خانهاخبار
Android M از ویژگی Multi-Window هم پشتیبانی می کند

Android M از ویژگی Multi-Window هم پشتیبانی می کند

جی اس ام: گوگل در نسخه جدید سیستم عامل موبایل های خود یعنی Android M ویژگی های مختلفی را گنجانده تا رابط کاربری را کاربردپذیر تر از گذشته کند. ویژگی هایی مانند دوز که مصرف باتری در حالت استند بای را بهبود می بخشد و یا قابلیت های شخصی سازی که به این سیستم عامل اضافه شده است، باعث شده تا تجربه کاربری این سیستم عامل بهتر از گذشته شود.
۱۳۹۴/۳/۹

جی اس ام: گوگل در نسخه جدید سیستم عامل موبایل های خود یعنی Android M ویژگی های مختلفی را گنجانده تا رابط کاربری را کاربردپذیر تر از گذشته کند. ویژگی هایی مانند دوز که مصرف باتری در حالت استند بای را بهبود می بخشد و یا قابلیت های شخصی سازی که به این سیستم عامل اضافه شده است، باعث شده تا تجربه کاربری این سیستم عامل بهتر از گذشته شود. به لطف نسخه پیش نمایش Android M، اکنون ویژگی دیگری از آن منتشر شده است که احتمالا کاربران سامسونگی، به خوبی با آن آشنایی دارند. 

 

image

 

این ویژگی که گوگل در همایش توسعه دهندگان I/O حرفی از آن به میان نیاورد، Multi-Window نام دارد که به کاربر اجازه می دهد چند اپلیکیشن را در یک صفحه به صورت همزمان باز کند و بتواند با آن ها همزمان کار کند. این قابلیت فعلا در نسخه پیش نمایش، ظاهر چندان جذاب و کارآمدی ندارد و انتظار می رود تا نسخه نهایی اندروید ام که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ عرضه می شود، این ویژگی بهبود یابد و کارایی آن بهتر شود.

وجود Multi-Window در اندروید چندی است که خواسته کاربران این پلتفرم است و این خبر خوبی برای آنها خواهد بود چرا که به صورت بومی چنین ویژگی در اندروید ام وجود دارد. بنابراین شرکت های دیگر مانند سونی و اچ تی سی و ... هم می توانند در گوشی های آینده خود این قابلیت را قرار دهند. فعال کردن این ویژگی در نسخه پیش نمایش اندروید ام راحت نیست و باید به کمک دستور های ADB آن را فعال کرد.

اگر شما هم توانستید این نسخه از اندروید را روی نکسوس خود اجرا کنید، پس حتما با ADB آشنایی دارید و می توانید برای فعال کردن این ویژگی، آموزش هایی که در انجمن Reddit وجود دارد را ببینید. شما درباره این قابلیت جدید چه فکری می کنید؟ آیا از وجود Multi-Window در اندروید ام راضی هستید یا خیر؟

 

منبع: AndroidHeadlines

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱۰
دیگه همه دارن از سامسونگ تقلید میکنن چون میدونن سامسونگ غولیه

مهمان

۱۳۹۴/۳/۹
Dg google ham az sami taghlid mikone