خانهاخبار
نگاهی دقیق‌تر به لپ‌تاپ سرفیس؛ زیبای خفته مایکروسافت

نگاهی دقیق‌تر به لپ‌تاپ سرفیس؛ زیبای خفته مایکروسافت

لپ‌تاپ سرفیس را می‌توان یکی از زیباترین و کاربردی‌ترین محصولات ویندوزی بازار در دسته کامپیوترهای همراه دانست. این محصول با قیمتی مناسب و سخت‌افزاری استثنایی یکی از رقبای اصلی مک‌بوک‌های اپل محسوب می‌شود.
۱۳۹۶/۲/۱۵

سرانجام پس از مدت‌های انتظار، کمپانی مایکروسافت از جدیدترین محصول خود بانام «لپ‌تاپ سرفیس» رونمایی کرد. این محصول با ترکیبی خارق‌العاده از قیمت و سخت‌افزار می‌تواند بازار مک‌بوک‌های اپل را با خطری جدی روبرو کند. طراحی این لپ‌تاپ به‌گونه‌ای است که در نگاه اول، هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند. از مزیت‌های لپ‌تاپ سرفیس این است که به دلیل استفاده از آلومینیوم در طراحی، نسبت به سرفیس بوک سبک‌تر شده است و مایکروسافت برای راضی نگه‌داشتن تمامی مشتریان، پیکربندی‌های مختلفی از سخت‌افزار را برای این محصول در نظر گرفته است.

اولین نکته در مورد لپ‌تاپ سرفیس این است که می‌توانید آن را با یک دست بازکنید. شاید این قابلیت چندان جالب‌توجه نباشد، اما اگر به طراحی نامناسب بسیاری از لپ‌تاپ‌های امروزی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که امکان باز کردن لپ‌تاپ با یک دست می‌تواند کاربردی باشد. بعد از باز کردن لپ‌تاپ، با صفحه‌کلید مواجه می‌شوید. Panos Panay، مدیر بخش دیوایس‌های مایکروسافت، در مراسم رونمایی از لپ‌تاپ سرفیس گفت که کیبورد این محصول احساس گرمی را به کاربران منتقل می‌کند. کیبورد لپ‌تاپ سرفیس در نهایت زیبایی و کاربردپذیری طراحی‌شده و تایپ کردن با آن نیز بسیار لذت‌بخش است.

همان‌طور که گفتم، مایکروسافت پیکربندی‌های مختلفی از سخت‌افزار را برای این محصول در نظر گرفته است. نسخه پایه لپ‌تاپ سرفیس که 999 دلار نیز قیمت دارد، با آخرین نسل از پردازنده Core i5، 4 گیگابایت رم و 128 گیگ حافظه SSD روانه بازار می‌شود. در این لپ‌تاپ، مایکروسافت از یک نمایشگر 13.5 اینچی PixelSense استفاده کرده است که می‌تواند رزلویشن 2256 در 1504 پیکسل را ارائه دهد. این نمایشگر همچنین از سرفیس‌پن و لمس نیز پشتیبانی می‌کند. نسبت تصویری نمایشگر لپ‌تاپ سرفیس با محصولاتی مانند سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک برابر است و نسبت 3:2 برای آن در نظر گرفته شده است. طراحی خاص نمایشگر در کنار تغییر محل‌قرارگیری آنتن‌های وای‌فای و بلوتوث، در ابتدا این حس را به شما منتقل می‌کند که نمایشگر به کیبورد لپ‌تاپ چسبیده است.

اما به عقیده ما این تغییر مکان آنتن‌های وای‌فای و بلوتوث به‌درستی انجام نشده است؛ به‌گونه‌ای که در هر طرف از لپ‌تاپ سرفیس، این آنتن‌ها قرار گرفته‌اند و حسی همانند آیفون 7 را به کاربر منتقل می‌کنند. در سمت راست محصول، یک کانکتور برای شارژ و اتصال داک‌های مختلف تعبیه‌شده است و در سمت چپ نیز یک پورت معمولی USB، پورت mini Display و جک هدفون یافت می‌شود. ردموندی‌ها به دلایلی، از استفاده از پورت USB-C در لپ‌تاپ سرفیس سر باز زده‌اند و در این حالی است که امروزه اکثر لپ‌تاپ‌های بالا رده بازار از این پورت بهره می‌برند.

image

اما در مورد باتری، مایکروسافت ادعای عجیبی را مطرح کرده است. این کمپانی ادعا می‌کند که باتری لپ‌تاپ سرفیس می‌تواند 14.5 ساعت شارژ در خود نگه دارد که اگر ادعای مایکروسافت صحت داشته باشد، مک‌بوک ایر اپل یک پله پایین‌تر از رقیب مایکروسافتی خود قرار خواهد گرفت. البته تنها راه برای سنجش میزان عمر باتری هر محصولی این است که آن را در دنیای واقعی بیازماییم. در مورد سیستم‌عامل لپ‌تاپ سرفیس نیز باید بگوییم که مایکروسافت نسخه جدیدی از ویندوز 10، موسوم به «Windows 10 S» را برای محصول جدید خود در نظر گرفته است.

این سیستم‌عامل فقط از اپلیکیشن‌های درون ویندوز استور پشتیبانی می‌کند و کاربران نمی‌توانند به‌صورت آزاد نرم‌افزاری را روی لپ‌تاپ نصب کنند. برای مثال، اگر می‌خواهید از مرورگر کروم در لپ‌تاپ سرفیس استفاده کنید، باید منتظر بمانید تا این مرورگر در ویندوز استور قرار بگیرد. البته راه دیگری نیز وجود دارد و آن این است که مبلغ 49 دلار برای آپگرید ویندوز به Windows 10 Pro بپردازید تا بتوانید به‌صورت آزاد از نرم‌افزارهای دلخواه استفاده کنید.

image

اتخاذ چنین محدودیت‌هایی شاید بسیاری از افراد، ازجمله خود من، را در خرید لپ‌تاپ‌های سرفیس مردد کند. البته مایکروسافت طرح‌های تشویقی مانند استفاده رایگان از سیستم‌عامل تا پایان سال و یک نسخه رایگان از آفیس 365 را نیز مدنظر قرار داده است.

اما فارغ از محدودیت‌های سیستم‌عامل، به‌شخصه طراحی لپ‌تاپ سرفیس را ستایش می‌کنم. این محصول می‌تواند در نگاه اول، دل هر خریداری را به تپش درآورد و او را به خرید مجاب کند. مایکروسافت هیچ کار به خصوصی را در این محصول انجام نداده است، اما مشخص است که این کمپانی با یک شناخت دقیق از بازار، توانسته است محصولی را عرضه کند که در عین قیمت مناسب، تمامی نیازهای طیف‌های مختلف را مرتفع می‌سازد. کیبورد، ترک‌پد و نمایشگر با کیفیت نیز ازجمله دیگر مواردی هستند که لپ‌تاپ سرفیس را دل‌پذیرتر کرده‌اند. ما در جی اس ام بی‌صبرانه منتظر ورود این محصول به بازار ایران و نقد و بررسی آن هستیم.

نظر شما در مورد لپ‌تاپ سرفیس چیست؟ آیا قصدی برای خرید آن دارید؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ali

۱۳۹۶/۲/۱۶
با این قیمت و سخت افزار اصلا به صرفه نیست خریدنش در حالیکه شما میتونین با این قیمت znbook و znbook pro ایسوس بخرین که مدل معمولی خیلی نازک تر از و قوی تر از این مایکروسافته و نسخه یpro خیییلی قویتر (cpu 6700hq & gpu gtx 960 4g) و دارای صفحه لمسی و 4k هست که تقریبا همین قیمت هست...4/5 میلیون ....

بنیامین

۱۳۹۶/۲/۱۶
پولم برسه حتما می خرم ولی همون قیمت پایه هم فعلا آرزوی دور دستی هست 1000 $ با احتساب سود فروشنده و گمرک و مالیات و... فراتر از 4 میلیون تومان خواهد بود

MohamadAlia

۱۳۹۶/۲/۱۵
چرا وبسایتتون http شده؟؟؟
هروقت میام مرورگر پیغام امنیتی میده