خانهاخبار
تایید شایعات در مورد مک بوک پرو 2016 پس از انتشار تصاویر جدید

تایید شایعات در مورد مک بوک پرو 2016 پس از انتشار تصاویر جدید

اپل عادت ندارد که هر سال یا هر دو سال یک بار در مک‌بوک پرو تغییرات قابل توجه ایجاد کند. اما امسال تصمیم خود را برای این منظور قطعی کرده و تازه‌ترین تصاویری که از بدنه مک بوک پرو منتشر شده، نشان می‌دهد امسال با محصول متفاوتی روبه‌رو خواهیم بود.
۱۳۹۵/۳/۱۲

روز گذشته تصاویری از بدنه نسل جدید مک‌بوک پرو منتشر شد که شایعات مربوط به آن را تا حد زیادی تایید کرد. این عکس‌ها را فردی ناشناس از خط تولید مک‌بوک پرو جدید گرفته و به دست سایت‌های خبری رسانده است.

 

image

 

در تصویر می‌بینیم که به‌جای دکمه‌های فانکشن (Fn) در ردیف بالایی کیبورد، محل قرارگیری یک پنل لمسی تعبیه شده است. سمت چپ این محل حفره‌ای وجود دارد که پنل OLED می‌تواند روی آن متصل شود و در سمت راست نیز حفره‌ای با ۳ پین دیده می‌شود که از طریق آن پنل لمسی به لاجیک‌برد دستگاه متصل می‌شود.

بدین ترتیب دور از انتظار نیست که کاربر بتواند دکمه‌های این پنل را براساس سلیقه خود بچیند و آنها را تغییر دهد. همچنین احتمال قرارگیری سنسور تاچ آی‌دی نیز روی این پنل وجود دارد.

 

image

 

در عکسی که از لبه‌های کناری گرفته شده می‌بینیم که مک‌بوک پرو جدید تنها به چهار درگاه USB-C و یک درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون مجهز است. اپل تصمیم گرفته در مک‌بوک پرو جدید به‌طور کلی تمام پورت‌ها را در USB-C خلاصه کند؛ تصمیمی که باعث نازک‌تر شدن قابل توجه مک‌بوک پرو می‌شود، اما در کنار آن کاربران را مجبور می‌کند برای اتصال هر وسیله‌ای به مک‌بوک پرو خود ابتدا تبدیل‌های لازم به USB-C را خریداری کنند؛ درست مانند وضعیتی که در مورد مک‌بوک وجود دارد.

 

image

 

تاکنون پیش‌بینی می‌شد که در WWDC 2016 با مک‌بوک پروهای جدید اپل آشنا شویم، اما در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۶ منتشر شده که انتظار رویارویی با این دستگاه را چند ماه دیگر افزایش می‌دهد. 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

moein sa

۱۳۹۵/۳/۱۲
dadash to dahani chiye kare microsoft windowse kare apple ox ghataan in 2 ta hichvaght nmitonn baham reghabat konn karbar polesh berese va salighash bekhad mire windows migire ya mire apple migire

Alireza

۱۳۹۵/۳/۱۲
تا چند ماه دیگه اپل تو دهنی سختی از مایکروسافت میخوره.
با سرفیس بوک 2