خانهاخبار
فروش آیفون 6 همچنان در حال رکوردزنی

فروش آیفون 6 همچنان در حال رکوردزنی

اپل از زمان عرضه آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس رکوردهایی جدید و البته بی‌سابقه در عرضه آیفون‌ها ثبت کرده است. اکنون که دیگر به زمان عرضه آیفون‌های جدید نزدیک شده‌ایم، هنوز هم از این محصول استقبال گسترده‌ای صورت می‌گیرد. با جی‌اس‌ام همراه باشید تا فروش فوق‌العاده آیفون ۶ در سه‌ماهه اول ۲۰۱۵ را بررسی کنیم.
۱۳۹۴/۴/۲۲

به نظر می‌رسد افراد زیادی منتظر آیفون‌های بزرگ بوده‌اند، چراکه از زمان معرفی، شاهد فروش فوق‌العاده آیفون ۶ و سود فراوان اپل بوده‌ایم. اخیرا وال‌استریت ژورنال گزارشی منتشر کرده که طبق آن اپل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵ توانسته ۹۲ درصد از سود صنعت تلفن‌های هوشمند را به خودش اختصاص دهد. سال گذشته و در مدت زمان مشابه کوپرتینویی‌ها ۶۵ درصد سود بازار را تصاحب کردند، اما این بار این عدد به ۹۲ درصد رسیده است.

از نظر فراوانی فروش جالب است بدانید به‌ازای هر ۵ گوشی که در جهان فروخته می‌شود، یک آیفون به فروش می‌رسد که این رقم فوق‌العاده است؛ خصوصا با توجه به این نکته که حدود ۱۰۰۰ تولیدکننده تلفن هوشمند در سراسر دنیا وجود دارد.

سامسونگ نیز دنبال‌کننده اپل در این مسیر است و با اختصاص دادن سود ۱۵ درصدی از تمام تلفن‌های هوشمند فروخته‌شده در سه‌ماهه اول ۲۰۱۵ در مقام دوم ایستاده. درواقع این دو شرکت بیش از ۱۰۰ درصد از سود فروش گوشی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این رقم نیز در نوع خود عجیب و البته جالب به نظر می‌رسد.

 

image

 

قیمت بالای محصولات اپل دلیل اصلی این سودآوری است. درواقع قیمت میانگین برای آیفون ۶۵۹ دلار است، در صورتی که قیمت میانگین برای تلفن‌های اندرویدی تنها ۱۸۵ دلار تعیین شده که کمی بیش از یک‌سوم آیفون است. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که وال‌استریت ژورنال اطلاعاتی از میزان فروش شرکت‌های کوچک‌تر مانند شیائومی و Micromax جمع‌آوری نکرده است، اما بعید می‌دانیم میزان فروش این شرکت‌ها در اعداد و ارقام اپل و سامسونگ تاثیری داشته باشد.

در نهایت می‌توان گفت دلایل بسیاری برای ادامه موفقیت کوپرتینویی‌ها در صنعت موبایل وجود دارد. اخیرا هم درخبرها شنیدیم این شرکت سفارش ۸۵ الی ۹۰ میلیون آیفون ۶اس را داده است. نظر شما درباره این آمار و ارقام چیست؟

منبع: GSMArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

ali

۱۳۹۴/۴/۳۰
براي بعضيا كه نميتونن باهاش كار كنن بله همينطوره ولي روي هم رفته اپل بهترينه

amir 957

۱۳۹۴/۴/۲۳
دوستان به این دلیل از 92 و 15 از 100 بیشتر میشه چون بعضی شرکت ها این وسط ضررکردن و اینا از ضرر اون ها سود کردند

hasan jj

۱۳۹۴/۴/۲۲
به نظر من اپل بقط اسم داره و گرنه هیچ چیز دیگه ای نداره و مردم فقط برای خود نمایی میخرند در صورتی که سامسونگ از همه برند ها بهتر هست

بهنام

۱۳۹۴/۴/۲۲
منظورتون 82 درصد بوده دیگه؟ چون 92+15 میشه107 درصد

فریدون

۱۳۹۴/۴/۲۲
من فکر میکنم این متن پر از اشتباهه ... غلط املای داره بعدش ۹۲ ۱۵ ۳ میشه ۱۱۰٪ سود!