خانهاخبار
جزییات بیشتر از سنسورها و پنل جلویی آیفون 8

جزییات بیشتر از سنسورها و پنل جلویی آیفون 8

به تازگی اطلاعات بیشتری از سنسورهای 3D آیفون 8 منتشر شده و این‌طور که پیش‌بینی می‌شود قرار است تمامی مدل‌های آیفون 8 با پنل جلویی مشکی رنگ عرضه شود.
۱۳۹۶/۶/۱۹

در حالی که تنها دو روز به برگزاری رویداد بزرگ اپل باقی مانده، مینگ-چی کو، تحلیلگر ارشد موسسه KGI Securities طی یادداشتی دست به انتشار جزییات بیشتری از سنسورهای 3D آیفون 8، رنگ‌های احتمالی این گوشی و سایر موارد زده است.

کو می‌گوید که قسمت بالایی نمایشگر آیفون 8 که با نام Notch شناخته می‌شود، دارای یک سنسور مجاورت، یک سنسور نور محیط، یک دوربین، یک فرستنده و یک گیرنده نوری ساخت‌یافته خواهد بود. دو سنسور آخر همان چیزهایی هستند که قرار است رنگ و لعابی تازه به نسل جدید آیفون بدهند.

image

فرستنده نوری ساختیافته از 6 ماژول متفاوت تشکیل شده که توسط 10 تامین کننده ساخته می‌شوند. این ماژول‌ها شامل یک افزاره هم‌ترازی فعال، اجزای اپتیکی در سطح ویفر، عناصر اپتیکی دیفرکتیو، VCSEL و یک ویفر اپیتاکسیال (یک ویفر نیمه هادی که با رشد اپیتاکسیال یا برآرایی ساخته می‌شود) است. گیرنده نور ساخت یافته هم دارای 4 ماژول است که 6 تامین کننده مختلف کار ساخت آن را بر عهده دارند. این ماژول‌ها از این قرارند: یک لنز IR، فیلتر، CIS و یک سنسور عکاسی CMOS با وضوح 1.4 مگاپیکسل.

پیچیدگی این سنسورها و تعداد انگشت شمار تامین کنندگانی که کار ساخت این سنسورها را بر عهده دارند، باعث شده که «کو» در یادداشت خود در مورد کمبود احتمالی آن‌ها در خط تولید آیفون اظهار نگرانی کند.

اپل برای پنهان کردن هرچه بیشتر Notch در چهره آیفون 8، در تمامی رنگ‌های این گوشی پرچم‌دار از پنل شیشه‌ای جلویی مشکی رنگ استفاده خواهد کرد. این تصمیم بسیار منطقی به نظر می‌رسد، چرا که اگر قرار باشد رنگ پنل جلویی سفید باشد، تمامی سنسورهای پنهان شده در Notch به سادگی قابل رویت خواهند بود و این برای آیفون 8 که می‌خواهد فاقد هرگونه عنصر اضافی در چهره خود باشد، چندان خوشایند نیست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حمید

۱۳۹۶/۶/۱۹
مگه هواپیمای بوینگه که همه براش صف برداشتن ذولفقارستان جان

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۶/۱۹
از الان صنفِ پزشک، وکیل، اتحادیه طلافروشان، سنگر گچ ساوه و ... برای آیفون۸ خیز برداشتن