خانهاخبار
گزارش یک جشن: مروری بر مراسم پرهیاهوی گوگل و محصولات جدید این شرکت

گزارش یک جشن: مروری بر مراسم پرهیاهوی گوگل و محصولات جدید این شرکت

یک شب پاییزی و جذاب دیگر برای گوگلی‌ها؛ مراسمی که غول مانتین ویو برگزار کرد تا از محصولات و ابداعات نرم‌افزاری جدیدش رونمایی کند. با هم اتفاقات این همایش را مرور می‌کنیم؛ مراسمی که بار دیگر گوگل را به صدر اخبار دنیای موبایل و نرم‌افزار بازگردانده است.
۱۳۹۴/۷/۸

ساندار پیچای سرانجام به‌عنوان مدیرعامل گوگل وارد صحنه شد تا محصولات مختلفی از شرکت تحت مدیریتش را به دنیای فناوری معرفی کند. شب پربار گوگل با معرفی نکسوس‌های جدید تکمیل شد و اکنون طرفداران اندروید با دستگا‌ه‌ها و امکانات متعددی مواجه شده‌اند که همگی به‌دنبال غنی‌تر کردن تجربه کاربری آنان هستند.

اگر وبلاگ‌نویسی زنده ما را دنبال کرده‌ باشید، به‌خوبی از روند معرفی این محصولات اطلاع دارید. در این مطلب اما جمع‌بندی نهایی تمام اتفاقات مهم کنفرانس اخیر گوگل را مرور می‌کنیم؛ مراسمی حساس که در شکل‌گیری آینده اکوسیستم اندروید نقش مهمی ایفا می‌کند.

خوشامدگویی به نکسوس‌های جدید

image

 

چندین ماه گمانه‌زنی و شایعه سرانجام رنگ واقعیت به خود گرفت. گوگل از نکسوس‌های جدید رونمایی کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این تلفن‌ها 6P و 5X نام‌گذاری شدند. نکسوس 6P هوآوی از پردازنده 64 بیتی، USB Type-C، دوربین‌های اصلی 12.3 و فرعی 8 مگاپیکسلی و نمایشگر 5.7 اینچی بهره می‌برد. این محصول با قیمت حداقل 500 دلار برای نسخه 32 گیگابایتی عرضه می‌شود. نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی نیز به‌ترتیب 550 و 650 دلار قیمت دارند.

نکسوس ال‌جی هم نمایشگری با صفحه نمایش 5.2 اینچ دارد. پردازنده اسنپدراگون 808 با 6 هسته، رم 2 گیگابایتی، پردازنده گرافیکی Adreno 418، و فضای ذخیره‌سازی 16 یا 32 گیگابایتی سایر مشخصات فنی این وسیله را تشکیل می‌دهند. این تلفن هوشمند نیز با پایه قیمت 379 دلار در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

هر دو دستگاه به‌طور پیش‌فرض از اندروید مارشمالو برخوردارند و برنامه‌های از قبل نصب‌شده‌ آنها هم بسیار معدود است و البته، مهم‌تر از همه، امکان حذف این برنامه‌های بومی وجود دارد. همچنین Dave Burke، مدیر بخش نرم‌افزار گوگل، در کنفرانس امشب از حسگر جدید به‌کاررفته روی نکسوس 6P و 5X به نام Nexus Imprint سخن گفت؛ حسگری که هرچه بیشتر استفاده شود، عملکردش بهتر و سریع‌تر می‌شود.

خریداران این دو موبایل در امریکا می‌توانند از اعتبار 50 دلاری در فروشگاه گوگل پلی و 90 روز استفاده رایگان از گوگل پلی موزیک برخوردار شوند. طبق اعلام گوگل، این دستگاه‌ها از ماه اکتبر در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

گوگل خانواده‌دوست می‌شود

image

 

سرویس موسیقی گوگل پلی، علاوه بر اشتراک 90 روزه رایگان، برای خانواده‌ها شرایط مناسب‌تری تدارک دیده است؛ درست مانند کاری که اپل موزیک برای کاربرانش کرده بود. با این شرایط جدید، خانواده‌ها می‌توانند تا حداکثر شش نفر از برنامه‌ مخصوص گوگل پلی موزیک استفاده کنند و ماهانه 14.99 دلار بپردازند.

برنامه‌های خانوادگی گوگل به موسیقی محدود نمی‌شود و بخش محبوب گوگل فوتوز را نیز دربرمی‌گیرد. گوگل وعده داد تا آخر امسال این امکان را فراهم کند که دوستان و اعضای خانواده‌تان بتوانند در آلبومی که با آنها به اشتراک گذاشته‌اید دخل‌وتصرف کنند. بعد از اینکه این افراد به آلبوم شما پیوستند، اگر عکس جدیدی به اشتراک بگذارید، برایشان نوتیفیکیشن ارسال می‌شود و درنهایت آنها می‌توانند عکس موردنظرشان را از این آلبوم بردارند و در آلبوم‌های خود ذخیره کنند.

نکته جالب خصوصی بودن تگ‌های مربوط به این قابلیت است؛ بنابراین لازم نیست از اسامی واقعی استفاده کنید و می‌توانید نام دلخواهتان را به کار ببرید. گوگل امیدوار است با این بهبودهای جزئی و البته جالب، خانواده‌ها را با استفاده از محصولاتش ترغیب کند و طبعا کسب‌وکارش را رونق بیشتری ببخشد.

بازطراحی کروم‌کست

image

 

این دستگاه‌ها دیگر شبیه چیزی نیستند که در حافظه شماست! طراحی و ساختار آنها به کلی نونوار شده و گوگل دو مدل جدید از آنها را در مراسم دیشب معرفی کرد. نسخه بهبودیافته کروم‌کست قدیمی از فناوری وای‌فای 5 گیگاهرتزی بهره می‌برد و قادر است صدا و تصویر را از تلفن هوشمند یا تبلت شما استریم کند. قیمت این محصول همچنان 35 دلار باقی مانده است.

مدل دیگر کروم‌کست به نام ChromeCast Audio عرضه شده و تمرکزش بر پخش بهتر صداست. با این دستگاه می‌توانید به‌کمک شبکه وای‌فای و اپلیکیشن‌های مختلف در خانه‌تان موسیقی پخش کنید و به بلوتوث هم نیازی نیست. پخش موسیقی در این سرویس به‌خوبی سینک می‌شود و بدون مشکل می‌توانید همزمان از چند ChromeCast Audio استفاده کنید.

اپلیکیشن کروم‌کست برای اندروید و iOS هم بازطراحی شده و می‌توانید محتواهایی با کیفیت Full HD‌ در آن ببینید یا برای مشاهده در وقتی دیگر ذخیره‌شان کنید. شاید از جمله نقطه ضعف‌های این محصول پشتیبانی نکردن از فناوری 4K باشد که احتمالا تکنولوژی برتر چند سال آینده می‌شود. و البته باید بگوییم عرضه جهانی این محصول در 17 کشور مختلف آغاز و قیمتی 35 دلاری برایش تعیین شده است.

کروم‌بوک تبدیل‌شونده!

image

 

رونمایی‌های سخت‌افزاری گوگل همچنان ادامه دارد. غول مانتین ویو دیشب از کروم‌بوک تازه‌ای به نام Pixel C رونمایی کرد که می‌توان از آن به‌عنوان تبلت یا لپ‌تاپ استفاده کرد. این شرکت می‌گوید دلیل استفاده از حرف C در این محصول همین خاصیت تبدیل‌شوندگی است. صفحه‌کلید بلوتوثی هم برای این دستگاه تهیه شده، اما از پایه نگهدارنده خبری نیست.

پیکسل سی قادر است به‌صورت بی‌سیم و القایی صفحه‌کلیدش را شارژ کند و تا دو ماه می‌توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید. نمایشگر 10 اینچی با رزولوشن  2560 در 1800، USB-Type C، پردازنده تگرا ایکس 1 انویدیا، پردازشگر گرافیکی مکسول، رم 3 گیگابایتی و اندروید مارشمالو از جمله خصوصیات فنی این دستگاه است.

مدل‌ 32 گیگابایتی قیمت 499 دلاری دارد و مدل 64 گیگابایتی هم 599 دلار ارزش‌گذاری شده است. گوگل هنوز زمان دقیقی برای فروش این دستگاه اعلام نکرده و صرفا اطمینان داده که تا قبل از دوره تعطیلات بازارهای غربی این محصول را برای فروش آماده می‌کند؛ دستگاهی که احتمالا با آیپد پرو رقابت سنگینی در پیش دارد و البته به‌زودی شاهد ورود نسل جدیدتر سرفس پرو نیز خواهد بود.

منبع: thenextweb


نظر شما درباره مراسم اخیر گوگل چیست؟ آیا این شرکت توانست به اندازه کافی مخاطبانش را شگفت‌زده و به خرید محصولات جدیدش ترغیب کند؟ یا در رقابت با سری جدید آیفون‌ها و آیپد‌ها و البته دستگاه‌های آینده مایکروسافت شکست سنگینی خواهد پذیرفت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

yashar htc

۱۳۹۴/۷/۸
‌هر سه محصولش با امکانات مناسب و قدرتمند و وطراحی شیک کاملا حرفی برای گفتن دارند... گوگل اینطور که بنظر میاد قصد داره آروم آروم یکه تاز بازار بشه