خانهاخبار
حافظه فلش آیفون 6s را سامسونگ می‌ سازد

حافظه فلش آیفون 6s را سامسونگ می‌ سازد

اگرچه سامسونگ و اپل رقبای سرسخت یکدیگرند، همیشه در تولید آیفون‌های اپل همکاری تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند. بر اساس گزارش‌های جدید، شرکت سامسونگ این بار، علاوه بر تولید پردازنده‌های A9، وظیفه تولید حافظه‌های فلش آیفون 6s و آیفون 6s پلاس اپل را نیز بر عهده خواهد داشت.
۱۳۹۴/۴/۱۰

رسانه‌ای کره‌ای گزارشی منتشر و ادعا کرده است که سامسونگ و اپل در حال انعقاد قراردادی‌اند که طبق آن تولید تراشه‌های حافظه فلش NAND آیفون 6s و آیفون 6s Plus به سامسونگ واگذار می‌شود. 

با این قرارداد، سامسونگ یکی از تامین‌کنندگان حافظه‌های فلش آیفون‌های بعدی اپل خواهد شد؛ شرکتی که در حال حاضر آزمایش ثبات و دوام این حافظه‌ها را در کارخانه‌اش در کشور چین آغاز کرده است.

در این گزارش اشاره شده که سال گذشته این دو شرکت، به‌علت عدم توافق روی مبلغ قرارداد، برای تولید حافظه‌های فلش آیفون 6 نتوانستند با یکدیگر همکاری کنند. اما به نظر می‌رسد قصد اپل برای فروش بیشتر مدل‌های 64 گیگابایتی و همچنین درخواست زیاد برای خرید این مدل در چین و اروپا، موجب شده این دو شرکت دوباره به پای میز مذاکره برگردند. طبق شنیده‌ها، شرکت توشیبا 50 درصد، هاینیکس 30 درصد و سن‎دیسک 20 درصد تولید تراشه‌های حافظه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را بر عهده داشتند.

 

image

 

در حال حاضر مشخص نیست اپل تولید چند درصد از حافظه‌های آیفون 6s را بر عهده سامسونگ گذاشته است. همچنین باید دید آیا سامسونگ می‌تواند در مدل جدید مشکل ایجادشده در حافظه بعضی آیفون‌های 128 گیگابایتی را برطرف کند یا خیر.

به نظر می‌رسد این بار سامسونگ سهم بیشتری در تولید آیفون‌های اپل داشته باشد. غیر از تولید حافظه‌های فلش، این شرکت کره‌ای وظیفه تولید پردازنده‌های A9 اپل را نیز بر عهده خواهد داشت. انتظار می‌رود آیفون 6s و آیفون 6s Plus در ماه سپتامبر سال جاری، همراه با انتشار نسخه نهایی iOS 9، به بازار عرضه شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

nimamdn

۱۳۹۴/۴/۱۲
اپل داره گند میزنه دیگه

alireza

۱۳۹۴/۴/۱۱
قابل توجه اپلی ها........الان چندین ساله که قطعات مهم و اساسی آیفون رو سامسونگ میسازه........دیگه سکوت............

alireza

۱۳۹۴/۴/۱۱
قابل توجه اپلی ها........الان چندین ساله که قطعات مهم و اساسی آیفون رو سامسونگ میسازه........دیگه سکوت............

mehdi

۱۳۹۴/۴/۱۰
هه. اونایی که اپل اپل میکردن اینم نتیجش اصلا فکنم یه چهار سال دیگه هیچیش ساخت خودش نیست