خانهاخبار
با «عادت خوب» در زندگی‌ات تغییر ایجاد کن!

با «عادت خوب» در زندگی‌ات تغییر ایجاد کن!

عادت خوب نام اپلیکیشنی ایرانی برای ایجاد ویژگی‌های مثبت و ترک عادات منفی در خود است. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید هدفمندتر از همیشه به تغییر اخلاقیات خود فکر کنید.
۱۳۹۵/۲/۲۵
image

 

تلفن‌های همراه این روزها همدم ما شده‌اند و اپلیکیشن‌های بسیاری برای سرگرمی ما ساخته شده‌اند. بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی و پخش‌کننده‌های موسیقی شاید از پرکاربردترین نرم‌افزارهایی باشند که برای تلفن‌های هوشمند ما برنامه‌نویسی شده‌اند. اما می‌توان از گوشی‌های موبایل برای کاری غیر از سرگرمی نیز استفاده کرد.

بسیاری از عادات به‌دلیل مداومت ما در انجامشان شکل می‌گیرد. این عادات شامل عادت‌های خوب و بد است؛ مثل ورزش کردن یا سیگار کشیدن. شاید شما از دست برخی عادات خود خسته شده‌اید و می‌خواهید ترکشان کنید یا تمایل دارید بعضی عادات دیگر را در خودتان به وجود بیاورید. اپلیکیشن «عادت خوب» به عنوان یک مشوق، شما را در رسیدن به این هدف کمک می‌کند. با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به ویژگی‌های این برنامه کاربردی.

 

اولین نگاه

با ورود به اپلیکیشن اولین چیزی که نظرتان را جلب می‌کند کادری رنگی و جذاب است که در آن جمله‌ای زیبا نوشته شده؛ جمله‌ای که می‌تواند مشوق شما در انجام دادن وظایف روزانه‌تان باشد.

 

image
  
image

 

در اولین ورودتان به اپلیکیشن راهنمای مختصری از چگونگی عملکرد نرم‌افزار به شما داده می‌شود. شما برای کسب یا ترک یک عادت نیاز دارید که «کمپین» تشکیل بدهید. در کمپین لیستی از کارهایی را مشخص می‌کنید که هر روز باید انجام بدهید و همچنین می‌‌توانید تنظیم کنید که برنامه روزانه در زمان مشخصی به شما یادآوری کند که انجام دادن کارهایتان را فراموش نکنید.

 

چطور کمپین بسازیم؟

ساخت کمپین به راحتی امکان‌پذیر است. با زدن دکمه «ایجاد کمپین جدید» وارد صفحه ساخت کمپین می‌شوید. در اینجا با چند بخش روبرو می‌شوید. در بخش عنوان کمپین نامی برای آن انتخاب می‌کنید. می‌توانید دوره‌ای را که می‌خواهید آن کمپین را انجام دهید نیز انتخاب کنید. دوره‌های فعلی در دسترس عبارت است از: هفت روزه، ده روزه، چهارده روزه، سه هفته‌ای، یک ماهه، چهل روزه، دو ماهه. در بخش بعد باید میزان تعهد خود را به انجام دادن کارهای تعیین‌شده در کمپین مشخص کنید. برای مثال، اگر میزان تعهد خود را 60 درصد تعیین کنید، برای اینکه در پایان دوره، آن کمپین به عنوان کمپینی علامت‌گذاری شود که با موفقیت به اتمام رسیده، باید حداقل 60 درصد کارهای داخل کمپین را انجام داده باشید. طبیعی است هرچه میزان تعهد بیشتری برای خودتان تعیین کنید، برای دستیابی به اتمام موفقیت‌آمیز کمپین باید منظم‌تر باشید.

 

image
  
image

 

در بخش افزودن وظیفه نیز عادت‌هایی را اضافه می‌کنید که دوست دارید با این کمپین در خودتان نهادینه کنید. هنگامی که روی گزینه افزودن وظیفه می‌زنید، وارد صفحه جدیدی می‌شوید که در آن گزینه‌های مختلفی وجود دارد. اپلیکیشن به طور پیش‌فرض تعدادی عادت را مشخص کرده است که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. همچنین می‌توانید عادتی را که مدنظر خودتان است در کادر مربوط تایپ کنید. اگر بخواهید که اپلیکیشن انجام دادن وظیفه را به شما یادآوری کند، با زدن تیک «به من یادآوری کن» می‌توانید نحوه یادآوری (به وسیله زنگ هشدار یا صرفا نوتیفیکیشن) و ساعت آن را مشخص کنید. در بخش دیگر این صفحه نیز می‌توانید روزهایی را مشخص کنید که می‌خواهید این کار را انجام دهید.

 

image

 

پس از اضافه کردن تمام کارهای موردنظرتان به کمپین و زدن تیک بالا سمت راست، کمپین مذکور ساخته می‌شود و به لیست کمپین‌های شما در صفحه اصلی نرم‌افزار افزوده می‌شود.

 

کمپین‌ها و وظایف در پیش

در صفحه اصلی با دو زبانه روبه‌رویید. زبانه اول مخصوص کمپین‌های شماست و از تعدادی کارت تشکیل شده که هر کدام به کمپینی خاص اختصاص دارد. در هر کارت نام کمپین، تعداد کارهایی که در طول کمپین باید انجام دهید و تعدادی که تا به حال انجام داده‌اید به نمایش درآمده است. همچنین گزینه‌ای برای ویرایش (اضافه یا کم کردن وظایف یا تغییر ویژگی‌های آنها) یا حذف کمپین وجود دارد. با زدن روی دکمه مشاهده وارد صفحه‌ای می‌شوید که به تفکیک روزها وظایفتان را مشخص کرده و می‌توانید در این صفحه علامت بزنید که کار تعیین شده را انجام داده‌اید. لیست کارها برای روزهای بعد و قبل نیز با چپ و راست رفتن در دسترس است، اما کارهای روزهای آینده را نمی‌توانید پیشاپیش تیک بزنید و برای روزهای گذشته نیز حداکثر تا 3 روز بعد از آنها می‌توانید انجام شدن وظیفه را به نرم‌افزار اعلام کنید.

 

image
  
image

 

گزینه نمودار پیشرفت عملکرد شما را در انجام دادن وظایف به تفکیک روز روی نمودار نشان می‌دهد.

زبانه دوم در صفحه اصلی مربوط به کارهای پیش روست. اگر چندین کمپین داشته باشید، راحت‌تر است که برای تیک زدن کارهایی که انجام داده‌اید هر روز به این بخش مراجعه کنید تا بتوانید در یک مکان انجام شدن کارهای مختلف از چند کمپین را تیک بزنید. پس از اتمام هر کمپین می‌توانید نمودار کامل عملکرد خودتان در آن کمپین را مشاهده کنید.

 

تنظیمات برنامه

تنظیمات برنامه 4 بخش دارد که به شرح زیر است:

  • یادآور روزانه: می‌توانید مشخص کنید که در چه ساعتی به شما هشدار داده شود که انجام شدن وظایف روزانه‌تان را ثبت کنید.
  • زنگ پیش‌فرض یادآورها: اگر این گزینه فعال باشد، شما با انتخاب یک زنگ مشخص برای تمام هشدارهایی که هنگام اضافه کردن به کمپین‌ها تعیین کرده‌اید با زنگ هشدار به شما یادآوری شوند، با زنگ مشابه مواجه می‌شوید. اگر این گزینه را غیرفعال کنید، برای هر وظیفه می‌توانید زنگ جداگانه‌ای در نظر بگیرید.

 

image
  
image

 

  • انتخاب تم برنامه: یکی از بخش‌های جالب اپلیکیشن این است که می‌توانید مطابق روحیه‌تان رنگ برنامه را از بین 8 رنگ مختلف انتخاب کنید.
  • قفل برنامه: از آنجا که ممکن است به کمک این اپلیکیشن بخواهید کارهایی را ترک یا عاداتی را به دست آورید که شخصی هستند، این امکان وجود دارد که روی اپلیکیشن خودتان قفل بگذارید تا افراد دیگر نتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

 

پروفایل

 

image
  
image

 

در بخش پروفایل می‌توانید برای خود نام و تصویر کاربری انتخاب کنید و در نموداری عملکرد کلی‌تان را در کسب عادات خوب مشاهده کنید.

 

برترین‌ها

یکی از بخش‌هایی که می‌تواند برای انجام دادن کارهایتان مشوق خوبی باشد بخش برترین‌هاست. در این قسمت افراد با توجه به تعداد وظایفی که انجام داده‌اند امتیاز دریافت می‌کنند و در سه بخش «برترین‌ها»، «برترین‎های ماه» و «تازه‌‌واردها» رتبه‌بندی می‌شوند و همچنین نام کاربری، آواتار و امتیازشان به نمایش درمی‌آید. امتیازی که تا به حال کسب کرده‌اید در پروفایلتان نیز قابل مشاهده است.

 

image
  
image

 

در صورتی که دوست داشته باشید امکانات جدیدی به اپلیکیشن اضافه شود، می‌توانید در صفحه مخصوص به این اپلیکیشن در مارکت‌های مختلف نظر خود را به سازندگان اعلام کنید تا تغییرات در به‌روزرسانی‌های بعدی لحاظ شود. به یاد داشته باشید تنها کسی که می‌تواند به شما در ایجاد عادت خوب کمک کند خود شماست و این اپلیکیشن تنها نقش مشوق را برایتان بازی می‌کند.

 

image
  
image

 

«عادت خوب» یک اپلیکیشن خوب ایرانی و رایگان است و به عقیده نگارنده برتر از نمونه‌های مشابه خارجی است. امیدواریم تولید اپلیکیشن‌های پرمحتوا و مفید فارسی روز به روز افزایش یابد تا کاربر فارسی‌زبان بتواند از گوشی‌ هوشمندش استفاده مفیدتری کند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حبیبه

۱۳۹۵/۷/۸
عالیه برامون اما مشکلی ک داره وقتی گوشی رو سایلنته باشه برنامه شماهم میره رو سایلنت

Son of man

۱۳۹۵/۷/۴
برنامه رو دارم.
عالیه.
مراقبه نفس هم برنام دیگری شبیه این.
برای موفقیت آخرتمون که اگه عاقل باشیم به اونم اهمیت میدیم.

علیرضا

۱۳۹۵/۲/۲۷
خیلی عالی بود مرسی از مطلبتون