خانهاخبار
جاه‌طلبی سونی در ساخت لنز هوشمند

جاه‌طلبی سونی در ساخت لنز هوشمند

هوشمندسازی محیط زندگی ما دارد وار فاز جدیدی می‌شود. پس از وسایل، خودروها و خانه‌های هوشمند، اکنون شرکت‌های تولیدکننده به دنبال هوشمند کردن اعضای بدن ما هستند. سونی یکی از شرکت‌هایی است که در نظر دارد در آینده لنزی تولید کند که باعث تحول در دنیای فناوری خواهد شد.
۱۳۹۵/۲/۱۴

چندی پیش در خبرها داشتیم که سامسونگ به دنبال ثبت پتنتی در رابطه با لنز هوشمند است. به نظر می‌رسد که فقط سامسونگ نیست که چنین ایده‌ای در سر دارد، بلکه سونی هم در پی ثبت پتنت مشابهی است که ایده آن ادغام یک دوربین عکاسی با لنز چشم انسان است.

 

image

 

در این پتنت، که البته هنوز قبول نشده، لنزی توصیف شده است که حافظه ذخیره‌سازی و قابلیت عکس‌برداری دارد. این لنز هوشمند قادر خواهد بود با چشمک زدن، از فضای مقابل خود عکس‌برداری کند و تصویر گرفته‌شده را روی حافظه‌اش ذخیره کند یا اینکه آن را به حافظه‌ای جانبی ارسال نماید. همچنین برای این لنز ویژگی‌هایی همچون لرزشگیر اپتیکی تصویر (OIS) و فوکوس خودکار نیز در نظر گرفته شده است تا تاری ایجادشده براثر حرکت مردمک چشم را اصلاح نماید.

اگرچه تحقق چنین ایده‌های جاه‌طلبانه‌ای در حال حاضر دور از دسترس است، بعید نیست که در سال‌های آینده کاربران به‌جای گوشی به دنبال خرید بهترین لنزهای هوشمند بازار باشند و از آنها استفاده کنند. نظر شما چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

محمدرضا

۱۳۹۵/۳/۲۱
این چه اسمی یعنی چی جاه طلبی سونی براتون متاسفم.
الان این کارو سامسونگ کرده بود میگفتید شگفتی سال. پدیده ی حیرت انگیز از سامسونگ. لطفاً بی طرف عمل کنین.

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۲/۱۵
دیگه بعضی ایده ها خط قرمز رد میکنن. گذاشتن یک چیپ پردازنده کنار چشم هم بسیار خطرناکه و هم جدا از غیر ممکن بودنش بسیار گرونه. حتی با فناوری نانو هم نمیشه همچین کارایی کرد. قبلا راجع به محدودیت های سخت افزاری تو پست سامسونگ گفته بودم. این پتنت ها تا زمانی که مایکروسافت و اینتل اوکی ندادن فقط پتنت میمونن. فعلا هم تا سر حد 60 هسته قصد تبدیل مس به فیبر نوری وجود نداره. هنوز زوده برای این چیزا.

amir

۱۳۹۵/۲/۱۴
كپی روی كپی.
یكم از خودتون خلاقیت بخرج بدید.
بدبخت سامسونگ.

mohamad

۱۳۹۵/۲/۱۴
جالب هست ولی خب سلامت چشم به خطر میوفته

محمدعلی

۱۳۹۵/۲/۱۴
اگه سامسونگ بود میگفتین اعجاز قرن، فراتر از انتظار و ....
حالا که سونیه میگی جاه طلبی!!!