دیگه یک دست شده رم ی کم فرق داره کلا همشونم کارو خوب راه میندازه با این نفی های عجیب ذهن همه فقط سر نام برنده که بهم میریزه این مقاله خدایی هیچ ملاک درستی نبود!!!

مانی

۱۳۹۶/۱۲/۷
کلا گوشی پرچمدار نخریم تا جدیداش بیاد ، فکر کنم منظورتون این بود :D

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۶
اونوقت مگه در امد ها تو ایران به 4 تومن میرسه داداش من این تعریف شما مال وقتی هست که تو کشور 2 ضرب در 2 بشه 4 نه الان که ..... اینجا ایرانه یادت باشه ثروت درست تقسیم نمیشه

فرشاد

۱۳۹۶/۱۲/۶
همه دارن کاااملا سلیقه ای نظر میدن و طبق چیزی که دستشونه ، خب هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه واضحه که همه از گجتی که دارن دفاع میکنن اما دوستان این مه میگید دلار و ارزو این چیزا کشور ما بده کاملا درسته و هیچ کدوم ازینا انقدر نمی ارزه اما من داشتم ۱ مجله خارجی میخوندم که اطلاع رسانی کرده بود نهایت تا پایان سال ۲۰۱۸ دیگه شما گوشیه خوب زیر ۱۰۰۰ دلار یا ایرانی بگم گوشیه خوبی نمیتونی زیر ۴ میلیون بخری و این دیگه گرونی حساب نمیشه عرف میشه که گوشی خوب میخوای باااید انقدر پول بدید ، الان فکر نکنید ایفون ۱۰ که قیمتش ۱۲۰۰ دلاره تو خارج کم پولیه و هرکسی بخواد با پول تو جیبیش میخره ، درسته در حد اینجا گرون نیست اما خب همچین ارزونم نیست ، حرفی که زدم میتونید با مقایسه سامسونگ بهش پی ببرید ، وقتی ایفون ۱۰ رونمایی شد مگه سامسونگ مسخره نکرد که ۱۲۰۰ دلار چخبرههه گجت نباید این قیمتش باشه؟؟؟ الان اس ۹ که داره میاد حدود ۱۱۰۰ دلار پولشه !!! خب این نشون دهنده اینه که اگه دیگه بخوای گوشی خوب بخری کاملا عادیه که حداقل باید ۴ میلیون هزینه کنی!!! پس اگه نمیخوایم باید بریم سراغ سری جی یا سی یا ای سامسونگ و یا هواوی یا سری قدیمیای ایفون !!! گرونی داره عادی میشه چون داریم میریم جلو :)