خانهاخبار
چگونه از گوگل پلی استور اپلیکیشن‌ها را بی‌دردسر دریافت کنیم؟

چگونه از گوگل پلی استور اپلیکیشن‌ها را بی‌دردسر دریافت کنیم؟

احتمالا شما هم تا به حال با پیام ناراحت‌کننده «این اپلیکیشن در کشور شما قابل دسترس نیست» در گوگل پلی استور برخورد کرده‌اید. اما چگونه این محدودیت را دور بزنیم؟
۱۳۹۴/۱۰/۴

image

 

اگر از کاربران اندروید باشید و سروکارتان به گوگل پلی استور افتاده باشد، احتمالا مشاهده کرده‌اید که امکان دانلود بسیاری از اپلیکیشن‌های این مارکت اندرویدی برای کاربران ایرانی وجود ندارد. درواقع به علت تحریم‌ها، یا هر علت دیگری، هنگامی که با گوشی خود به صفحه بسیاری از اپلیکیشن‌ها مراجعه می‌کنید، به‌خصوص اپلیکیشن‌هایی که پرداخت درون برنامه‌ای دارند، با پیام «این اپلیکیشن در کشور شما قابل دسترس نیست» مواجه می‌شوید.

گرچه امروزه مارکت‌های ایرانی قدرتمندی وجود دارند که طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها را در خود جای داده‌اند، ممکن است بنا به دلایلی روزی مجبور شوید از گوگل پلی استفاده کنید. مثلا اپلیکیشنی که تازه منتشر شده ممکن است در هیچ مارکت اندرویدی ایرانی یافت نشود. علاوه بر این گوگل پلی استور اولین مرجعی است که به‌روزرسانی برنامه‌ها را برای کاربران منتشر می‌کند. بنابراین استفاده از پلی استور گوگل برای نصب اپلیکیشن‌ها کار عجیبی به شمار نمی‌آید.

قصد داریم برای دور زدن این محدودیت‌ها یک راه حل به شما معرفی کنیم. این راه حل استفاده از سایت‌های لیچر است. لیچرها وبسایت‌هایی هستند که آدرس فایلی را از شما می‌گیرند، آن را دانلود می‌کنند و موقتا روی سرور خود آپلود می‌کنند و به شما لینک دانلود آن فایل از سرور خود را می‌دهند. درواقع شما با استفاده از این روش فایل APK اپلیکیشن موردنظر خود را از طریق یک لیچر دریافت می‌کنید. در این راهنما از وب‌سایت ApkLeecher استفاده شده، اما این تنها سایت لیچر برای گوگل پلی استور نیست و می‌توانید با جستجویی ساده سایت‌های مختلفی بیابید که طرز کار تمام آنها مشابه یکدیگر است.

ابتدا به آدرس apkleecher.com بروید. با صفحه ساده‌ای مانند تصویر زیر روبرو می‌شوید. برای دانلود هر اپلیکیشن در کادری که در تصویر با فلش مشخص شده است باید نام اپلیکیشن یا آدرس آن در پلی استور را وارد کنید. برای مثال، می‌خواهیم اپلیکیشن Instagram را دانلود کنیم. پس از نوشتن نام اپلیکیشن در کادر مشخص‌شده، روی دکمه Generate Download Link کلیک کنید.

 

image

 

در صفحه جدید اسم اپلیکیشن، حجم و نسخه آن و آخرین تاریخی که به‌روزرسانی شده نشان داده می‌شود. همچنین توضیحات اپلیکیشن که در گوگل پلی استور آمده نیز قابل مشاهده است. برای دانلود اپلیکیشن روی دکمه آبی رنگ Proceed to download page کلیک کنید.

 

image

 

به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید و لازم است چند ثانیه صبر کنید. سپس پیغام دانلود روی صفحه مرورگر ظاهر می‌شود. حال پس از دانلود اپلیکیشن به‌راحتی می‌توانید فایل APK را نصب و استفاده کنید.

 

image

 

توجه کنید که برای استفاده از این سایت حتما نیاز نیست از مرورگر دسکتاپ استفاده کنید، بلکه با مرورگر موبایل خود نیز به‌راحتی می‌توانید فایل‌ها را دریافت کنید. در صورتی که سوال خاصی در این زمینه برایتان پیش آمده است، با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (56 نظر)

Sajad

۱۳۹۸/۳/۲۴
باسلام من در فروشگاه گوگل پلی یه چیزی رو که سرچ میزنم اونو پیدا نمیکنه فقط چیزای مشابه شو پیدا میکنه مشکل کجاست

حامد

۱۳۹۷/۱۲/۹
بی‌نهایت سپاس‌گزارم.

ناصر

۱۳۹۷/۶/۵
برای دانلود اینستاگرام دکمهproceedابی نمیشه و لینک دانلودو نمیده

ااا

۱۳۹۷/۵/۳
ویروس نداره

ایلیا

۱۳۹۷/۴/۲۵
برای من نشد میزنه این برنامه سازگار نیست????