خانهاخبار
معرفی پنج تبلت برتر ویندوزی

معرفی پنج تبلت برتر ویندوزی

آیا شما هم از آن دسته افرادید که دنبال کامپیوتر شخصی قابل‌حمل می‌گردند، اما لپ‌تاپ را گزینه مناسبی برای خود نمی‌دانند؟ اگر این‌طور است، بهتر است سراغ تبلت‌های ویندوزی بروید تا هم از مزایای تبلت قدرتمند برخوردار باشید و هم کامپیوتری شخصی در کنارتان داشته باشید. با ما همراه شوید تا بهترین تبلت‌های ویندوزی را به شما معرفی کنیم.
۱۳۹۴/۴/۱۰

در میان تبلت‌های بی‌شمار اندرویدی تنها تبلت مایکروسافت است که با فروش خوب توانسته جایگاه پنجم را در بازار تبلت‌ها به خود اختصاص دهد. این تبلت نسبت به رقیبانش از مشخصات بالاتری برخوردار است و البته قیمتی به‌مراتب بالاتر نیز دارد. اما، همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، کاربران تبلت‌های ویندوزی اغلب افرادی‌اند که برای کارهایشان به کامپیوتر قابل‌حمل احتیاج دارند و تبلت آنها باید از ویژگی‌های سخت‌افزاری خاصی برخوردار باشد.

بین تبلت‌های ویندوزی آن دسته از تبلت‌ها که از ویندوز 8.1 استفاده می‌کنند همچون کامپیوتر شخصی و به‌خوبی جوابگوی نیاز کاربران‌اند و کاربر به‌راحتی می‌تواند تمام برنامه‌هایی را که در کامپیوتر شخصی‌اش استفاده می‌کند به تبلتش منتقل کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این نوشته به معرفی بهترین تبلت‌های ویندوزی بپردازیم.

 

 

Microsoft Surface Pro 3

image

سرفیس پرو 3، تبلت مایکروسافت که به‌درستی می‌توان آن را بهترین تبلت-لپ‌تاپ ویندوزی نامید، نمایشگری 12 اینچی با رزولوشن 2160 در 1440 دارد. پردازنده Core i5-4300 اینتل با فرکانس 1.9 گیگاهرتز در کنار 8 گیگابایت حافظه رم انجام دادن عملیات پردازشی را سهولت می‌بخشد. حافظه داخلی این تبلت 256 گیگابایت است و دوربین پشت و جلو آن هر دو از رزولوشن 5 مگاپیکسل برخوردارند.

تبلت سرفیس پرو 3 مایکروسافت را به‌جرئت می‌توان بهترین تبلت ویندوزی دانست. اجرای برنامه‌ها در این تبلت، با مشخصات بسیار خوبش، بسیار روان است. این تبلت با ضخامت خیلی کم 9.1 میلی‌متری لقب باریک‌ترین محصول با پردازشگر اینتل را به خود اختصاص داده است. نگهداشتن شارژ در این تبلت نسبت به نسخه قبلی سرفیس پرو بهبود یافته و قدرت پردازشی نیز بهتر شده است. این تبلت در دو نسخه همراه با کیبورد و بدون کیبورد به فروش می‌رسد.

 

Asus Transformer Book T300 Chi

image

این تبلت-لپ‌تاپ ایسوس با نمایشگر 12.5 اینچی را به‌خوبی می‌توان کامپیوتر قابل‌حمل دانست. رزولوشن صفحه نمایش آن 2560 در 1440 پیکسل است و از پردازنده Core M 5Y71 اینتل بهره می‌برد. حافظه رم این دستگاه 8 گیگابایت و حافظه داخلی آن نیز 128 گیگابایت است. این دیوایس شرکت ایسوس از دوربین پشت بی‌بهره است و دوربین جلو آن 2 مگابایت رزولوشن دارد.

صفحه کلید بلوتوث این دیوایس و نمایشگر 12.5 اینچی آن کار کردن با آن را بسیار راحت می‌کند. اگرچه صفحه کلید این دیوایس محکم در آن چفت نمی‌شود، عملکرد بخش‌های مغناطیسی متصل‌کننده خوب و اطمینان‌بخش است. بهترین ویژگی Asus Transformer Book T300 Chi راحتی تغییر استفاده از آن به‌عنوان تبلت یا لپ‌تاپ است. البته نکته منفی آن نیز نیاز به حمل آداپتور و کابل است، زیرا این دیوایس در بهترین حالت 6 ساعت شارژ نگه می‌دارد.

 

Dell Venue 11 Pro 7000

image

تبلت 10.8 اینچی دل ونیو، با نمایشگر نسبتا بزرگش و سخت‌افزاری که در قلب خود جای داده، به‌خوبی قادر است برنامه‌های کامپیوتر شخصی را برای شما اجرا کند. نمایشگر این تبلت از نوع IPS است و از رزولوشن تمام HD و روشنایی 400 نیت بهره می‌برد. پردازنده Core M-5Y71 vPro اینتل، در کنار پردازنده گرافیکی HD Graphics 5300 و 8 گیگابایت حافظه رم، عملیات پردازشی را بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توان به حافظه داخلی 128 گیگابایتی SSD قابل ارتقا با کارت حافظه میکرو SD و دوربین پشت 8 مگاپیکسلی و دوربین جلو 2 مگاپیکسلی اشاره کرد.

با این تبلت به‌راحتی قادرید کارهای متداول از قبیل خواندن داکیومنت‌ها و ویرایش آنها، گشت‌وگذار در اینترنت، تماس از طریق اسکایپ و... را انجام دهید. پردازنده گرافیکی به‌کاررفته در آن نیز به‌خوبی از عهده کارهای ویدئویی سبک و ویرایش‌های سریع در فتوشاپ برمی‌آید.

 

Linx 8

image

تبلت Lynx 8، همان‌طور که از نامش هم پیداست، تبلتی با صفحه نمایش 8 اینچی است که از رزولوشن 1200 در 800 برخوردار است. پردازنده این تبلت Bay Trail-T Z3735 اینتل با فرکانس 1.83 گیگاهرتز است و یک گیگابایت حافظه رم دارد. حافظه داخلی این دستگاه 32 گیگابایت و دوربین پشت و جلو آن نیز 2 مگاپیکسلی است.

حتما با دیدن مشخصات این تبلت متوجه تفاوت آن با دیگر گزینه‌های فهرست ما شده‌اید. کاملا درست است! این تبلت نسبت به سایر تبلت‌های ویندوزی مشخصاتی پایین‌تر دارد و، در مقابل، قیمتش هم پایین‌تر است. همین امر باعث می‌شود کسانی که برای گشت‌وگذار در اینترنت به دنبال تبلت ویندوزی ارزان‌قیمت هستند، سراغ Lynx 8 بیایند.

 

Asus Vivo Tab Note 8

image

این تبلت 8 اینچی نمایشگری با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل دارد. پردازنده Vivo Note 8 پردازنده‌ای 4 هسته‌ای از نوع اتم Z3740 اینتل است و 2 گیگابایت نیز حافظه رم دارد. حافظه داخلی این تبلت 32 گیگابایت است که می‌توان با کارت حافظه میکرو اس‌دی آن را ارتقا داد. این تبلت از دوربین پشت 5 مگاپیکسلی و دوربین جلو 1.2 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

با توجه به مشخصات این تبلت، نمی‌توان از آن عملکردی بسیار فوق‌العاده انتظار داشت، اما با توجه به قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد برای کارهای متداول و معمول گزینه‌ای بسیار مناسب است. به‌هرحال استفاده از ویندوز 8.1 در این دستگاه آن را رایانه‌ای قابل‌حمل، هرچند کوچک، کرده است.

منبع: Techradar

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

حامد

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
با قیمتی که اینا دارن میتونی بری یک لب تاپ با بهترین شرایط بگیری تا یک تبلت
بعد میتونی بری سراغ گوشی های با صفحه نمایش بزرگ تر

محمد

۱۳۹۵/۶/۲۹
داداش گوشی می خوای یا تبلت؟؟
اگه می خوای سیم کارت بخوره و بزرگ هم باشه بنظرم یه فبلت مثل نوت 7 بخری بهتره!!!

عرب خزائلی

۱۳۹۴/۴/۱۵
ما هنوز هم نمیدونیم فرق بین تبلت و موبایلو...

محمودی

۱۳۹۴/۴/۱۳
سلام، تبلت های چینی برپایه ویندوز مثل تبلت 7 اینچی touch mate به قیمت 300 هزار تومان هم در بازار یافت میشود که عملکرد به نسبت ضعیف تری دارند. باتشکر
94/4/13

سعید

۱۳۹۴/۴/۱۳
چه فایده ای وقتی سیم کارت نمیخورند و قابلیت مکالمه ندارند و چیزهای دیگر