خانهاخبار
تلگرام، برترین سرویس پیام‌رسان

تلگرام، برترین سرویس پیام‌رسان

تلگرام، واتس‌اپ و وایبر؛ بعضی‌ها از این سرویس‌ها با عنوان قاتلان پیامک‌های مخابراتی یاد می‌کنند. در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین نمونه این سرویس‌ها یعنی تلگرام را بررسی کنیم. البته ممکن است از نظر شما تلگرام بهترین سرویس پیام‌رسان اینترنتی نباشد، اما در هر صورت پیشنهاد می‌کنم خواندن این مطلب را از دست ندهید.
۱۳۹۴/۵/۲۷

در سال ۲۰۱۳ اگر از کسی درباره تلگرام سوال می‌کردید، به شما می‌گفت: درباره چی حرف می‌زنی؟! اما اکنون دیگر به‌سختی می‌توان کسی را در لیست مخاطبان گوشی پیدا کرد که حساب کاربری تلگرام نداشته باشد. به‌جرئت می‌توان گفت این سرویس پیام‌رسان اینترنتی ره صد ساله را یک شبه طی کرد و اکنون شاید بتوان گفت محبوب‌ترین سرویس پیام‌رسان در سراسر دنیاست. اما چرا؟ در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

 

همه‌چیز بفرستید؛ از پیام متنی تا زیرنویس!

image

 

یکی از مزیت‌های تلگرام در زمانی که عرضه شد امکان فرستادن هر نوع پیامی بود. به‌کمک این سرویس شما می‌توانید هر فایل یا هر متنی را تا سقف ۱.۵ گیگابایت به‌شکل نامحدود ارسال کنید. این ویژگی هنوز که هنوز است مختص تلگرام است و رقبای این اپلیکیشن، یعنی وایبر و واتس‌اپ، از این قابلیت محروم‌اند.

علاوه بر امکان فرستادن انواع فایل‌ها، برتری دیگر تلگرام در این زمینه در بخش ارسال عکس‌ها و ویدئوها نمود پیدا می‌کند. در حالت عادی شما با هر سرویس پیام‌رسان اینترنتی که بخواهید عکس یا فیلم بفرستید، آن سرویس محتوای موردنظر شما را کم‌حجم می‌کند تا درنتیجه سریع‌تر به مقصد برسد. البته این قابلیت در تلگرام هم وجود دارد، اما ویژگی برتر تلگرام این است که می‌توانید عکس یا ویدئو را در سایز اصلی و با حجم اصلی بفرستید. همچنین امکان ارسال صدا از طریق تلگرام نیز وجود دارد که در مواقع بسیاری ممکن است کاربردی باشد.

اما فرستادن عکس با سایز اصلی به چه دردی می‌خورد؟ اگر شما هم مانند من کم‌حوصله باشید، می‌توانید عکس‌هایی را که با دوربین گوشی گرفته‌اید با همان سایز اصلی در تلگرام برای خودتان بفرستید و سپس توسط اپلیکیشن تلگرام در کامپیوتر دوباره همان عکس را دانلود کنید! البته این یکی از مزیت‌های این ویژگی به حساب می‌آید که بعید می‌دانم هر کسی هم از این روش استفاده کند.

 

روی هر گجتی تلگرام داشته باشید

image

 

یکی دیگر از مزیت‌های تلگرام این است که می‌توانید اپلیکیشن مخصوص آن را روی هر پلتفرمی نصب و استفاده کنید. تفاوتی نمی‌کند ویندوز دارید یا OS X، اندروید، iOS یا ویندوز فون. هر سیستم عاملی که داشته باشید، می‌توانید از تلگرام استفاده کنید. البته علاوه بر اپلیکیشن‌های این پیام‌رسان همه‌کاره یک نسخه اینترنتی از تلگرام هم در دسترس است که می‌توانید از آن نیز استفاده کنید.

 

SecureChat برای آنها که امنیت می‌خواهند

سکیور چت به شما امکان ایجاد گفتگویی با دوستانتان می‌دهد که این بار دیگر امنیت حرف اول را می‌زند. در سکیور چت یا همان گفتگوی امن شما می‌توانید برای پیام‌های خود زمان نابودی تعیین کنید! یعنی تعیین کنید که هر پیامی که خودتان یا طرف مقابل می‌فرستید پس از یک ثانیه یا نهایتا پس از یک هفته حذف شود؛ درواقع بازه‌های زمانی مختلفی برای حذف پیام‌ها وجود دارد.

علاوه بر این، اگر هرکدام از افراد حاضر در سکیور چت از صفحه چت اسکرین‌شات بگیرد، این موضوع به طرف مقابل اطلاع داده می‌شود.

 

استیکرها

image

 

یکی دیگر از جذابیت‌های تلگرام به استیکرهایش مربوط می‌شود. این استیکرها اوایل به‌صورت مخفی در اسمایلی‌های ایموجی قرار داشتند و نمی‌شد جداگانه از آنها استفاده کرد. اما حالا نه‌تنها بخش جداگانه‌ای برای استیکرها وجود دارد، بلکه خودتان هم می‌توانید استیکر درست کنید و در تلگرام به‌صورت پکیج‌های استیکر آپلود کنید. کاربران تلگرام نیز می‌توانند این پکیج‌های مختلف را به تلگرام خود اضافه و استفاده کنند.

نسبت به رقبا، تلگرام در این زمینه برتری مهمی دارد، چراکه هیچ‌کدام از این استیکرها پولی نیست (برخلاف وایبر) و ضمنا نحوه ساختن آنها نیز بسیار ساده است. البته این سادگی باعث شده پکیج‌های استیکر با محتوای غیراخلاقی نیز وجود داشته باشد که برخی این موضوع را عیبی بزرگ برای تلگرام می‌دانند.

 

روبات‌ها

یک ویژگی جذاب تلگرام که در رقبای این پیام‌رسان اینترنتی وجود ندارد روبات‌های این اپلیکیشن است. تاکنون روبات‌های مختلف و جذابی برای تلگرام ساخته شده است. برای مثال، روباتی وجود دارد که اگر اسم یک خواننده را به آن بدهید، اسم ۵ آهنگ محبوب او در سرویس SoundCloud را برایتان می‌فرستد و هرکدام از این ۵ آهنگ را که انتخاب کنید، فایل صوتی آن موسیقی را برای شما می‌فرستد.

روبات‌های مفید فراوانی تاکنون ساخته شده است و قطعا بر تعدادشان هم افزوده می‌شود. برای مثال، می‌توانیم به نمونه دیگری اشاره کنیم که یک بازی معروف است: روبات HangMan یک لغت را برای شما آماده می‌کند و شما باید حروف آن را حدس بزنید تا امتیاز بگیرید، اما اگر نتوانید درست حدس بزنید، بازنده بازی می‌شوید.

همانند بخش استیکرها، در این بخش باز هم عیب بزرگی وجود دارد و آن روبات‌هایی با محتوای غیراخلاقی است که فعلا نظارتی بر آنها وجود ندارد.

 

جمع‌بندی

درمجموع اگر بخواهیم به نیمه پر لیوان بنگریم، مزایای تلگرام از عیب‌های این سرویس پیام‌رسان بیشتر است؛ بنابراین عجیب نیست که محبوبیت این سرویس روزبه‌روز بیشتر از گذشته شود. برخی مزایای دیگر هم در تلگرام یافت می‌شود که به آنها اشاره نکردیم. برای مثال، شما می‌توانید گروه‌های چت تشکیل دهید و تا دویست عضو هم به آنها اضافه کنید. همچنین می‌توانید یک Username برای خودتان انتخاب کنید و به‌واسطه این نام کاربری با افراد مختلف گفتگوی تلگرامی کنید و مطمئن باشید که آنها به شماره تلفن شما دسترسی نخواهند داشت. بزرگ‌ترین مزیت تلگرام اما این است که لازم نیست حتی یک ریال هم در این نرم‌افزار خرج کنید و تمام این قابلیت‌ها به‌رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند.

نظر شما درباره تلگرام چیست؟ آیا تلگرام را ترجیح می‌دهید یا استفاده از سایر سرویس‌های پیام‌رسان را؟ پیشنهاد می‌کنم مطلبی را هم که درباره اپلیکیشن پیام رسان وایبر در جی‌اس‌ام منتشره شده از دست ندهید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

fatane

۱۳۹۴/۶/۳
به نظر من یه برنامه کاملا بدرد نخوره ,استیکراش واقعا دور از ادبه, من که داشتم اما دوروزه پاکش کردم ,واتساپ از همشون بهتره

addasmohammadipoor

۱۳۹۴/۵/۲۸
بسیارعالی وخوب حتی به راحتی میشودباآن کارکردحتی راحت می شودعکس وصداراارسال نمایدازبقیه نرم افزارهای پیام رسان هم بهتراست

مهمان

۱۳۹۴/۵/۲۸
یکی دیگه از مزیت هایی که تلگرام داره اینه که میشه مستقیما اونو تو رایانتون بدون وابستگی به هیچ برنامه ای (مثل بلو استیک) نصب کنید،و هیچ کدوم از مشکلاتی که برای برنامه هایی مثل واتس آپ،وایبر و... رو نداره.

حسین

۱۳۹۴/۵/۲۷
یکی دیگه از پلتفرم های که تلگرام توش هست و واقعا عالیه افزونه گوگل کروم تلگرام حرف نداره
فکر کنم به درد کسایی که کروم بوک هم دارد بیاد

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۲۷
تلگرام متاسفانه خودش استیکر نداره به جز چن تا برای همین مردم خودشون با فتوشاپ میان درست میکنن و کیفیتشون پایینه. تم و پس زمینه و امکاناتی مثل شیک تنگو نداره. ربات ها خیلی اذیت میکنن و الانم که میگن دزدی و دخول به موارد شخصی کاربر دارن. بهترین قسمتش فرستادن فایل صوتیه که از طریقش اهنگ های زیبا رو میشه به اشتراک گذاشت. ولی غیر از اون من لاین رو بهتر و امن تر میدونم.