خانهاخبار
خرید اخیر اپل ممکن است به تقویت سیری منجر شود

خرید اخیر اپل ممکن است به تقویت سیری منجر شود

شرکت‌های بزرگ فناوری معمولا حوزه‌های مختلف کاری خود را با خرید شرکت‌های کوچک ولی توانمند تقویت می‌کنند. تقویت سیری با خرید VocalIQ توسط اپل اتفاقی است که شاید طبق همین سناریو پیش برود.
۱۳۹۴/۷/۱۳

اپل به‌تازگی شرکتی به نام VocalIQ را خریداری کرده است. طبق اطلاعاتی که در وبسایت این شرکت آمده، مهندسان VocalIQ موفق شده‌اند یک سیستم گفت‌وگوی تطبیقی بسازند که به‌مرور زمان می‌تواند یاد بگیرد که مردم چگونه صحبت می‌کنند. این فناوری ممکن است در آینده به بهبود دستیارهای نرم‌افزاری نظیر سیری کمک کند؛ همان دستیار صوتی شرکت اپل که روی قریب به اتفاق آی‌دیوایس‌ها تعبیه شده است.

VocalIQ (و البته اپل) در سرویس‌های این شرکت برای تحقق بخشیدن به مفاهیم مختلف دنیای فناوری و تجارت، نظیر خودروسازی، ابزارهای پوشیدنی، خانه‌های هوشمند، گجت‌های هوشمند، روباتیک و آموزش زبان پتانسیل بالایی می‌بینند. Business Weekly نوشته که شرکت VocalIQ از افرادی تشکیل شده است که پیش از این در گروه سیستم‌های گفت‌وگوی دانشگاه کمبریج مشغول فعالیت بودند.

با در نظر گرفتن علاقه مشترک VocalIQ و اپل به مفهوم اینترنت اشیا، می‌توان گفت این خرید و ادغام حرکت هوشمندانه‌ای است، خصوصا به این دلیل که اپل در حوزه‌هایی نظیر ساخت خانه‌های هوشمند قدم گذاشته که برای پیشرفت در آن به قدرتمندتر کردن پلتفرم HomeKit نیاز دارد. سیری یکی از محورهای اساسی در HomeKit است و تقویت این دستیار نهایتا به نفع تمام تولیدات اپل تمام خواهد شد.

 

image

 

منبع: TechnoBuffalo

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)