خانهاخبار
جدیدترین سنسور سونی در دوربین Oppo R9s

جدیدترین سنسور سونی در دوربین Oppo R9s

اوپو دعوتنامه مراسم معرفی جدیدترین گوشی هوشمندش را ارسال کرده است. اوپو آر 9 اس قرار است گوشی میان‌رده سطح بالا با دوربینی قدرتمند باشد.
۱۳۹۵/۷/۱۹
image

اوپو شاید در کشور ما به اندازه هوآوی و شیائومی مشهور نباشد، اما در کشور چین یکی از برترین و موفق‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند است. این شرکت دعوتنامه مراسم معرفی از جدیدترین گوشی هوشمندش، Oppo R9s، را ارسال کرده است. این مراسم در تاریخ 28 مهر و در شهر شانگهای چین برگزار می‌شود. البته به لطف تصاویر افشاشده و همچنین تبلیغ تلویزیونی که پیش از رونمایی محصول در چین پخش شد، تقریبا همه چیز را در مورد این گوشی می‌دانیم.

آر9اس از تراشه اسنپدراگون 625 به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. باتری این محصول نسبت به باتری اوپو آر9، با 2580 میلی‌آمپرساعت ظرفیت، قدرتمندتر است و توانایی ذخیره 3010 میلی‌آمپرساعت در خود را دارد. علاوه بر این گوشی جدید اوپو به تکنولوژی شارژ سریع این شرکت موسوم به VOOC مجهز است. این تکنولوژی، که در MWC 2016 رونمایی شد، قادر است در 15 دقیقه گوشی شما را کاملا شارژ کند. اندازه نمایشگر این گوشی 5.5 اینچ است و رزولوشن فول‌ اچ‌دی را به نمایش درمی‌آورد. با این مشخصات سخت‌افزاری Oppo R9s را می‌توان یک میان‌رده سطح بالا دانست.

image

اما ویژگی جالب توجه آر9اس برخورداری از دو دوربین اصلی و سلفی 16 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم f/1.7 است. این گوشی جزو اولین محصولاتی است که از سنسور Sony IMX398 استفاده می‌کنند. گرچه اطلاعات زیادی از این سنسور نداریم، واضح است که قدرتمندتر از سنسور IMX300 سونی است که در گوشی‌های پرچم‌دار سری اکسپریا استفاده شده و اگر گوشی هوشمندی به گونه‌ای طراحی شده باشد که بتواند نهایت استفاده را از آن بکند، مطمئنا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در تبلیغی تلویزیونی که پیش از این برای این محصول پخش شده است، نمایی از R9s Plus نیز می‌بینیم، اما در دعوتنامه ارسالی اوپو اثری از این گوشی به چشم نمی‌خورد. ممکن است آر9اس پلاس در زمان دیگری با مشخصات سخت‌افزاری کاملا متفاوت معرفی شود و یا شاید اوپو هر دو نسخه را با هم معرفی کند، به گونه‌ای که مشخصات سخت‌افزاری دو محصول با هم برابر باشد و تنها در اندازه و کیفیت صفحه‌نمایش با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

Z

۱۳۹۶/۳/۴
سلام، ببخشید این گوشی رو تو تهران کجا میتونم پیدا کنم؟اصلا موجود هست؟ قیمتش چنده؟

بهزاد

۱۳۹۵/۹/۲۴
یکماه پیش چین بودم، اپو R9S خریدم. عالیه خدایییش خیلی گوشی محشریه. ظاهرش بی نظیره رزولوشن و کیفیت فیلم و عکسش حرف نداره قیمتش هم حدود 2800 یوآن شد.

امید شریفی

۱۳۹۵/۷/۲۹
سونی در پرچمداراش از سنسور 23 مگاپیکسلی Exmor IMX 300 استفاده کرده که اندازه هر پیکسلش فقط 1 میکرومتره در حالی که گوگل پیکسل از سنسور سونی imx 378 استفاده کرده که اندازه هر پیکسلش 1.55 میکرو متره و به همین خاطر در شرایط نوری ضعیف نور بیشتری جذب میکنه و عملکرد بهتری داره . و همچنین در حال حاضر رتبه اول بهترین دوربین موبایل در آزمایشگاه dxomark متعلق به گوگل پیکسل هستش .سونی بیشتر از اینکه به اندازه پیکسل ها بها بده به رزولیشن بیشتر بها داده من هم دلیل این کار سونی رو نمی فهمم . با اینکه شرکت سونی جزو بزرگترین شرکت های سازنده دوربین و سنسور در جهانه ولی سیاست سونی رو درک نمیکنم

Ashkan

۱۳۹۵/۷/۲۱
داداش کی ضعیف بوده سونی ؟!!! یکم تحقیق کن بعد کامنت بذار
ما معتبر تر از .dxo نداریم که
سال ۲۰۱۵ سونی زد ۵ با امتیاز ۸۷ اول شد و بهترین دوربین موبایلی شد
سونی ایکس پرفورمنس با اینکه پرچمدار نبود امتیاز ۸۸ آورد که با سامسونگ اس ۷ و اچ تی سی ۱۰ اول مشترک شدن
محض اطلاعت آیفون ۷ با این همه سرو صدا ۸۶ امتیاز آورد یعنی از زد۵ سونی هم که مال پارساله کمتر آورد
شک نکن ایکس زد سونی هم مثل گوشی پیکسل گوگل یا امتیاز ۸۹ رو میاره یا بالاتر ۹۰ میاره شک نکن
یه سرچ بزن توی گوگل بد نیست

Yh

۱۳۹۵/۷/۲۰
باشه پس سونی هم میره لیست سیاه....به خاطر گذسته سونی کاری به عقب موندنش نداشتیم ولی دیگه باید واقعیات رو گفت