خانهاخبار
14 مورد از ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط سال 2017

14 مورد از ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط سال 2017

در این مقاله قصد داریم 14 مورد از سدان‌های متوسط و بزرگ سایز سال 2017 را معرفی کنیم که بالاترین امتیازات را در آزمون‌های ایمنی کسب کرده‌اند.
۱۳۹۶/۷/۱۹

بسیاری از ما به هنگام خرید یک خودرو خانوادگی به این موضوع می‌اندیشیم که خودرو مورد نظر تا چه اندازه ایمن است و در زمان تصادف احتمالی، به چه شکلی از محافظت خواهد کرد. اما در سال‌های اخیر ایمنی خودروها به تکنولوژی و سیستم‌های امنیتی گره خورده که در قدم اول، به راننده کمک می‌کنند که مانع تصادف شود.

شاید یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های موجود در خودروهای جدید، سیستم پیشگیری از تصادف است که با نام ترمز خودکار یا ترمز اضطراری هم شناخته می‌شود. این سیستم می‌تواند خودرو را یک قدم به سوی رانندگی خودکار نزدیک کند. روش کار آن هم به این ترتیب است که اگر خودرو با سرعت زیادی به در حال نزدیک شدن به یک شی و یا یک خودروی دیگر باشد (البته در برخی خودروها، این سیستم توانایی تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه سواران را هم دارد)، مانع را تشخیص می‌دهد و با ایجاد یک صدا به راننده هشدار خواهد داد. اگر راننده اقدام به ترمز نکند، خود سیستم ترمز خودرو را با بیشترین قدرت فعال می‌کند تا از برخورد جلوگیری به عمل آورد.

image

استفاده از این سیستم روزبه‌روز بیشتر می‌شود و در خودروهای بیشتری شاهد حضور آن هستیم اما معمولا این ویژگی، در تریم‌های سطح بالا و به عنوان یک آپشن خاص عرضه می‌شود. البته بر اساس آزمایش‌های موسسه IIHS، همه این سیستم‌ها کارایی کافی را ندارند و نمی‌توانند به خوبی مانع از ایجاد حوادث شوند.

ما از اطلاعات موسسه IIHS استفاده کردیم تا بهترین خودروهای سدان متوسط و بزرگ سایز سال 2017 را از نظر عملکرد ایمنی بشناسیم. این خودروها نه تنها در 5 آزمون مختلف IIHS بهترین نمره‌ها را کسب کرده‌اند، بلکه در پیشگیری از تصادف و برخورد هم نتایج قابل قبولی را بر جای گذاشته‌اند. این بدین معنی است که آنها قادر هستند از تصادف جلوگیری کنند و یا به شکل پایدار سرعت را پیش از تصادف کاهش دهد. این آزمون در دو سرعت متفاوت 19 و 40 کیلومتر بر ساعت صورت گرفته. البته این در حالتی اتفاق می‌افتد که سیستم کاملا مجهز باشد. در توضیحات هر خودرو، قیمت و برخی ویژگی‌های لازم را برخواهیم شمرد.

1. بیوک لاکراس

image

لاکراس محصول زیبا و جادار بیوک است که به سیستم ترمز خودکار و حجم انبوهی از ویژگی‌های ایمنی دیگر مجهز شده است اما این تکنولوژی‌ها تنها با پکیج Driver Confidence II عرضه می‌شود که در تریم‌های بالا در دسترس است. لاکراس در تریم لوکس قیمتی معادل 44350 دلار دارد. موتور به کار رفته در آن 3.6 لیتری 6 سیلندر است که 310 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و این نیرو را به وسیله جعبه دنده خودکار به هر چهار چرخ می‌فرستد.

2. شورولت مالیبو

image

سدان سایز متوسط شورولت در مدل Premier و پکیج Driver Confidence II سیستم ترمز خودکار در سرعت بالا را ارائه می‌دهد. قیمت نسخه Premier معادل 34040 دلار است. برای این نسخه موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو عرضه شده که 250 اسب بخار قدرت دارد و نیرو را از طریق جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

3. کرایسلر 200

image

کرایسلر 200 مدل 2017 مدتی قبل از خط تولید خارج شد اما پیدا کردن نسخه‌های تمیز و کم کارکرد آن کار دشواری نیست. در نسخه پلاتینوم کرایسلر 200، پکیجی عرضه می‌شود که مجموعه‌ای از امکانات ایمنی را ارائه می‌دهد. در این پکیج، یک سیستم هشدار برخورد از جلو در همه سرعت‌ها و یک سیستم ترمز اضطراری فعال عرضه می‌شود. نسخه پلاتینوم قیمتی معادل 32880 دلار دارد و از موتور 3.6 لیتری 6 سیلندر بهره می‌برد. این موتور قدرتی معادل 295 اسب بخار تولید می‌کند که با جعبه دنده خودکار به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

4. فورد فیوژن

image

در اینجا یک سدان سایز متوسط دیگر داریم که از سیستم دستیار جلوگیری از تصادف و تشخیص عابر پیاده مجهز است. البته باز هم این سیستم‌ها تنها در مدل بالا رده تیتانیوم عرضه می‌شود و بخشی از پکیج کروز کنترل فعال فیوژن هستند. ارزان‌ترین نسخه‌ای که چنین ویژگی‌هایی را عرضه می‌کند، مدل تیتانیوم است که قیمتی برابر با 33940 دلار دارد. در این نسخه موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر به کار رفته که 240 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و آن را با جعبه دنده خودکار به هر چهار چرخ می‌فرستد. البته برای نسخه‌های بالاتر موتور 2.7 لیتری 6 سیلندر هم وجود دارد که قدرتی معادل 325 اسب بخار تولید می‌کند.

5. هوندا آکورد

image

مدل‌های کوپه و سدان این سایز متوسط سال 2017 (مدل 2018 هم به زودی عرضه می‌شود) ساخت هوندا، می‌تواند به سیستم ترمز خودکار مجهز شوند. البته این سیستم بخشی از پکیج Honda Sensing است (که در مدل‌های تورینگ به صورت استاندارد وجود دارد). نسخه تورینگ برچسب قیمت 25130 دلاری دارد و موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر موجود در آن، 185 اسب بخار قدرت دارد که از طریق جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. البته با پرداخت پول بیشتر می‌توانید 3.5 لیتری 6 سیلندر با 278 اسب بخار قدرت و حتی جعبه دنده دستی را هم سفارش دهید.

6. هیوندای سوناتا

image

نسخه‌های 2017 و 2018 این سدان سایز متوسط زیبای هیوندای، می‌توانند به سیستم ترمز خودکار مجهز شوند که بخشی از پکیج Ultimate محسوب می‌شود. این پکیج برای نسخه لیمیتد 2.0T عرضه می‌شود که موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو دارد. این موتور قدرتی معادل 245 اسب بخار تولید می‌کند و این قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

7. کیا کادنزا

image

سه تریم مختلف برای کیا کادنزا قابل انتخاب است. دو تریم از آنها تکنولوژی و لیمیتد نام دارد که به سیستم ترمز اضطراری خودکار کیا مجهز شده‌اند. تنها یک موتور برای کادنزا عرضه شده که 3.3 لیتر حجم و 6 سیلندر دارد. این موتور قدرت نسبتا خوب 290 اسب بخار تولید می‌کند که به وسیله جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. قیمت تریم تکنولوژی 39890 دلار و قیمت تریم لیمیتد 45290 دلار است.

8. کیا اپتیما

image

طراحی «ایمن‌ترین خودرو» اپتیما باعث شده که این خودرو به یک سدان سایز متوسط ایمن تبدیل شود. نسخه‌هایی که از ماه مارس 2017 به بعد از اپتیما ساخته شده به سیستم ترمز خودکار اضطراری مجهز شده‌اند. این سیستم جزئی از پکیج پریمیوم تکنولوژی کیا است که در مدل‌ SX قابل انتخاب است. همچنین این پکیج در تریم SX لیمیتد به صورت استاندارد وجود دارد. قیمت نسخه SX معادل 31395 دلار و قیمت نسخه SX لیمیتد معادل 36985 دلار است. هر دو این نسخه‌ها از موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو بهره می‌برند که 245 اسب بخار قدرت دارد. وظیفه انتقال این قدرت بر عهده جعبه دنده خودکار و به چرخ‌های جلو است.

9. مزدا 6

image

 

مزدا 6 را می‌توان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های چند سال اخیر دانست. این سدان خانوادگی و اسپرت، ایمن‌ترین در کلاس خود محسوب می‌شود. برای این سدان تنها در تریم گرند تورینگ سیستم ترمز هوشمند مزدا عرضه می‌شود. قیمت این تریم 31530 دلار است و از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد. این موتور قدرت 184 اسب بخاری خود را به وسیله جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

10. نیسان آلتیما

image

آلتیما هم یک سدان سایز متوسط دیگر است که در این لیست حضور دارد. این خودرو تنها در مدل بالا (ورژن SL) می‌تواند به سیستم خودکار مجهز شود. یک پکیج تکنولوژی برای این تریم در دسترس است که سیستم ترمز اضطراری بخشی از آن است. این تریم قیمتی معادل 34395 دلار دارد که از یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر بهره می‌برد. این موتور قادر است 270 اسب بخار قدرت تولید کند و آن را از طریق جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو منتقل کند.

11. نیسان ماکسیما

image

درست است که ماکسیما یک سدان است اما به جرات می‌توان گفت که یکی از اسپرت‌ترین خودروهای حاضر در این کلاس محسوب می‌شود. چهره خشن این خودرو، شما را مسحور خود خواهد کرد. این نیسان، در تمام نسخه‌ها به سیستم ترمز اضطراری مجهز است. همه نسخه‌ها از موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر بهره می‌برند که قدرت 300 اسب بخاری دارد. این قدرت به وسیله جعبه دنده خودکار به سمت چرخ‌های جلو حرکت می‌کند.

12. سوبارو لگاسی

image

لگاسی سدان سایز متوسط ژاپنی ساخت سوبارو است. برای مدل‌های لیمیتد و پریمیوم یک پکیج EyeSight عرضه می‌شود که سیستم ترمز پیشگیری از تصادف، در آن وجود دارد. نسخه پریمیوم آن 25155 دلار قیمت خورده و موتور 2.5 لیتری 4 سیلندری را با خود به همراه دارد که 175 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین نسخه لیمیتد دارای دو نسخه است؛ یکی با همان موتور 2.5 لیتری و 29955 دلار قیمت و دیگری با موتور 3.6 لیتری 6 سیلندر و 32805 دلار قیمت. این موتور 256 اسب بخار قدرت دارد. همه نسخه‌ها از جعبه دنده خودکار بهره می‌برند که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

13. سوبارو اوتبک

image

همانند سوبارو لگاسی، مدل اوتبک هم می‌تواند در نسخه‌های پریمیوم و لیمیتد به سیستم ترمز پیشگیری از تصادف مجهز شده است. این ویژگی در پکیج EyeSight موجود است (البته در مدل‌های تورینگ به صورت استاندارد عرضه می‌شود). موتورهای عرضه شده برای اوتبک هم همانند لگاسی است؛ موتور 2.5 لیتری 175 اسب بخاری و موتور 3.6 لیتری 256 اسب بخاری. قیمت ارزان‌ترین نسخه بهره مند از ویژگی ترمز اضطراری، 30565 دلار است.

14. تویوتا آوالون

image

آوالون، لوکس‌ترین سدان ساخت تویوتا است و بزرگ‌ترین آنها هم محسوب می‌شود. سیستم ترمز اضطراری به صورت استاندارد برای تمام نسخه‌های این خودرو عرضه می‌شود. برای سدان تویوتا دو موتور مختلف قابل انتخاب است. یکی با 2.5 لیتر حجم، 4 سیلندر و 200 اسب بخار قدرت و دیگری با 3.5 لیتر حجم، 6 سیلندر و 268 اسب بخار قدرت. تمامی نسخه‌ها مجهز به جعبه دنده خودکار و دیفرانسیل جلو هستند. قیمت پایه آوالون 34195 دلار است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

میلاد

۱۳۹۶/۷/۲۰
یه نگاه دقیق تر به ماشین شماره 9 بندازین

رضا

۱۳۹۶/۷/۲۰
برا مزدا6 عکس سوبارو گذاشتین

هادی

۱۳۹۶/۷/۱۹
پراید ایمن ترین سدان جهان مجهز به کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان با موتور پرقدرت 1300 سی سی و توان خارق العاده 60 اسب بخار و قیمت پایه 5000 دلار !!!

roohi

۱۳۹۶/۷/۱۹
عکس عشقم مزدا 6 رو اشتباه سوبارو گذاشتین

mehiyaw

۱۳۹۶/۷/۱۹
اگه قانون محدودیت حجم موتور صحت داشت ، نمایندگی نیسان اولین کاری که میکرد این بود که ماکسیما میاورد - اون موقع بود که دیگه هیشکی روی هیوندا و کیا رو نگاه نمیکرد - آلتیما خودشم چیزی کم نداره واقعا - بعد عرض شود که ، کاش به جای فورد فیوژن ، فورد تاووروس و به جای شورلت مالیبو ، ایمپالا قرار داشته میشد ، چون تقریبا میشه گفت سدان بزرگتر و ایمن ترن نبست به این دوتا